21 juli 2025, 17:01:47

Eerste nestje van dit jaar!

Gestart door Mandy, 28 februari 2003, 22:10:33

« vorige - volgende »

Mandy

8 april 2003, 15:11:24 #60 Last Edit: 8 april 2003, 15:17:16 by Mandy
Ze groeien ontzettend hard, de veertjes komen al tevoorschijn. Alleen is de 5e witmasker wel een echt nakomertje blijkt, want die groeit niet zo hard als de rest in het begin. Gisteren (8e dag) had ik die geringd en dat ging heel makkelijk, vandaag lag die er inderdaad af, dus dat heb ik opnieuw gedaan, maar of tie nou blijft zitten? Dit is de oudste;

En dit zijn de ws twee geparelden van Pino&Marrie, ze krijgen al rode wangen! :);

Dit is de oudste wildkleur van Zwartje&Japie-jo, die begint zich met z'n pootjes al aardig om je vingers te klemmen;

Ze gaan met z'n allen aardig tekeer in de blokken als ik kom inspecteren en verschonen, de buren denken straks nog dat ik slangen ipv parkieten hou met al dat gesis! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Zucht))))))))))))) Wow Mandy wat een schatjes zijn het toch.
Heel leuk om ze zo te zien opgroeien, het gaat allemaal al zo hard.
Kan je straks nog wel een keuze maken welke er mogen blijven en welke weg gaan?? lijkt mij dus niks he...ja je zal op een gegeven moment wel moeten denk ik.

Groetjes,
Trudie:)

Mandy

8 april 2003, 23:57:14 #62 Last Edit: 9 april 2003, 00:03:02 by Mandy
Het wordt zelfs bijna gevaarlijk om de voliére in te stappen! Ze vallen me bijna aan als ik het voer kom verversen.  :o
Dat moet ik nu 2 keer per dag doen; er moeten velen kropjes gevuld worden! ;D
Ik zou ook 1 supergrote schaal met voer neer kunnen zetten, maar ze zijn verzot op brood en dat is in een paar uur hard en het eivoer dat ik vochtig maak, moet ook op tijd ververst worden (om schimmelvorming te voorkomen!) en vers water is ook geen overbodige luxe. Dus ik heb er momenteel een baantje bij eigenlijk. :D
Normaal als ik zo dicht bij ze in de buurt zou komen, de wildere dus, zouden ze weg vliegen, maar eten is zo belangrijk dat ik er gewoon naast kan staan en foto's kan maken.

Alleen Truusje staat er niet bij want die is druk, op haar inmiddels 3 eitjes, aan het broeden... Ik heb ze wel even van het blok gehaald (ze beet zo door mijn handschoen heen! :o), want ik wilde even kijken of ze in het blok haar ontlasting deed omdat ze niet afgelost wordt. Maar ik zag niets, het was helemaal schoon dus ze zal er wel af komen om te ontlasten en te eten en drinken, wel sneu hé. :-/

Speedy

Wat een stinkerd is dat mannetje zeg, die Truus heeft bevrucht, wel de lusten maar niet de lasten he  ;) ;)
Dus Truus is nu een BOV? (bewust ongehuwde valkparkiet)
Oftewel een alleen staande moeder.
ja ja kerels...........

hihi

Paul

Hoi Mandy,
Weer erg leuke foto's vandaag die in je dagboek staan :-)
Wat dat alleen broeden betreft, dat koppel wat nu bij mij een jong heeft daar heeft de moeder ook alles zelf uitgebroed omdat de man niet wist wat ie met de eitjes aanmoest.
Die ging dan wel voor de gezelligheid naast de pop zitten maar niet op de eitjes.
Een keer probeerde hij het maar toen ging ie er gewoon naast zitten.
Met voeren doet het popje ook het meeste en een hele enkele keer voert het mannetje ook maar die is ook pas een jaar nu dus die weet denk ik nog niet hoe het werkt.

