21 juni 2025, 05:48:34

Hoe ziet een 'cinnamon albino' eruit?

Gestart door Rianne, 3 juli 2005, 13:28:00

« vorige - volgende »

Rianne

Hey,

ik las in Paul's dagboek bij Verhalen dat Awan van Henry een soort bruine cinnamon waas over hem heen heeft. Nu is Tinco van mij een broertje/zusje van Awan. Of Tinco is een beetje vies, of Tinco heeft diezelfde waas. Maar hoe ziet dat er nu precies uit bij een albino?

Karin

Doordat ik een stukje html op mijn site heb gezet tegen foto's pikken kan ik ook niet meer linken zie ik  ;D Maar als je naar het hoofdstuk fotogallerie gaat :http://members.lycos.nl/jadazoozer/photoalbum9.html
Zie je een stukje naar beneden mijn valkparkiet Mystic. Dat is een cinnamon lutino witmasker = cinnamon albino.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

3 juli 2005, 13:54:36 #2 Last Edit: 3 juli 2005, 13:57:12 by Muppet
Aha... Tinco is veeeel witter, als ik het zo bekijk.
Ik kan nog steeds je foto's pikken Karin... Heb je een IM gestuurd.

Karin

Yep, tegen xp is niks te doen  ;D Maar de rechterknopfunctie doet het niet en mensen kunnen dus ook niet meer linken. Ik zie gelukkig sinds ik dat heb een stuk minder foto's van mij op marktplaats, en daar was het me om te doen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

carco

Hoi Karin

Inderdaad duidelijk wat cinnamon is.
Alleen heel vreemd ik heb ook een albino en nu vroeg mijn vriendin of het een fallow is??
Toen ik hem kocht was hij spierwit en nu hangt er ook een waas over..Zijn vader was een witmakser fallow, dus hij heeft wel fallow in zich en hij is niet zo ''donker'' als jouw Misty, maar ook niet meer spierwit. Kan dit inderdaad een fallowwaas zijn weet jij dat??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Paul

Hoi Muppet,

Als je Tinco besproeid met water dan zou je die waas veel duidelijker moeten zien want dan lijkt het op sommige plaatsen net bruin.
Bij Awan zie je dat ook heel erg als je die sproeit met de plantenspuit dan zijn sommige veren echt duidelijk bruinig en dat is geen vuil :)

Groetjes, Paul

Karin

Carolien, Fallow is juist donkerder als de cinnamon in de combinatie albino. En de cinnamonwaas is bij de ene duidelijker dan de ander.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Donkerder nog??
Nou dat is ze in geen geval. En vies is het ook niet. Vreemd wel een beetje dat ze dan brui ig is want bij mijn weten is geen van de ouders cinnamon of split daarvoor ( vader witmasker fallow split lutino en ma is albino).
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Citaat van: Paul op  3 juli 2005, 14:22:36
Hoi Muppet,

Als je Tinco besproeid met water dan zou je die waas veel duidelijker moeten zien want dan lijkt het op sommige plaatsen net bruin.
Bij Awan zie je dat ook heel erg als je die sproeit met de plantenspuit dan zijn sommige veren echt duidelijk bruinig en dat is geen vuil :)

Groetjes, Paul

Denk jij cinnamon dan bij Awan? niet nog een split hoor! dan zitten we op 7 mutaties uit een nest ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Het kan niet zijn dat Awan een cinnamon albino is want dan krijg je dit

Moeder:lutino split voor witmasker
Vader:witmasker gepareld split voor {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

man afkomst:
25% witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
25% witmasker lutino split voor {X1:  gepareld}
25% wildkleur split voor witmasker {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
25% lutino split voor witmasker {X1:  gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker cinnamon gepareld
25% witmasker lutino gepareld
25% cinnamon gepareld split voor witmasker
25% lutino gepareld split voor witmasker

Want dan zou het een pop moeten zijn en dat is niet zo en ook Grisha staat er niet meer bij of zij moet een cinnamon witmasker zijn. Jammer

Gerda

4 juli 2005, 22:32:36 #11 Last Edit: 4 juli 2005, 22:37:00 by Gerda
En deze:

Ouders:
Vader=Witmasker Gepareld split voor {X1:Cinnamon} {X1:Lutino}
Moeder=Lutino split voor Witmasker

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker  Lutino split to {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld}
25.0 % Witmasker split to {X1:Gepareld} {X2:Lutino}
25.0 % Lutino split to Witmasker {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld}
25.0 % Wildkleur split to Witmasker {X1:Gepareld} {X2:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld Lutino
25.0 % Witmasker  Gepareld
25.0 % Cinnamon Gepareld Lutino split to Witmasker
25.0 % Gepareld split to Witmasker

Dan zou Awan een pop zijn en Tinco ook. En dat klopt niet gezien hun gedrag.
En dan zouden de geparelde lutino's ook cinnemon moeten zijn.

Groetjes Gerda

Rianne

Bij Tinco weet ik het nog steeds niet 100% zeker, maar dan nog. Als Awan de hele boel bij elkaar fluit is het een man, en is het laatste niet mogelijk. We wachten je volgende nestje wel af Lin, kijken of daar nog wat nieuws bij zit!

Lin

Hey,

Ik heb contact gehad met de kweker van Tiamo (vader) en zij denkt weet het dus niet zeker dat er ook wel eens een cinnamon in het nest zat. de ouders dacht ze dat de moeder een lutino was en de vader een witmasker. Kunnen we hier iets mee?

Groeten, Lin

Ria als gast

whoehoeeeeeee Ruby een cinnamon geparelde lutino ?
hoe zie ik dat dan

ria