24 juli 2025, 02:17:42

De 2e ronde!

Gestart door Mandy, 5 mei 2003, 23:02:47

« vorige - volgende »

Mandy

16 juni 2003, 16:39:56 #315 Last Edit: 16 juni 2003, 16:49:19 by Mandy
Tja, ik twijfel ook nog wel een beetje... :-/
Maar als je dat niet doet dan blijven ze echt door gaan hoor, dus ik zal dat toch een keer moeten doen. Nu na dit grote 2e nestje of straks na een 3e nestje.
Ze kunnen makkelijk 2-3 nestjes groot brengen, maar een 4e nestje is niet zo verstandig meer, want dat gaat dan echt ten koste van het oudervalkje zelf, dat zou ik dus ook nooit doen.
Nestjes van 7 komen wel meer voor en meestal is een derde en laatste nestje minder groot. Maar ik had nu natuurlijk ook eieren bijgelegd. Als dat niet nodig is straks en ze leggen zelf weer 4-5 eieren zou het wel gaan, maar ik twijfel dus nog, tja wat is verstandig? :-/

O ja, dat ene grasparkiete-eitje wat over tijd was en waar ik nog leven in zag, zat een dood jonkie in...
Het was wel volledig ontwikkeld, had de dooier in zich opgenomen en had al ontlasting in het ei gehad, maar kon er dus niet uit komen. Misschien door het eivlies, de eischaal of het jong was te zwak? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Ach gossie, ja dat kan ook gebeuren he, wel jammer.
Ja je moet niet te lang twijfelen hoor, voor je het weet liggen ze er en dan zal je het niet meer zo makkelijk weg kunnen halen denk ik.
Er zit er nu 1 aan mijn bril te knagen, ze zijn ook allemaal hetzelfde hè.
Het gaat zo goed nu met Angel, ben echt benieuwd wat het nu zal zijn, man of pop....heb nog geen flauw idee qua gedrag.
Zegt nog steed piep en is wel al meerdere keren aan het vliegen nu, maar landen is hopeloos.

Groetjes,
Trudie

Stijn dc

hello

je kan mss in plaatsvan de eieren weg te gooien, het blok weghalen als er nog geen eieren in liggen als dej onger er  al uit zijn? maar ja, als je ze weggooit, dan zit er toch nog geen leven in en maak je dus ook geen diertje dood!

SDC

demi

hoi mandy

jeetje lara wat ben je een kanjer zeg!!
echt misschien zondag al? tegek zit hier als een klein kind blij te zijn hihihi maar wat een kanjer he mijn lara!!!! ::)
ze is ook heel mooi zeg zo als ze op je vinger zit en buiten zit jeetje wat een moppie!!!!
ben helemaal in love :-* mandy wat kweek jij toch kanjers!
mag alleen hopen dat ik ook van zulke kanjers gaat kweken!!

knuf hoor van mij diana w :-*

Mandy

:-[bloos
Thanks ;D, maar iedereen heeft hier mooie kanjers, dat zijn die kleine dotjes van jou ook hoor! ;)

En Stijn, het is bijna altijd zo dat een valk haar eerste eitje van een nieuw nestje legt voor het laatste jong is uitgevlogen, dus dan kan je het blok niet weg halen en dat is nou net het probleem. Daarom hebben P&T nu ook een derde nestje, althans voor Pino is het z'n derde nestje en hij heeft het 2e nestje alleen moeten doen, dus daarom leek het me beter voor hem geen derde nestje groot te brengen en op kracht terug te komen.
Maar toen ik dus zag dat die eitjes bevrucht waren kon ik ze ook niet meer weg gooien, want daar zit al leven in... Nu kan dit een nestje van 7 worden en dat is best veel, maar nu hoeft hij het niet alleen te doen, maar samen met Truus. Mits ze niet ineens gaat plukken ofzo...dan heb ik WEER een probleem, maar goed zo ver is het gelukkig (nog) niet... :-/

Mandy

Hallo allemaal, :)

Ik zoek eigenlijk op korte termijn een baasje voor dit geparelde valkje;

Want degene die haar reserveerde heeft ineens afgezegd, maar ik heb ze nu wel binnen zitten om tam te maken en ze eet al aardig zelfstandig. Ze zou van het weekend weg kunnen. Als er dan niemand is gaat ze terug in de volière, want er moeten andere valkjes naar binnen om tam te maken en dat is dan eigenlijk zonde. :-/
Dus als iemand interesse heeft of iemand weet mail me dan maar ff. ;)

Stijn dc

hello
ja das misschien wel waar van dat eitje, maar waarom gebeuren zon dingen nou nooit bij mij :D

mijn jongen zijn uitgevlogen, maar ik heb nog geen eitjes! is dit wel normaal?

SDC

Speedy

Jeetje Mandy, wat raar hè, afzeggen....wij kijken er zolang naar uit....wel een schatje inderdaad....
jammer, ik heb Angel nu en daar ben ik zo leuk mee bezig...het lukt je vast om iemand te vinden.

Groetjes,
Trudie

Karin

Wat een dotje Mandy ! Je kan ook de foto op mijn valkparkietenmailinglijst zetten hoor. Daar zitten nog een paar valkengekken  ;D En anders ben je haar ook zo kwijt hoor. Het is een moppie !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Mandy,

Leuk dat Lara al uitgevlogen is. Dat is wel snel, of niet.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je een foto van Pukkie?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Annemieke

Ah Mandy,

Als je dan toch bezig bent:

Heb je dan ook een foto van Punky?

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Alvast bedankt, he.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Mandy

:DVooruit dan maar weer. ;D

Hier zitten Jewel, Punky en Pukkie van links naar rechts.

Zo nou kunnen jullie pleegmama's weer gerust slapen vannacht. :P

Ze vliegen hier tegenwoordig allemaal al uit met 4 weken, komt volgens mij ook een beetje door de warmte hoor 8), met z'n allen in die bak, ik zou er ook niet goed worden. :D

Kolkkie

Hoi Mandy,

Bedankt hoor. Dan kan ik idd weer lekker slapen vannacht :D. Het gaat echt snel he?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ellen

Nou......ik moet zeggen die Jewel is ook een mooi valkje hoor.
En net wat je zegt; met zijn drie-en in een bak met dit weer,
ik zou ook maken dat ik uit kon vliegen  :)

Groetjes en sucses met al die jonge valkparkietjes.
Ellen.

Marianne

Hoi Mandy,

Ook van mij bedankt voor de mooie foto waar Jewel op staat.
Ik zie de foto nu pas maar dan kan ik direct met een fijn gevoel gaan werken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!