15 mei 2025, 23:59:14

planten

Gestart door eefje nieuwenburg, 28 juni 2005, 20:47:01

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

ik vraag me af of er kamerplanten zijn die je echt niet bij je valkjes kunt hebben?
ik mag vanaf volgende week me huisje ingaan richten maar wil daar graag wat van die grote planten bij,ben benieuwd of deze niet giftig zijn voor valkjes.
ik bedoel dan planten in de richting van:dracaena marginata en Howea Fosteriana en Kentia of zoiets.
groetjes eefje

Kolkkie

Hoi Eefje,

Op de site staat een heel deel over giftige planten.

Hier de link:

http://www.valkparkiet.com/nl/files/planten.htm

Op die lijst staan een hoop giftige planten.
Onderaan staat ook een lijstje met niet-giftige planten.

Voor mezelf houd ik zo en zo een regel in acht, en dat is het volgende.

Als ik het niet zeker weet of de plant giftig is of niet, dan koop/geef ik ze ook niet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

eefje nieuwenburg

ik heb die lijst bekeken maar daar staat de nederlandse benaming en dan weet ik niet waar ik moet zoeken.
ik weet niet eens hoe de planten heten die ik zo mooi vind.
het zijn palm achtige planten,hoge stam en sprieten.
groetjes eefje

Urban Leopard

Hoi Eefje,

Ik heb wel een engelstalige site voor je waar ook de 'wetenschappelijke' namen worden genoemd van vogelveilige planten. Misschien kun je daar nog wat meer info vinden.

http://www.animaladventurepets.com/Safe%20Plants.htm

Succes,

Cor

Paul

Hoi Eefje,

Je kan ook bamboeplanten nemen die kunnen ook groot worden en zijn niet giftig.
Een plant die tot de grassorrten gehoort is meestal niet giftig misschien bedoel jij een papierusplant die hebben ook van die sprietirige bladeren en die is ook niet giftig dacht ik.
Als ik een plant niet vertrouw type ik de naam in in google en het woordje giftig erachter dan vind je veel sites die wat over die plat zeggen en is de plant giftig vind je dat bijna altijd wel.
Houd er wel rekening mee dat valkjes echt slopers zijn en de meeste planten zijn geen lang leven beschoren :)

Groetjes, Paul

eefje nieuwenburg

dank voor de reacties !
ik zal eens gaan zoeken en dan kan ik uit gaan zoeken.
ik had al gelezen dat het slopers zijn dus tja alvast maar sparen voor weer nieuwe planten haha.
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ik heb plaatjes als het goed is

dit zijn de planten die ik erg mooi vind maar waarvan ik geen naam weet en dus ook niet weet of ze giftig zijn.
wie weet dit toevallig wel?
groetjes eefje

Valerie

Mooie planten zeg!!!
Die eerste is een Dracaena, niet giftig, dacht ik. Het andere durf ik niet met zekerheid zeggen.

eefje nieuwenburg

heb net ergens gelezen dat yucca ook giftig is en dat is de onderste van het rijtje,jammer want die vond ik het mooiste.
wie weet er meer van de planten op de plaatjes?
Valerie bedankt voor je antwoord,ik kan er al 1 op mijn verlanglijstje zetten ;D

groetjes eefje

Valerie

DACHT ik eh, Eefje. Ik ben niet zeker hoor. Ik dacht dat iemand van't forum er een speelboom van had gemaakt. ;)

eefje nieuwenburg

hoi,
zijn varens en rozen giftig?
groetjes eefje

Peter

Hoi Eefje,

Je kunt hier eens kijken: http://www.kulak.ac.be/bioweb/
Of hier: http://www.kulak.ac.be/facult/wet/biologie/pb/kulakbiocampus/images/index.htm

De laatste link vindt ik zelf de beste.

Groetjes,
Peter

Bianca

Ik heb eens bij de links gekeken maar hoe kan ik nu zien wat wel/niet gsitig is?
of is die helelijst veilig of onveilig?

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

eefje nieuwenburg

hehe dat dacht ik nu ook.
ik heb nog niet zo veel plantjes en op die site zijn ook buitenplanten maar ik heb binnen planten,2varens en een tja theeroosje ofzo,zo'n heel klein plantje.
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

niemand die weet of roos en varen giftig zijn?
ik kan het nergens vinden,de varens worden wel bekeken maar de rozen niet.
groetjes eefje