27 april 2024, 11:43:44

2 valkparkieten vechten

Gestart door Supergrover, 2 juli 2005, 22:53:02

« vorige - volgende »

Supergrover

ik heb 2 jonge valkparkieten en nu zijn ze iedere avond aan het vechten omdat ze allebei op de zelfde plek willen zitten.
Hoe kan dat. Er wordt toch gezegd dat het over het algemeen valkparkieten goed met elkaar overweg kunnen.

Kolkkie

Hoi Supergrover,

Heb jij op die plek 1 stok hangen?

Je zou kunnen proberen om er nog een andere stok neer te hangen op ongeveer dezelfde plaats om zo problemen te voorkomen.

Bij mij zijn ze ook vaak aan het snavelvechten vlak voor het slapen gaan, maar uiteindelijk komt het bij mij altijd in orde.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Supergrover

Hoi Mariska ik al een u vormige stok maar toch willen ze op de zelfde plek zitten maar gaat dat gesnavel later wel over?

Joke

Hoi Supergrover,

Bij mij zitten ze ook af en toe te vechten aan wie welke kant gaat zitten en ik heb ze in de tussentijd al bijna een jaar bij elkaar zitten  ;D
meestal zitten ze dan wat te mopperen en gaat de ene uiteindelijk zoals dat dan bij mij gebeurt aan de andere kant zitten of op een speeltje wat in de buurt hangt.
Ik heb in het begin ook geprobeerd met twee stokken bij elkaar maar dat hielp ook niet. Bij mij was het niet echt vechten alleen wat blazen en een beetje naar elkaar pikken. Als het echt vechten is zou ik ze eerst even apart van elkaar zetten en na een tijdje als ze wat gewend zijn weer bij elkaar zetten.

Groetjes,
Joke