6 mei 2025, 10:01:55

Wilgetakjes

Gestart door Valerie, 3 juli 2005, 20:31:05

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

Ik kan het nergens meer vinden. Moeten wilgetakjes gedroogd zijn, voor je ze geeft? Weet niet meer of het sap kwaad kan. Heb wat verse takjes geplukt en die heb ik in heet water laten liggen om schoon te maken.

Groetjes,

Valerie

Paul

Hoi Valerie,

Ik geef ze altijd vers dan hebben ze er de grootste lol mee.
In de natuur knagen ze ook aan verse takken dus je kan ze gewoon zo geven.
Ik laat soms ook de blaadjes eraan zitten als ze vers zijn die hebben ze er met een dag af :)

Groetjes, Paul

Valerie

Bedankt, Paul! Dan haal ik de takjes zo uit het water, schud ze af en leg/hang ze in de kooi. Laat ze maar lekker knabbelen/slopen.  ;D

Karin

Ik geef ze ook vers, zet ze zelfs soms in een vaas, kan ik later nog wat extra geven  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Valerie

Krijgt zo'n takje zo snel wortel?  ;D
Ik heb een heel klein takje in een flesje water staan. Mijn moeder deed dat vaak met plantjes.

Karin

Zo lang staan ze niet in het water bij mij, maar na een week beginnen de wortelpuntjes  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Valerie,

Ik heb vorig jaar takken in water gezet en die staan nu in een grote pot zand en die gaan mijn tuin in als ze wat groter zijn.
Dus dat gaat prima in water met wortel schieten hoor dan kan je voortaan je eigen wilgentakjes kweken op balkon bijvoorbeeld :)

Groetjes, Paul

Valerie

Maar de bladeren drogen uit, is dat normaal? Of moest ik die tak eerst schuin afknippen ofzo?
Kan ik later nog een keertje takken bijhalen, staan niet zo er gver van hier. Keertje met de auto langs en van elke boom een tak.  ;D

Paul

Hoi Valerie,

Je kan de takken in een laagje water zetten dan blijven ze vers en dan vers geven dan zijn de blaadjes nog mooi maar ze drogen inderdaad snel uit zonder water.
Maar de valkjes slopen ook de droge blaadjes dus dat is geen probleem :)

Groetjes, Paul

Valerie

Ze staan in water en drogen nog uit.  :o