Groetjes,  paul

Lieve

hoi Mandy,

Even niet op het forum geweest :o :o :o  dus lezen, lezen, lezen. Wat een scheetjes allemaal zeg, geweldig. Vast en zeker een drukke bedoening. Mocht Truus het er niet alleen vanaf kunnen brengen bied ik mij aan als pleegmoeder, vroeger tal van duiven van m'n vader grootgebracht. Hopelijk is het niet nodig maar het aanbod geldt. Ik heb met Pookee alleen ws. meer tijd dan jij met je hele bende en zit nog deels in de ziektewet dus toch wel tijd en een leuk verzet.
maar de kans is natuurlijk ook groot dat Truusje het gewoon zelf beredderd en daar gaan we uiteindelijk voor, niet.
heel veel succes en tot lezen en schrijfs,

Lieve

Mandy

9 april 2003, 16:17:06 #66 Last Edit: 9 april 2003, 16:28:14 by Mandy
Thanks Trudie, Paul en Lieve ;), ja ik hoop inderdaad dat ze het allemaal alleen redt, want ik zou met mijn verschillende diensten (ik werk als verpleegkundige in een z'huis) nooit jongen met de hand groot kunnen brengen. En meenemen is natuurlijk uit den boze in een z'huis, zou wel makkelijk zijn, dan geef ik gewoon elke patiënt een valkje te voeden als bezigheidstherapie, zullen die longpatiënten met astma leuk vinden, uche uche. :D
Ik heb het één keer kunnen doen omdat ik toen met pfeiffer thuis zat en er jongen geplukt werden, dus dat was een geluk bij een ongeluk. :-/ Maar bedankt voor het aanbod in ieder geval, mocht het mis gaan dan plaats ik een noodkreet.

Hier weer een paar foto's van m'n kinders.  ;D
Een geparelde witmasker;

Een ws. bonte witmasker;

Een geparelde;

De oudste wildkleur;

En de oudste grasparkietjes;

De veertjes gaan er allemaal al goed doorheen komen, het lijken nu net stekelvarkens! :D Telkens als ik een jong valkje op heb gepakt dan hou ik schilfertjes in m'n handen over van de veerpennen. En wat me ook op viel was dat als je goed luistert je de maagspieren van de krop hoort werken, je hoort dat het voedsel gemalen wordt, een soort gekraak hoor je dan, grappig hoor. :)

stijn

ik heb nog geen eieren :-( jammer genoeg ik twijfel er aan of mijn valken wel een koppel zijn! hoe oud zijn jullie vogels

Mandy

10 april 2003, 23:05:40 #68 Last Edit: 10 april 2003, 23:15:24 by Mandy
Weer wat nieuwe foto's. :)
De witmasker geparelden, steeds duidelijker te zien; ;)

Het bontje, maar ook al met aardig wat parels;

Een geparelde van Pino&Marrie;

De jongste wildkleuren;

En de oudste wildkleur;

Zijn ze niet schattig... ;D

Wat ik alleen minder schattig zou vinden is als er valkjes geplukt gaan worden :(...ik zag nl kleine bloedpuntjes op de achterkopjes van die geparelden van Pino&Marrie :o...het leek alsof er een paar kleine veertjes uit waren...verder zien ze er puntgaaf uit en valt het ook niet op...maar ik hou het maar goed in de gaten ::)...zou het wel vreemd vinden, want Pino en Marrie hebben dit nooit gedaan en ze krijgen alle stoffen binnen, ook aminozuren, ik gebruik nl een voedingssupplement waar alles in zit...het blok maak ik dagelijks schoon...zucht... :-/

lockie+flip

Het zijn weer adenbenemende fotos' zo'n schatjes ;)
alleen vind ik het zielig als ze geplukt zoudenworden :( :'(

Lieve

Hoi Mandy,

Leuke foto's, ze zien er goed uit die kinders van jou.
De longpatienten zouden inderdaad hun plezier opkunnen met die valkjes. Kan ik ze beter meenemen naar de neo en in een couveuze zetten, kunnen ze gelijk met de voedingsronde van de kindertjes mee, elke 2 uur, dag en nacht ;D ;D ;D
nee,nee alle gekheid op een stokje, 't zal wel meevallen. Nu nog hopen dat er niet geplukt wordt want het zijn echt schatjes!

