23 juni 2025, 21:08:05

kan een valkje hard bijten

Gestart door luukluuk, 5 mei 2003, 19:02:24

« vorige - volgende »

luukluuk

hallo allemaal
ik heb een vraagje
ons valkje bijt dus echt niet hard  ;D
ik heb ook een zoon van 2 jaar en nu is de vraag
kan hij wel hard bijten of pikken ??
we hebben een popje ,is daar ook nog verschil in met pikken ?
wat die van ons wel doet als hij op je schouder zit ,hij pikt dan aan mijn ketting en ook wel eens heel gemeen pakt hij dan een velletje van mijn nek er bij
dan nog een vraagje
wat vinden valkjes erg leuk of kan dat net als een mens erg verschillen ?
ik hoor graag van jullie waar die van jullie helemaal gek op zijn ,
we hebben hem nl nog niet zo lang pas 3 weken ,maar hij komt van een ander ,die er niet meer tegen kon ,we hebben hem via internet gekocht
groetjes Margot en kiki

Chewy

Het kan inderdaad erg verschillen per valkje. Elk valkje is qua uiterlijk én qua gedrag erg uniek. Meestal vinden ze wel alles wat glimt mooi. Maar gun het de tijd, je komt er vanzelf achter wat jouw valkje het leukst vind om mee te spelen :).
En over dat bijten, mijn ervaring is, is dat popjes minder snel hárd bijten dan mannetjes. Mannetjes zijn van nature iets feller. Maar ok dit verschilt weer per valkje. Altijd oppassen als je het niet zeker weet, ze kunnen, hoe tam ze ook zijn, onverwachts uit de hoek komen. Een kind van 2 zou ik persoonlijk niet snel bij mijn valkjes laten.

Groeten, Chris.

Lique

Ik mag uit ervaring spreken, dat een valk heel hard kan bijten.
Onze K.C. heeft mij ook wel eens gebeten, maar dat was alleen omdat hij in nood zat, achter de spiegel gevallen, tussen de magnetron. Dan probeer je hem te helpen door je hand erbij te doen, maar hij gaat er dan in bijten. En ook echt door, ze weten altijd de goede plekjes te vinden.

luukluuk

waarom zal je een kind van 2 er niet snel bij laten ???
bij ons is het anders als hij met haar aan het spelen is ben ik er altijd bij hoor ,
en ja mijn kinderen en valkje horen nu eenmaal bij ons gezin !
maar bedoel je een vreemd kindje dan is het anders ,
groetjes Margot en kiki

Chewy

Kinderen doen heel anders naar dieren omdat ze niet weten wat de gevolgen kunnen zijn. De reactie van de valk kan je dus ook niet voorspellen. Tuurlijk kan je ze wel samen laten, maar wees gewoon voorzichtig. Mijn neefje Luc van 1,5 trekt altijd aan de staart van onze honden... dit gaat nog een keer fout, dus moeten we ze echt de hele tijd in de gaten houden.

Groetjes, Chris.

luukluuk

Ja dat snap ik hoor  ;D
we houden hem ook altijd goed in de gaten ,en ook wij hebben 2 honden ,maar ik denk dat het wel een verschil is of een kind er al helemaal mee opgegroeid is dan zo maar eens langs komt ,mijn zoon is echt helemaal met de honden groot gebracht ,maar je hebt gelijk hoor ,je weet nooit wat ze doen ,maar we letten echt goed op hij mag er niet alleen mee spelen ,
groetjes Margot en kiki

Paul

Ik ben het niet met je eens chris,
Een echte tamme valk zal alleen bijten als ie echt in paniek is en dan nog naar bekenden niet eens hard.
Die van mij in elk geval zeker niet.
Ik kan ze zo aan de staart over de grond slepen bij wijze van spreken en dan bijten ze nog niet eens terwijl de meeste echt niet aan hun staart geaaid willen worden.
Het enige is dat valkjes wel een in ogen proberen te pikken omdat die glimmen dus dat is wel uitkijken met die scherpe snavels maar dan bijten tamme nog niet eens zo hard.
Een niet zo tamme kan inderdaad wel onvoorspelbaar reageren.

Groetjes, Paul

Chewy

Ik heb het ook over een niet zo tamme :). Of eigenwijze valkjes ;-)

ziralioness

Ik heb 1 ding geleerd...

Kinderen kunnen prima met dieren, het is ook enorm goed voor hun ontwikkeling... maar NOOIT alleen!
Een dier en een kind mogen echt nooit alleen worden gelaten, of het nu een vogeltje, kat of hond betreft.
Kinderen kunnen namelijk de lichaamstaal en zelfs de geluiden van dieren niet goed intrepeteren, waardoor waarschuwigen niet begrepen worden... Met alle gevolgen! :(

Zo zijn al vele huisdieren van eigenaar gewisseld... Hond had het kind gebeten, kat het kind gekrabt... Gewoon niet alleen laten dus. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Chewy

Helemaal mee eens, niets aan toe te voegen.

Alejsblieft pas op mensen!

Het kan verkeerd aflopen voor zowel het dier als het kind.

Chris.

demi

ja valkjes kunnen zeker hard bijten
mijn vader wilde ff kijken wat er op gekko zijn ringetje stond en hap , zo hard dat tie dat deed pfffffffff
ik schrok me rot  :-/
maar gekko was hier net dus hij was wel bang...
groetjes diana

margot

dan hebben wij echt geluk ,ze is tam ,en bijt echt niet wat je ook doet
wat ze wel doet is aan je ketting bijten ,en dan soms heel gemeen pakt ze er een nek velletje bij ,
verder kan je echt alles met haar doen kussen aaien ,ze zit in je mond eet van je tong haha ,wel merk ik bij haar dat als er een vreemde is ze dat ook echt laat merken ,en ook niet bij iedereen zo maar komt ,dat ze je echt goed kennen ,grappig is dat eigelijk he ,we hebben haar nu zo 4 weken en ze is steeds tammer aan het worden ,maar ze kan nog steeds niet vliegen ,maar er komt zeker een tijd dat we haar laten vliegen
we hebben haar zo gehad ,toen we haar overnamen ,
ik denk dat ze niet anders weet !,gelukkiig
groetjes Margot en kiki

Kolkkie

Het bijtgedrag ligt denk ik ook aan de personen. Coco bijt mij niet of nauwelijks. En als hij bijt, bijt hij zacht. Bij mijn vader kan hij zowel hard en zacht bijten. En bij mijn broertje bijt hij altijd hard, maar dit komt omdat hij mijn broertje niet mag.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

margot

grappig zeg dus ze hebben zeker voorkeur  :D
of heb je ze afgericht haha
groetjes Margot en kiki

Kolkkie

Ze kunnen voorkeuren hebben. Sommige zeggen dat een mannetjes valk rustiger/liever is bij een vrouw. Voor popjes geldt het natuurlijk andersom. Of dit waar is weet ik niet.
Ik heb Coco niet afgericht. Heb elders op het forum al eens over dat bijtgedrag bij mijn broertje gehad.
Coco kill, and attack!!! Zie het al helemaal voor me.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006