5 mei 2025, 02:59:00

Slecht gedrag na slechte ervaring?

Gestart door Chewy, 5 mei 2003, 19:04:17

« vorige - volgende »

Chewy

Hoi allemaal.

Naar aanleiding van http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=zorge;action=display;num=1050146123 kon ik het niet laten om het volgende te vragen.

Fido is sinds een bepaalde gebeurtenis nooit meer de oude Fido geworden. Ikzelf dacht altijd dat dit door het nestje kwam die hij in zijn eentje heeft grootgebracht. Maar nu begin ik te twijfelen.
Mijn broer is geen valkenliefhebber. Hij kan niet tegen gekrijs. Je kent valkjes... als je gaat gillen naar ze gillen ze alleen maar harder terug :D. Maar dat gaat op de zenuwen werken van mijn broer.
Wat hij dus een keer heeft gedaan is heel hard op de kooi slaap en die vogel echt goed door elkaar geschud :-[, buiten gezet en niet meer binnengelaten. Kan dit fataal zijn geweest?

Groeten, Chris.

Lique

Hoi chris,

Ja, je valkje kan hier juist heel goed een behoorlijke schok van hebben gekregen, waarschijnlijk zal hij dit altijd blijven houden.
Ik had die broer van jou in mekaar geschud, want dit zou ik van niemand kunnen accepteren.
Ik snap niet dat mensen dat doen hoor. het is wel een diertje.

Chewy

Helaas kan ik niet tegen mijn broer op :(.

Ik zou het zelf ook nooit gedaan hebben hoor :(.

maar ja, je kan de tijd niet terugdraaien :(

ziralioness

Oef jee... dat is echt niet leuk!  :o
Mijn broer is gelukkig dol op dieren en heeft er ook verstand van, ben blij dat die het niet zou doen!

Allemachtig... dat hij zich niet schuldig voelde! Ik zou mezelf zo'n onmens vinden!!!!!!

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Chewy

Nee hoor, interesseerde hem geen hol.

Sommige mensen kan ik wel schieten!  >:(

Kolkkie

Net als mijn broertje. Hij gooit Coco elke keer van zijn schouder af, of zit hem op een andere soort manier te pesten. Coco mag hem helemaal niet meer. Maar dat in zijn eigen schuld.
Bijt Coco, begint hij toch te schelden en te tieren, maar hij heeft het er zelf naar gemaakt. Zie hem dat maar eens aan zijn verstand te brengen.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hoi allemaal,

Net weer zo'n 'leuke' aanvaring gehad met mijn broertje over Coco. We zaten te eten en Coco kwam bij mijn broertje op zijj schouder zitten. Het eerste wat mijn broertje deed, was Coco er afgooien. Gevolg -> Coco begint bijtende bewegingen naar hem te maken. Mijn oma maar zeggen dat Coco begon.
Vervolgens wou Coco een frietje pakken bij mijn broertje (alsof Coco doorheeft dat ie mijn broertje moet pesten :D). Mijn broertje jaagt Coco zo weg met een fles curry. En maar roepen dat Coco weg moet uit huis, heb mij hier nog netjes uitgedrukt. Ik zei al tegen mijn broertje dat hij het zelf naar hebt gemaakt, door hem vaak te jennen en te pesten. Hij maar volhouden dat hij nooit iets heeft gedaan. Ik zei toen maar tegen hem dat als hij Coco aan raakt, ik een van zijn katten onder handen zou nemen. Ik hoop echt dat Coco mijn broertje eens flink onder zijn vleugels neemt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,
Valkjes hebben echt duidelijk een voorkeur voor bepaalde mensen of ze nou gepest zijn of niet.
Mijn eerste valkje kon ik vroeger alles mee doen tot mijn vriendin kwam en nu is ie haar lieveling terwijl ik hem nooit iets gedaan heb.
Alleen komt ie nog bij me als ie op zijn kopje geaaid wil worden anders zit ie voornamelijk bij mijn vriendin.
Andere daar kan ik juist weer veel meer mee doen dus het is gewoon de keus van het valkje wie ie graag mag.

Groetjes,  paul