Groetjes, Lieve

Paul

Hoi Mandy,
De valkjes zien er al heel erg lief uit zo met die veertjes en die korte staartjes :-)
Inderdaad jammer van het plukken en hopen dat het bij 1 keer blijft.
Gelukkig groeien de veertjes wel weer snel aan als ze geplukt zijn maar het blijft toch nooit leuk zo'n lief valkje te zien met een kaalgeplukt kopje :-(
Zeg even tegen Zwartje&Japie-jo dat ze dat plukken uit hun hoofd laten en dat ik hun anders even kom plukken :-)

Groetjes,  Paul

Mandy

Hallo allemaal, :)

:D :D :D
Het zijn trouwens de jongen van Pino&Marrie hoor Paul, met die van Zwartje&Japie-jo en Jut&Jil gaat het prima!
Toen ik vanochtend ging kijken zag ik geen vererging maar ik kan toch wel zien dat er een paar veertjes uit zijn, zomaar 4 of 5 per kopje, maar toch... :( En het gekke is eigenlijk dat de ouders er alleen nog maar bij komen om te voeden en alleen 's nachts zit Marrie er volgens mij bij. Dat zou dus betekenen dat zij het misschien doet, maar ze heeft dit nog nooit gedaan!? De jongen zouden dit toch niet bij elkaar doen? Ik heb er vanochtend maar wat bitterspray opgedaan, maar nadien zag ik dat deze over de datum was  :o ga dus dadelijk na mijn werk (foei foei zomaar op internet... ::)) maar nieuwe halen. ;)

Mandy

11 april 2003, 23:59:51 #73 Last Edit: 12 april 2003, 00:03:36 by Mandy
Ik kan wel janken!!!   :-/ :( :'(
En ik ben boos, verdorie nog aan toe, waarom wordt er nu weer geplukt!!! >:(
Dit is nu al het derde jaar dat ik het meemaak en echt alles wat ik eraan kon doen heb ik gedaan...zucht...en nu weer...
De 1e en 2e valk die dit deden zitten niet meer in m'n voliére...ik wil niet weer een valkje kwijt... Dat is dan toch ook geen leuke hobby meer, als je telkens een valkje weg moet brengen...snik, snik...Ik zie het ff niet meer zitten hoor... :'(

Zo trof ik mijn geparelde valkjes vanavond aan toen ik thuis kwam;

Het valt nog wel mee, want ik heb erger meegemaakt en de kuifjes zitten er nog en de rode wangetjes ook. Maar hoe lang nog, de man of pop zal toch verder gaan plukken denk... Ik doe er nu dus bitterspray op, heb een pikblokje erbij gelegd en laat het blok open.

Lique

[shadow=beige,left,300]
Hoi mandy,

Je gaat nu de goede moed niet opgeven hoor.
Kijk welke goede dingen je meemaakt met het kweken van valkjes. Je ziet een eitje liggen, het worden er veel meer, later zijn er hele kleine jonge valkjes,
en het mooiste nog, je ziet ze opgroeien.
Iedere dag als je ze in je handen hebt,
bedenk je je dat het gewoon prachtig is.
 Dat gevoel ga je niet opgeven.
Tuurlijk heeft iedereen zijn tegenslagen,
en valt het zeker niet altijd mee.
Ik vind het super jammer voor je, dat de ouders er mee zijn begonnen.
Misschien helpt het om wat extra maiskolven en appels neer te hangen?
Ik hoop dat het niet veel erger wordt, voor de kleine valkjes niet, maar voor jou ook zeker niet.

Heel veel sterkte, en don't give up ;)

Groetjes Angelique

[/shadow]