20 juli 2025, 00:08:33

De 2e ronde!

Gestart door Mandy, 5 mei 2003, 23:02:47

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Mandy,

Joepi, nog 1 nachtje slapen en dan komen we Jewel bij je ophalen.

Ik ben erg benieuwd hoe ze er in het echt uitziet. Spannend.
Je hebt zondag een druk programma zie ik.
Als het goed is zie je ons rond half een verschijnen.

Tot dan !!!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Ellen

Hoi Mandy, lijkt wel op een algehele verhuizing aankomende zondag. Dat zal best nog wel raar zijn als iedereen weer weg is. Het zal een stukje stiller zijn bij je.

Gr. Ellen.

yentl

Ze zijn toch zoo lief, leuk te horen dat het daar goed draait bij jou! In ieder geval, bij ons zullen ze toch nog kunnen wachten tot de volgende nest eer ik valken wegdoe, we hebben al interesse van 2 mensen voor 2 valkjes, maar wat te zeggen als die valkjes nou dood zijn. De andere 2 hou ik bij hoor! Wow je gaat echt goed, en het zal wat stiller worden zonder Jewel (leuke naam trouwens  ;D) maar ze zal het wel vinden bij haar nieuwe baasje  ;)!

groetjes Yent'l

Mandy

:DInderdaad een hele verhuizing.
Maar wel fijn als mensen met lege kooitjes aankomen en met gevulde kooitjes weer naar huis gaan, is een mooi zicht en geeft me een fijn gevoel, alhoewel ik ze natuurlijk wel zal missen. En Pukkie blijft nog gezellig bij me tot vrijdag en daarna verveel ik me ook niet hoor met de hele beestenboel hierzo! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

28 juni 2003, 22:40:29 #454 Last Edit: 28 juni 2003, 22:43:27 by Mandy
Hier nog een paar foto's;

Hier zitten Gijs, Punkie en Pukkie met z'n drieën in een kooitje bij me binnen. Het is eigenlijk te klein, maar in die grote kooi zit Marrie al apart in de volière en het is ook maar voor eventjes en ze zijn er regelmatig uit.

Pukkie zit onderaan

Dit zijn de 6 van P&T, ws dat de jongste ook een geparelde wordt, dan zijn het straks 3 wildkleur en 3 geparelden.

En dit zijn een paar jonge uitgevlogen grasparkietjes;

Kolkkie

Hoi Mandy,

Het gaat al echt hart. Pukkie is echt al groot geworden, en de rest tuurlijk ook ;).

We zullen tijd nog wel ff afspreken, niet te vroeg, en niet te laat :D, want er moet nog wel wat gevierd worden ;).

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Mandy,

Wat zijn je vogels al groot! En vooral ook erg mooi hoor! Die grasparkietjes zijn ook erg schattig om te zien! Super!

Paul

Hoi Mandy,
Je hebt er nog aardig wat zitten zeg :-)
Het is voor jou in elk geval geen slecht kweekjaar geworden op enkele tegenslagen na/
Die drie witmaskertjes in de huiskamer zien er heel lief uit :-)
Hun nieuwe baasjes kunnen er trots op zijn.

Groetjes, Paul

Speedy

Zucht))) wat is ie mooi Mandy en Mariska!
Wat een poepie....Echt een heel mooi nest was dit weer Mandy, ook je vorige ....hopelijk je 3e ook ;D

Groetjes,
Trudie

demi

hoi mandy
wat kweek je toch mooie vogels!!!

en mariska nou duurt het niet lang meer voor dat je je schatje hebt!!
spannend he?

groetjes diana w :-*

Mandy

Tja, nu zit alleen Pukkie nog hierbinnen. :-/
De rest is vanmiddag door iedereen opgehaald. Altijd een beetje moeilijk, want ook al waren dit de zoveelste, het doet altijd nog een beetje zeer hoor... Maar ik ben ervan overtuigd dat ze allemaal een goed thuis krijgen en dat geeft me dan weer een fijn en voldaan gevoel. :P
En met Pukkie gaat alles goed hoor Maris, hij was zelfs de eerste die gewoon uit het etensbakje ging eten! Nog een paar dagen wachten. :)

Annemieke

Hoi Mandy,

Nou, de reis hiernaartoe hebben alle vogeltjes goed doorstaan.
De 2 grasparkietjes vanTamara worden al flink veel geknuffeld en laten dat ook toe.

Punky zit zich heerlijk te poetsen en begint de kooi al aardig te verkennen.
Tweety kijkt nog vooral argwanend om zich heen, maar laat zich aardig aaien.
Het belangrijkste is dat ze in ieder geval niet knokken onder elkaar.
Dat komt wel goed dus.

