4 mei 2025, 19:52:34

mijn kanjers

Gestart door danielle, 3 mei 2003, 01:03:04

« vorige - volgende »

Mandy

Ik bedoel die foto van die catharinajongen waar dat jonkie met z'n kopje op een stokje ligt, in het blok, is dat voor de ouders of is dat al bedoelt om ze op een stok te leren zitten?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

19 mei 2003, 22:10:23 #61 Last Edit: 20 mei 2003, 13:36:07 by daan
Hoi Mandy,

Dat stokje wat jij ziet is de afscheiding tussen de 2 gedeeltes in het blok, dat stokje (balkje) is dus vast gemaakt op de bodem.
Ik vond hem trouwens wel erg grappig of het is om de kleintjes al op stok te leren zitten. hihihihihi
Misschien zit er ook wel wat in ja wie weet ..................

Groetjes Danielle

Stijn dc

hello daan!!

mooie vogels heb jij, en je vader ook trouwens!!
hoe komt het eigenlijk dat albinos zwakker zijn??
ik heb het is geweten maar ik ben het vergeten. is da omdat die geen pigmenten hebben of oz?

nog veel succes

byeee

daan

20 mei 2003, 03:30:02 #63 Last Edit: 20 mei 2003, 13:37:28 by daan
Hoi Stijn,

Ik weet niet precies waarom Albino's zwkker zijn, Paul kan je daar denk ik wel een goed antwoord over geven. Zover ben ik nog niet. Ik heb ff een boekje erbij gezocht, maar daar staat er niets over in wel dat het door een kruising van witkoppen met lutinos;s komt. En op die manier kwam ook de creme kleur of de isabelkleurige.
Ik ben eigenlijk ook wel erg benieuwd waarom ze zeggen dat Albino's zwakker zijn.
Gr Danielle

Paul

Hoi Danielle,
Wat een mooi gezicht twee van die Albino's bij elkaar :-)
Ik kan me voorstellen dat je vader daar trots op is hoor, dat was ik op Snowie ook zeker wel.
Ik hoop ook weer een nestje te krijgen binnenkort van de Albino pop die ik heb :-)
En het is ook heel leuk om foto's van de andere jongen te zien dan kan je eens het verschil bekijken hoe ze eruit zien als ze klein zijn :-)
De orginele kleur van de valken is de wildkleur en daar zijn de andere mutaties uit doorgekweekt.
Vaak is een afwijkende kleur een mislukking van de natuur en daar word juist gebruik van gemaakt om andere mutaties te krijgen.
Dat is denk ik de reden dat de wildkleur het sterkste is en de andere zwakker.
Er word dan heel erg doorgekweekt met eigenlijk een "mislukte" vogel en zodoende worden ze dan steeds zwakker.
Bij mensen is een een albino zwakker, ziet vaak heel slecht of is blind en dat is bij dieren net zo.
Als ik het fout heb mag iemand me natuurlijk corrigeren  :D

Groetjes,  Paul

daan

He Paul nee je hebt denk ik wel gelijk, ik zat ineens aan de kat van een vriendin te denken dat is ook een albino en die is doof. Dus het is inderdaad zo dat de meeste albino's wel wat mankeren. Ik hoop het ook voor je Paul dat je weer een x een nestje van je Albinopop krijgt. Ja  grappig he om ook eens jongen van andere vogels te zien. hihihihi

Groetjes Danielle

daan

Hoi allemaal,

Nou ik heb nog geen nieuws over de eitjes van Gabber en Kuiffie, maar wel ander nieuws.
We hebben gister onze 2 nieuwe aanwinsten opgehaald.
2 Lutino's  Prego en Pino 2 mannen, echte schatjes.
We zijn er heel blij mee nu hebben we 5 valkjes, gezellig he.
Ik zal snel een foto laten zien van ze !!!!!!!!!
Zodra er weer nieuws is dan meld ik hoor, wees maar nit bang................geintje

Gr Danielle

daan

Hoi allemaal, nou de eitjes zijn nog niet uitgekomen, misschien dit weekend, maar hier ff een foto van onze 2 nieuwe kanjers Prego en Pino. Het gaat erg goed en zijn ook erg lief, zelfs los in huis vliegen gaat goed, ze weten al aardig de weg, en vooral Prego is een echt knuffelkont.!!!!!!!!
Groetjes Danielle

Ellen

Zo hee Daan, dat zijn nog eens mooie valkjes.
Dat je er maar veel plezier mee mag beleven.
Gr. Ellen.

daan

dank je Ellen deze valkjes hebben we net maandag opgehaaald, ik zal eens een foto plaatsen van alle valkjes die we hebben, maar eerst hoop zo snel mogelijk een foto te kunnen laten zien van de valken die eerdaags moeten uitkomen spannnend he o's ja trouwens volgens mij is dit  mijn 100 ste berichtje nou dat is tijd voor een glaasje wijn............ hipe hiep hoera. Het is trouwens wel heel snel gegaan maar ja is ook wel logisch he op zo'n leuke site, en zoveel leuke mensen. En zoveel vragen en antwoorden.

Groetjes Daan

Ellen

Hoi Danielle,

Het is echt wel gaaf op deze site.
Ik zit ( als ik thuis ben ) wel een paar keer per dag te
kijken naar berichten/ vragen en reakties.
Vooral de foto's die iedereen plaatst vind ik bere-leuk
om te zien.
Hoop dat we er nog lang van mogen genieten van deze
site.
Gr. Ellen.

Ellen

Oh nog even....................ik ben toch nog maar even bij
pagina 1 begonnen en heb het hele verhaal "mijn kanjers"
eens even gelezen. Spannend allemaal hoor. En dan vooral
als de buitenvoliere dan klaar is en alles verhuisd wordt en
het dan ook GOED gaat.
Die foto's, "ALLEMAAL" zijn erg leuk om te zien.
Hoe is het trouwens met de zwangere kat?
Heeft die al kittens gekregen?
Ben benieuwd naar het verloop van je verhaal.
Veel sucses met al je vogels en kat, groetjes Ellen.

moonwitch (diana)

hoi daan

Je hebt inderdaad erg mooie foto's en mooie valken en andere parkieten. Mijn buurvrouw heeft veel kakariki's (zo schrijf je dat) en die zitten momenteel op een nest van 5 jonge ook hele mooie mutaties. Nu heeft ze een grijze roodstaart papegaai van 6 weken oud die ze nog zelf moeten bij voeren, Zo'n schatje is dat, dat ik er zelf ook wel een zou willen hebben.
En inderdaad hoe is het met je poes, heeft ze al kittens?
Ik hoop dat je ons op de hoogte houd van alles.
Groetjes Moonwitch (diana B)
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

daan

Hoi Ellen en Diana, :)

Nee de poes heeft nog steeds geen kittens, potverdorie, :-/ ik zit echt met smart te wachten. Maar ja het kan best een paar daagjes duren hoor zeggen ze, dat ze al vrij snel voorweeen hebt en ineens gebeurt het, nou van mij mag het nu wel gebeuren, vanacht tot 2 uur opgebleven maar nee Tommy wacht nog ff................ ???.Wat wel heel leuk was vanacht begon Prego ineens heel vrolijk te zingen en te praten en zijn naam riep ie ook, grappig he, :D we hebben hem net een weekje en de babbels beginnen al echt te komen, was wel heel gezellig hij hield me lekker wakker.............Nou vanochtend ff bij de eitjes wezen kijken bij mijn valkjes Gabber en Kuiffie, ff schoon zaagsel erin gegegooid en de eitjes bekeken, 2 zeker weten onbevrucht en 2 zeker weten bevrucht. Ik heb nog geluisterd of ik al gepiep uit de eitjes hoorde komen. Maar nee nog niet dus het zal nog wel iets langer gaan duren, Wachten wachten wachten o wat is dat toch moeilijk............. :P :P
O'ja Diana ik geen kakeriki's maar Catharina's dat zijn een soort mini papegaaitje staat ook een foto van in mijn dagboek. Maar kakeriki's zijn inderdaaad ook erg leuk die heeft mijn vader ook. Ik vind Turquesine's ook erg mooi, daar wil ik misschien ooit ook nog een koppeltje van. Maar goed ik kan dus nog steeds geen foto's laten zien van de kittens en ook nog niet van de baabyvalkjes, wat duurt het toch allemaal lang met moeder natuur. hahahahaahah.
Zodra er weer nieuws dan laat ik dat weten.

Groetjes Danielle

Lique

Hoi Daan,

Wat jammer zeg, dat je nog steeds geen kittens hebt. Maar ze zullen wel gauw komen lijkt mij. Een collega van mij heeft deze week ook kittens gekregen van haar poes. Ik kon er ook nog 1 of 2 krijgen. Maar dat doe ik toch niet. Ik heb al een hond, valken en een konijn. Vol zat.

En inderdaad, de eitjes moeten nog heel ff dan, als je nog niets verneemt van binnen.

Groetjes