27 april 2024, 20:35:41

Tam maken lukt niet

Gestart door Mies, 4 juli 2005, 22:53:38

« vorige - volgende »

Mies

Hallo,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het een erg leuke site vind met veel informatie en handige weetjes.
Ik heb twee (gele) valkparkieten, een mannetje en een vrouwtje. We hebben ze nu al anderhalf jaar en hebben veel tijd en aandacht aan de vogels besteed.
Het vrouwtje wil slecht tam worden. Het mannetje is redelijk tam, maar we komen niet verder dan op je arm zitten en eten. Nu weet ik dat bij een paartje het vrouwtje altijd op de eerste plaats komt, maar hebben jullie enkele tips hoe we het nog meer kunnen verbeteren???

Groetjes Michelle

Karin

Jammer hoor, dat het tam maken niet goed gelukt is. Het zal misschien nog wel wat kunnen verbeteren, maar dan moet je er veel tijd en gedult in steken. Dus niet denken dat het binnen 2 weekjes gebeurt is. Op mijn site heb ik een hoofdstuk over tam maken : http://members.lycos.nl/jadazoozer/photoalbum17.html
In principe gaat het met een volwassen valkje hetzelfde als bij een jong, alleen zal het langer duren. Ook op deze site staat er een stukje over tam maken dacht ik, ff zoeken voor je....

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves