22 juli 2025, 16:21:20

De 2e ronde!

Gestart door Mandy, 5 mei 2003, 23:02:47

« vorige - volgende »

Mandy

23 mei 2003, 19:42:09 #90 Last Edit: 23 mei 2003, 21:29:44 by Mandy
Ach Trudie, wie weet wat jij allemaal nog mee gaat maken, je hebt immers al een love duo  :-* !
Kan jij volgend jaar misschien mooie foto's van jonkies showen! ;)

Toen ik net nog bij Z&J ging kijken naar dat ene ei zag ik dat er een jonkie bij was, dus helemaal blij en opgelucht, maar het bleek een ander jonkie te zijn. Die ene zit nog steeds in dat ei te vechten om eruit te komen. Ik probeerde een beetje mee te helpen, maar ik zag toen dat er vanuit dat eivlies weer wat ging bloeden en stopte er toen uiteraard mee. Als dat eivlies gaat bloeden is dat jong er dus eigenlijk nog niet klaar voor, het had anders immers al ingedroogd moeten zijn. Ik heb nu niet veel goede hoop meer... :(
Ws. dat dit dus ook geen opening van het jong was om er al uit te komen, maar een beschadiging van het ei. Heel naar en hartverscheurend, het zit zo zielig te piepen... :'(
Ik laat het nu dus maar met rust en kijk vanavond nog wel even hoe het er dan voor staat.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

demi

ik duim voor je mandy!!!!
groetjes diana :)

Ellen

Jeetje Mandy ...wordt je daar niet bere-zenuwachtig van?
Ik zou de hele dag op de punten van mijn tenen lopen .
En maar kijken, en maar kijken :)

In ieder geval sucses en dat het maar goed mag komen.
Gr.Ellen.

Annemieke

Hoi Ellen,

Nou ik kan je zeggen. Het eitje van ons ligt bij Mandy,maar wij zitten continue aan de computer vastgeplakt om te kijken of het ei al is uitgekomen.  8)

Daar wordt je pas zenuwachtig van: weten dat er iets moet komen, maar niet eens iedere keer kunnen gaan kijken.  :o

Mandy, sterkte en we horen wel wanneer onze Punky geboren is.  ::)
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Mandy

:DJa dat ken ik, maar dan anders, weten dat m'n salaris moet komen en het is er nog steeds niet! >:( Daar wordt ik zenuwachtig van! :D

Nee hoor, zal nog 1-2 dagen duren denk.
Ik hoop niet dat dat jonkie nu bij Z&J dat van Pino af kwam een witmasker van J&J blijkt te zijn! Want dat lijkt toch echt niet goed te gaan. Ik heb net nog gekeken en het leeft nog wel, maar ik zie ook nog bloed, dus dat wordt ws niks meer. Ik denk dat ik 'm morgen dood zal vinden, als ik 'm dan uit het ei haal kan ik aan het dons zien of het misschien een witmasker is...was... :-/

Speedy

Goh, Mandy, dus daar heb jij ook al last van??
Hier ook nog niks binnen, grrrrrr.

En jeetje wat sneu weer voor dat ei....ik hoop dat het allemaal goed komt

Groetjes,
Trudie

Annemieke

Hé Mandy,

Het is toch wel lastig om nu te onthouden wel ei van wie was en waar het naartoe uit logeren is gegaan.  :-/

Is het een idee om de volgende keer te eitjes te merken, bv het ene nest krijgt dan een groene stip op ieder ei en een ander nest bv een rode stip. ::)

Zo kun je ze altijd uit elkaar houden hoe vaak je ze ook uit logeren legt.

Ps. Gelukkig weet ik wanneer mijn salaris wordt gestort en dat is helaas nog steeds niet bekend van het uitkomen van het eitje. Nuance verschil.  ;D
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

demi

>:( zit hier ook met probleem salaris grrrrrrrrrrrrrrrrrrr >:(
maar zou toch wel weer goed komen?

groetjes diana

Ellen

Nou dan ben ik op dit moment even de gelukkige hier.
Mijn salaris is al lekker gestort incl. de hele bubs
VAKANTIEGELD..................hahahahaha.................kicken!!!!!!!!!!

