28 april 2024, 17:53:52

grotere kooi???

Gestart door wampie, 5 juli 2005, 10:38:15

« vorige - volgende »

wampie

Hallo mede valkliefhebbers,

Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik een andere kooi zou gaan kopen. Nu heb ik er een van 75 cm hoog, rond de 30 cm diep en rond de 50 cm breed.
Vooral in de zomer staat hij vaak buiten en komt hij dus minder uit zijn kooi. En in de vakantie hebben we een oppas adresje waar hij drie weken zijn kooi niet uit kan...wat is wijsheid?

Kirsten

Hoi Wampie,

tja vind ik moeilijk, opzich is het geen kleine kooi voor een valkparkiet. Ik denk dat ik op m'n gevoel zou afgaan. heb je zelf het idee dat je valkje vaker uit de kooi zou willen en zich in z'n kooi vaak verveeld, dan zou ik gaan zoeken naar een grotere kooi. Maar ook dan kan je de kooi die je nu hebt, bijv eens anders inrichten met wilgentakjes bijv,. gaan ze lekker aan knabbelen en houd ze dus beter bezig,. of eens een ander speeltje,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Hoi Wampie,

De kooi kan wel, maar ik vind alleen de diepte niet zo veel.
Ik heb een kooi gekocht (nieuw nog geen 30 euro) van 52 breed, 41 diep en 66 hoog. Die gebruik ik alleen als slaapkooi, maar dan zitten er voor de nacht drie valkjes in. Ik had eerst ook kooien van 32 diep, maar ik merk dat deze meer vierkante vorm toch groter en prettiger is.
De hoogte hoeft niet zoveel te zijn, 66 is ruim genoeg. Het zijn geen helicopters.

De kooi is via internet te koop bij 'de valk'.
http://www.valkparkiet.net/N_frame.html

Hij staat bij 'voordeelkooien'

   Witte ruime kooi.
Een witte, ruime kooi voor gras- en valkparkieten. Afmetingen 52 x 41 x 66 cm. Voorzien van schuiflade, voerbakjes en zitstokken.
29,50 euro

Verzendkosten zijn volgens mij iets van 7,50 euro. Dus niet al te duur.

Ik ben tevreden met de kooi, ik heb er alleen andere etensbakjes en drinkbakjes ingehangen en de openingen (van de oude bakjes) dicht gemaakt.
Maar zoals gezegd, bij mij slapen ze er alleen maar in.
Ze zijn bij mij erg makkelijk en gaan overdag ook wel eens in de kooi van de grasjes (42x32x55) spelen of slapen.

Groetjes Gerda

Paul

Hoi Wampie,

De meeste kooien voor valkjes zijn zo'n 32 cm diep dus de maat die jij hebt is wel normaal.
Ik vind zelf de breeddte van 50cm aan de krappe kant ik heb kooien van 70cm breed en 32 diep en 60 hoog en die zijn toch gelijk een stukje breder en ze hebben veel meer ruimte.
Wil je echt een ruime kooi dan is in de gewone kooien de Greta van Ferplast een van de enige ruime kooien maar die is wel 135 euro nieuw maar als je die tweedehands op marktplaats kan krijgen is dat wel een ideale kooi die is 69,5 x 44,5 x 84 cm

Ik gebruik die zelf als broedkooi want er kan aan de buitenkant mooi een broedblok aan gehangen worden.

Groetjes, Paul