11 mei 2025, 10:06:36

Gebroken pootje bij jong van 6 dagen

Gestart door Mandy, 27 juni 2005, 22:02:22

« vorige - volgende »

Mandy

Met het vleugeltje gaat het verder goed, die is nu goed aan het meegroeien. Hij is nog wel iets kleiner maar dat geeft niet, dat trekt wel weer bij. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kirsten

Hoi Mandy,.

Ik hoop dat het goedkomt met deze kleine,. ik ben benieuwd wat feld te vertellen heeft. Het is gelukkig inderdaad nog niet vuurrood, maar dat gele lijkt inderdaad wel op pus,.Het kan ook wat opgedroogd wondvocht zijn.
Ik blijf duimen voor deze mop

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mandy

Vrijdag om 11.00 moet ik bij Feld zijn en dan zal hij kijken of de breuk met een pin te verhelpen is of dat amputatie noodzakelijk is.
Het valkje is nu 4 weken maar lichamelijk 3 weken. En omdat de rest van het lichaam nu in een verkeerde houding groeit is het toch het beste om ze nu te helpen dan straks als ze uitgegroeid is.
Ik zie wel op tegen de lange reis want vorige jaar na een bezoek viel er ook een valkje dood neer bij thuiskomst maar die was ziek en dat is nu natuurlijk niet.
Ik ben benieuwd wat hij ervan zeggen zal. Ze zal meteen geholpen worden en ik kan er dan op wachten. Dus jullie horen vrijdag meer.
Duimen jullie mee voor haar. :)

♪ Marlies

Nou Mandy, dat wordt weer een hele reis.
Ik hoop voor jou en die kleine dat het deze keer beter afloopt dan vorige keer.
Weet je de mutatie al van dit valkje, je dacht toch aan geelwang ?

Succes ermee,
Marlies

Mandy

Ja dat dacht ik eerst wel maar dat is toch niet zo hoor, het is toch een gewone geparelde. En de andere bij Oki&Doki ook. Die ene geelwang is gewoon een echte verrassing geweest. ;)

Rianne

Ik hoop dat Feld je valkje kan helpen. Maar zoals je bij Nel (Bobbie) kunt lezen, kan een valkje prima leven met 1 pootje.

Gerda

Hoi Mandy,

Ik ben benieuwd hoe het afloopt bij Feld.
Ik ben ondertussen druk aan het duimen joor  ;)

Groetjes Gerda

Kirsten

Ik ook,.en ik hoop ook dat de reis een beetje meevalt,.
Gelukkig is het geen snikheet weer.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mandy

22 juli 2005, 16:31:37 #38 Last Edit: 22 juli 2005, 23:41:34 by Mandy
Het was inderdaad een lange en vermoeiende reis (viel bijna in slaap... :o ) maar we zijn inmiddels alweer een paar uurtjes thuis. :)
Ze is geholpen en heeft nu in een pin in d'r pootje, dat is onder een roesje gedaan.
Volgens Feld was haar pootje te redden. Het zit nu zo ingepakt;

Ze blijft nu binnen, onder een warmtelamp en krijgt pap.
Daar moet dan voor een week 2 maal daags 2 druppels synolux (antibiotica) bij en 1 maal daags 4 druppels osteovit met extra kalk.
Ze eet de pap moeilijk en gulzig en ik ben bang dat ze wat in de longen heeft gekregen want ze zat nadien raar naar lucht te happen.  :-\
Maar ik vind toch wel dat ze een beetje vreemd en raar ademt en dat kon al door de lichte vergroeiing komen. Als het goed is groeit het straks allemaal weer in een normale stand.
Op het pootje kan ze niet staan en het staat ook wat naar binnen toe vind ik maar Feld zei dat het zo goed was ::).
Als alles goed blijft gaan ga ik over 2 weken terug en dan kan de pin weer uit het pootje.
Afwachten maar.

Gerda

Ahh gossie,

Ik hoop dat alles goed gaat met de kleine. Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan. Jeetje al geopereerd op zo jonge leeftijd!! Maar alles geneest bij een jong valkje wel veel sneller. Ik blijf het echt een droppie vinden. Mooie blik in zijn ogen. Lief en toch een doorzetter.

Gelukkig dat Feld er toch potentieel in zag en hem een pin heeft gegeven!! Nu maar blijven duimen dat alles goedkomt (en hij zijn pap normaal naar binnen werkt :-\).

Groetjes Gerda

carco

Ach gossie, het is wel een peopie hoor.
Ik hoop dat het goed gaat en het normaal weer zijn pootje kan gebruiken straks.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

cora

hoi Mandy,

ik volg het verhaal van dit jonkie al een poosje en het is toch knap hoor dat er met een operatie een pin in zo'n klein pootje geplaatst is.
Ik hoop dat het vogeltje het allemaal gaat redden. Het is zo'n poepie.

Ik duim voor jullie.

groetjes

Cora

Mandy

22 juli 2005, 23:43:40 #42 Last Edit: 23 juli 2005, 00:27:51 by Mandy
Dank jullie. ;)

Het gaat al wat beter moet ik zeggen.
Vanavond at ze de pap van de lepel en dat ging al een stuk beter. Ze zat later zelfs al van het trosgierst te eten! ;D

Ze heeft een knuffeltje naast haar voor steun. ;)

Ook is ze verder actief, poetst d'r veren en fladdert al wat met de vleugels. Het is een dame met pit hoor, echt een vechtertje, ik hoop dat ze het gaat redden. :)

Zo zit ze onder de warmtelamp;

Karin

Ach, wat een lekker ding is het toch, zo in het boxje.
Ziet er goed uit !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Hoi Mandy
Volgens mij ben ik nu aangemeld en werkt alles nu.
Dus dit is eigenlijk even een probeerseltje.
Maar ik wilde je wel even laten weten dat ik het fantastisch vind hoe je met dit Valkje met gebroken pootje om gaat.

Groetjes en beterschap voor.. hoe heet ie eigenlijk, zo'n vechtertje verdient het toch eigenlijk om met zijn naam aangesproken te worden. 

Doei doei Caroline
Een knuffel voor kattekop Fleur.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.