Mandy

24 mei 2003, 16:09:42 #99 Last Edit: 24 mei 2003, 16:17:32 by Mandy
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje blij, want het jonkie in het ei bleek nog te leven! :) Hij kon er alleen niet helemaal uit vanwege wat gestold bloed van het eivlies wat er nog een beetje omheen zat, daar heb ik nog mee geholpen om eraf te krijgen.
De dooier had ie opgenomen, maar uit de "navel" stak nog een klein bobbeltje (dat zie je boven z'n pootje) :(. Het is trouwens toch een witmaskertje;

Hij is wel heel levendig en piept volop, hij ligt nu bij de rest en nu is het afwachten of tie eten gaat krijgen. Z&J voelen wel aan of tie het gaat redden, zo wel; geven ze eten, zo niet; geven ze geen eten. Ik ben dus heel benieuwd, het wordt 50/50 :-/, je ziet 'm helemaal rechts liggen;

En er is er nog één bijgekomen bij Z&J, daar liggen er nu dus in totaal 6 en nog 4 eieren waarvan er 1 mis lijkt te gaan.

Bij J&J zijn 5 jongen en 4 onderweg, waarvan er 3 witmaskers moeten zijn, 1 is onderweg want ik hoorde veel gepiep uit dat ei. Met de rest gaat het prima! ;D

Wel een goed idee Annemiek; van het merken van de eieren. Had ik ook al wel aan gedacht, maar ik weet niet in hoeverre dat schade geeft aan het vruchtje. Vanwege de poriën van het ei en het binnendringen van stoffen; inkt uit de pen. :-/

En ik ben nog meer blij, want mijn salaris is nu ook binnen! ;D :D

moonwitch (diana)

hoi mandy

gefeliciteerd dat het jong het toch nog gered heeft. Als het nu al zo'n vechter is zal hij waarschijnlijk ook vechten om aan eten te komen (piep extra hard om aandacht :D). Heel leuk dat je al weer zoveel jongen hebt. Ik heb een paartje en dat heeft voor het eerst 2 nestjes gehad een nestje van 5 en een nestje nu van 6 jongen. Waren 8 eitjes van het laatste nest maar 2 zijn niet verder ontwikkeld.
Maar 11 jongen voor een eerste keer vind ik ook al heel bijzonder.
Groetjes moonwitch (diana B)
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Speedy

24 mei 2003, 19:35:23 #101 Last Edit: 24 mei 2003, 19:36:36 by Speedy
Och gossie, wat een klein iel beessie zeg, ik hoop zeker dat ie het gaat redden hoor.
Fighter zal ik hem dan noemen. (als bijnaam)

Groetjes,
Trudie

demi

hoi mandy
wat fijn dat tie het gered heeft! hopen dat tie door blijft vechten! ik zei het he ik had zo`n gevoel ;)
wat een klein manneke echt een poepie!
maar als je helpt pel je dan voorzichtig het eitje open? met je nagels ?
ik hoop goede berichten te lezen !!
groetjes diana :-*

Mandy

Het jonkie leeft nog steeds, maar kreeg geen eten... :(
Ik heb 'm nu een beetje pap gegeven dan heeft ie ook wat energie om door te vechten, want dat is ie zeker; een fighter! :)
Ik heb 'm nu bij J&J gelegd, de echte ouders ook, en ik hoop dat die 'm wel gaan voeren. En als dat niet helpt, tja dan houdt het op. :-/
Dat bobbeltje op z'n buik is nu trouwens mooi ingedroogd tot een klein korstje. Nu moeten we de natuur verder z'n gang laten gaan.

Ja, ik pel met m'n nagels/vingers het ei verder open.
En dat is zeker mooi, 11 jongen voor de eerste keer! ;)

daan

Hoi Mandy,

Succes met de kleine, hij ziet er echt heel klein en teer uit, zielig hoopje zo he'nou nu maaar hopen dat ie inderdaad eten gaat krijgen van J&J.
Veel geluk gewenst.

Groet daan