21 juli 2025, 23:57:54

De 2e ronde!

Gestart door Mandy, 5 mei 2003, 23:02:47

« vorige - volgende »

demi

hoi mandy

met hoeveel weken kun je nou zien of het een geparelde is?
groetjes diana :P

Mandy

Vanaf 1 week ga je het begin van de veertjes zien, bv de grijze puntjes van het kuifje en vanaf 2 weken zijn de veertjes wel zover dat ik kan zien of het een gepareld valkje gaat worden. Het begint natuurlijk met een grijs puntje waar wit en dan weer grijs achter gaat komen. Dus nog 2 weekjes geduld. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

demi

:D geduld was da? :D

groetjes diana

Speedy

CitaatHallo allemaal, :)

Dus Trudie, keus zat om op een valkje verliefd te worden en ik ben niet zo duur hoor. ;D

Hm....ja ik hou je schatjes in de gaten hoor ;)

Bedankt!

demi

21 mei 2003, 21:54:57 #79 Last Edit: 21 mei 2003, 21:55:15 by demi
hoi trudie

jij hebt ook 4 mooie schatjes
maar yellow vindt ik zo`n mooie vogel die springt er voor mij uit ! persoonlijke smaak dan he! die andere 3 zijn ook poepies hoor!

groetjes diana

Speedy

Hoi Diana,

Ja klopt hoor wat je zegt, Yellow is eigenlijk ook de mooiste van de 4.
Ben ook supertrots op ze.

;D

demi

;) kan ik me voorstellen hoor dat je supertrots bent op ze!!!
ik ben dat ook op mijn vogels!!!!

groetjes diana

Mandy

23 mei 2003, 02:03:39 #82 Last Edit: 23 mei 2003, 02:24:49 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Ik vind Yellow ook de mooiste Trudie! ;)

Maar ik ben ook weer erg trots op m'n kleintjes. Dit is Plukkie nu alweer 20 dagen jong.

Ik hou 'm zelf, want ik wilde ook graag een gewone geparelde. En toen met Kokkie en Dazzle ging dat niet omdat ze natuurlijk zo tam waren omdat ze met pap groot gebracht moesten worden. Die zijn gelukkig onder de mensen gebleven, hé Anneke en Karin  ;), en niet in een volière. Plukkie blijft wel in de volière.

En dit zijn die andere twee, de oudste is nu 10 dagen, wordt ws een wildkleur en de jongste is 7 dagen en begint de oogjes open te doen. ::)

Vandaag zijn er in de andere blokken nog geen jonkies bij gekomen, maar het gaat wel goed met de rest! ;D

daan

Hoi Mandy, wat een schatjes he,je mag zeker trots zijn hoor.
Dat ben ik ook op al mijn valkjes en de rest van de dieren natuurlijk ook, maar dat spreekt voor zich. :)
Ik hoop dat ik ook snel foto's kan laten zien van mijn jonkies.................... nog ff wachten, maar je dat wachten is nu juist het probleem want ik heb te weinig gedulf wat dat betreft........................... ;D
Veel succes met alles

Groetjes Danielle

demi

;D ja geduld weet ik ook afentoe niet wat dat is.....
maar mandy wat een lieverdje is plukkie!!! echt...

alles ok met de andere?
groetjes diana ::)

Ellen

Joh Mandy om op te vreten die "Plukkie".
Wat een  heerlijk eigenwijs koppie heeft ie.
Dat is er eentje die je de hele dag wel wilt vasthouden :D

Veel plezier met al dat jonge grut.
Gr. Ellen.

Speedy

OOH, ze zijn zeker weten heel mooi hoor...ja dit zou ook wel mijn keuze kunnen zijn, zeker weten.
Lieverds zijn het...

Groetjes,
Trudie

Mandy

23 mei 2003, 18:17:20 #87 Last Edit: 23 mei 2003, 18:38:39 by Mandy
Er zijn weer jonkies bij gekomen! ;D

Bij J&J zijn er 2 geboren, waaronder ook een witmasker, de onderste (met wit dons uiteraard) en die met dat natte gele dons was net geboren;

Jouw witmaskertje Diana, is de bovenste met dat witte dons en doet het prima. En Annemieke, misschien dat overmorgen de derde witmasker geboren wordt en dat is dan de jouwe! ;D

Bij Z&J is er nog geen bijgekomen, maar het eitje wat nog bij Pino lag begon open te gaan, het jong piepte en ik zag het snaveltje op en neer gaan, maar ik zag ook een beetje bloed van, ik denk een beschadiging! :o Misschien toch weer door die oudere valkjes?
Maar omdat er ws een ei bij Z&J er niet goed uit ziet en misschien niet uit komt heb ik dat ei nu overgelegd en houden ze misschien eventueel 9 jongen, zie foto; ei met gaatje.
Pino heeft in z'n eentje toch wel genoeg aan die drie en deze jongste zou misschien niet genoeg eten krijgen of vertrapt worden door die andere jongen die nu zo groot worden. :-/

Dit zijn die drie van Pino;

Die oudste, geparelde, hou ik dus zelf; Plukkie. Maar ik zag vanochtend dat die tweede misschien toch ook wel gepareld kan gaan worden.
Deze drie groeien toch niet zo hard als dat normaal zou moeten, want die derde die ik vandaag zou ringen had nog te kleine pootjes, het ringetje rolde er zo weer af. 's Ochtends hebben ze een vrij lege krop, maar overdag zorgt Pino er prima voor en zijn de kroppen goed gevuld, maar ze missen dus toch duidelijk wat nu Marrie niet mee helpt. :-/

demi

;D mandy wat zien ze er goed uit leuk joh!
en die van mij wat een moppie!!!! ben helemaal in love! :-*
 ::) heel veel liefs diana

Speedy

Zucht))))) ben een beetje jaloers nu geloof ik :-/