Teddy heeft het tweetal nog niet gezien dus dat is nog even afwachten.

We houden je op de hoogte en nogmaals bedankt voor alle goede zorgen en moeite die je gedaan hebt voor de valkjes.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Marianne

29 juni 2003, 23:34:34 #462 Last Edit: 29 juni 2003, 23:36:46 by Marianne
Hoi Mandy,

Hier het beloofde berichtje uit Dongen.

De terug reis met Jewel is goed gegaan. Ze mocht met haar kooitje op de achterbank samen met Timo en Renzo. Ze gingen Jewel zelfs een verhaaltje voorlezen en zij zat op de bodem net alsof ze aandachtig zat te luisteren. Geweldig was dat om te zien. Ze hadden er ook zo naar uitgekeken om haar op te halen bij jou. Ze vroegen ook nog wanneer wij zo'n grote kooi (voliere dus) in de tuin gingen zetten. Het heeft veel indruk op ze achtergelaten.

Jewel zit nu in een grote kooitje en heeft vanmiddag zelfs haar bakjes met eten en drinken omgegooid. Ze zit haar veren te poetsen en maakt zachtjes wat geluidjes.

Ik heb net de andere 3 losgelaten om te kijken hoe ze nu verder op haar reageren. (de kooien staan wel al naast elkaar maar dan toch...) Jacco en Bassie zitten nu boven op de kooi waar Jewel in zit en Jacco, pop, kijkt naar haar en Bassie, man, zit te klepperen met het hengseltje boven op de kooi. Dobey bekijkt Jewel vanuit het hoekje in de kooi, het uiterste hoekje dicht bij haar kooi.
Al met al gaat het dus prima hier.

Ik zal van de week nog wel even laten weten hoe het verder met Jewel gaat.

Bedankt voor je goede zorgen, Mandy ! :-*

Groetjes Marianne.

ps: Mariska op de foto's is Pukkie een schatje maar in het echt is het nog veel beter. Hopelijk is het snel 4 juli.
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

30 juni 2003, 02:05:26 #463 Last Edit: 30 juni 2003, 02:07:45 by Mandy
Fijn dat ze zo goed aangekomen zijn! ;D

En dat was ik nog vergeten te zeggen Marianne, omdat Jewel nu tussen volwassen valkjes zit zou het kunnen dat ze daar misschien toch gaat bedelen om eten, ook al kan ze zelf eten. Dat deed ze hier in de volière natuurlijk ook en normaal zouden de ouders nog een aantal weken bijgevoerd hebben.
Maar als die toch niet gaan voeren, omdat ze ws niet weten wat ze met dat eventuele gebedel aan moeten, gaat Jewel ws wel gewoon met hun mee-eten.  :P
En Tweety zal ws wel met Punky mee gaan eten. Ik verwacht daar verder geen problemen mee. Pukkie hier binnen is immers de jongste van allemaal en die eet ook al zelf. Je kan trouwens ook aan de ontlasting zien of ze goed eten, dat moeten mooie vaste groene poepjes met een wit puntje erin zijn, lekker hoor... :D Maar de eerste dag eten ze vaak nog niet super, moeten ff wennen aan alle nieuwe indrukken. ik hoor nog wel hoe het gaat. ;)

Enne Barbara als je nog interesse hebt in een cinnamon valkje er is er net weer een vrij gekomen, want er is er weer een afgezegd...zucht. :( Jammer en vervelend is dat hoor. Maar misschien dat die persoon een valkje uit een volgend nestje neemt, want die had het nu te druk met een verhuizing zei ze... afwachten dan maar. :-/
De enige mensen die een beetje te vertrouwen zijn, zijn jullie van deze site hierzo! Toppie hoor, zo kan je ook zien waar de echte liefhebbers zitten! ;D

O, ja, ik denk trouwens dat ik het goed zie zo bij het nestje van P&T, want die valkjes met die donkere pootjes worden inderdaad wildkleur en die met de lichte pootjes geparelden, dus het worden 3 wildkleur en 3 geparelden, mooi verdeeld dus. En nu ze zo goed in de veren komen te zitten kneep ik 'm eigenlijk ook een beetje voor Truus, want ik was bang dat die misschien ook ineens zou gaan plukken. Die plukte nl bij een paar jonge uitgevlogen valkjes wat veertjes uit hun kopjes een tijdje terug, maar die zie ik nu gelukkig niets meer van. :)

Marianne

Goedemorgen,

Jewel is de nacht goed doorgekomen.
Op het moment is ze een beetje onrustig en springt van de stok zo naar de bodem en klimt dan weer als een gek naar boven. Ze moet haar energie even kwijt, denk ik.

Groetjes Marianne