17 juni 2024, 06:11:25

Eerste nestje van dit jaar!

Gestart door Mandy, 28 februari 2003, 22:10:33

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Mandy,
Jammer dat die eitjes nog niet uit zijn en zeker omdat ze wel bevrucht zijn.
In elk geval is het resultaat al wel veel beter dan vorig jaar nu dus dat is al niet slecht zo voor in het jaar.
De valkjes zien er echt al groot uit in zo'n korte tijd :-)
Voor je het weet vliegen ze al uit de nestkast :-)
In elk geval zijn het wel hele mooie foto's die je er altijd bij zet :-)

Groetjes,  Paul

Mandy

4 april 2003, 19:54:20 #46 Last Edit: 4 april 2003, 22:33:42 by Mandy
Thanks. ;)
Het gaat nu zeker beter, de afgelopen 2 jaar had ik uit 3 rondes uit 2 koppels in totaal 10 jongen. Nu dus al 10 jongen uit 3 koppels uit alleen de 1e ronde. ;D

Hier weer een paar nieuwe foto's van mijn kinders... :D
De 5 witmaskertjes, het lijkt dat het valkje links onder wat lichter wordt, misschien wel bont net als de moeder?

En hier de twee oudste deugnieten, ze gaan al steeds meer een eigen willetje krijgen en ze worden al moeilijker om vast te houden, stelletje wildebrassen! ;D

Hier zie je Marrie op d'r jongen, ze vindt mijn gegluur maar niets...

Hier zie je hun twee kleintjes, ik denk dat het bonte gaan worden omdat ik her en der toch steeds meer geel ga ontdekken. Bij wildkleur en cinnamon zie je dit niet, alleen in het middelste gedeelte van de veer, hier zie je erboven ook al geel komen.

Hier zie je Japie-jo met haar kroost, ook zij lijkt niet zo blij met mijn bemoei... Japie-jo is trouwens de dochter van Marrie en bij allebei moet ik handschoenen aandoen om ze van het blok te krijgen... :o(zal toch de blokken schoon moeten maken...)

En dit is de oudste van Zwartje&Japie-jo, dat wordt een echte wildkleur, zo donker.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

yentl

Wat een lieve schattige kleine valkjes!
Ze zien er erg goed uit.

nog heel veel geluk ermee!

groetjes Yent'l

Mandy

4 april 2003, 22:32:11 #48 Last Edit: 5 april 2003, 00:17:25 by Mandy
Dank je. ;)

Wat ik me af vroeg; kunnen bonte valken eigenlijk wel een grijze kuif krijgen? :-/
Ik denk het eigenlijk niet, want op alle foto's van bonte valken die ik vinden kon zag ik een gele kuif. Maar waarom zie ik dan meer geel in de jonkies van Pino&Marrie verschijnen?
Zouden het misschien geparelden kunnen worden? Marrie heeft met een andere man al eens een gepareld jong gehad.
Ik zal nog een paar dagen geduld moeten hebben denk. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

yentl

'k zou het niet weten, maar ik denk dat bont inderdaad geen grijze kuif kan krijgen. Wij hebben ook een bonte en die heeft een gele kuif.

groetjes Yent'l

Karin

Ik heb een bonte witmasker en hij heeft in ieder geval een witte kuif. Mijn geparelde valkje heeft een grijze kuif.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

murphy

Hey Mandy,
Hartstikke mooi hoor je kleintjes en wat groeien ze goed!! :-*
Ik heb ook veel bewondering voor je dat als je ze strax weg gaat geven dat je dat aankan :'( :-/ ik zou dat echt niet gekund hebben maarja.... ;D
Ik krijg helaas geen Valk baby's ,maar van mijn Grasparkieten koppel wel;ik heb al 2 bevruchte eitjes van de 4.. Joepie
Hopelijk gaat dit goed..
De pop is Albino en het mannetje Olijfgroen,dus dat zullen mooie Lutino's( en andere) worden!! :P
Ik denk dat het voor mij heel moeilijk word om ze weg te doen en ik hoop eigelijk dat het niet hoeft. :-X :'((Wie helpt me dan om een goed tehuis te vinden??? ???)
Mandy heb jij misschien nog plek in je voliere voor 3 bloedmooie Grasparkietjes?
Ik vraag het maar je kan nooit weten toch ::) :-/ :-/ :-/
Groetjes Milena en CO

Mandy

5 april 2003, 04:22:01 #52 Last Edit: 5 april 2003, 04:27:55 by Mandy
Hallo Milena, :)

Bedankt voor je aanbod, maar grasparkieten heb ik al.
Ik heb 3 koppels en die hebben nu ook jongen. In het rechtse kooitje zie je mijn albino; Witje.

Die jongen gaan ook allemaal weg, ik kan ze gewoonweg niet allemaal in mijn voliére houden. Ik heb van een aantal koppels het eerste jong gehouden, maar meer kan niet, ook niet omdat je anders inteelt kan krijgen.  :(
De blauwe man in het rechtse kooitje; Harry is een jong van die groenen (Herman&Betsie) uit de linkse kooi en die blauwe pop(Whoopy, vrouwke van Tweety) in het middelste kooitje is een jong van Harry&Witje. ;)
Door advertenties op internet (marktplaats, de vondst, kapaza) in de krant en in supermarkten e.d. te plaatsen probeer ik voor mijn jongen een goed adres te zoeken. Als er na het broedseizoen nog jongen in de voliére over blijven dan breng ik die naar een goede dierenwinkel toe.
Mijn gras- en valkparkieten zitten nu voor het broedseizoen zowieso apart en deze 3 koppels zijn ook de laatste die ik hou. Als hun tijd zover is komen er geen andere grasparkieten meer voor terug, ik wil het bij valkparkieten houden en misschien ooit in de toekomst Rosella's, die vind ik echt prachtig. ::)
Succes in ieder geval met dit nestje, hopelijk worden het mooie jonkies! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

5 april 2003, 16:36:03 #53 Last Edit: 5 april 2003, 18:01:57 by Mandy
Het gaan toch bontjes worden van Pino&Marrie :), kijk maar;

Onder het kuifje komt nu ook wat geel tevoorschijn, dus dan zullen het wel gele kuifjes met grijze puntjes worden ofzo?

En tussen die 5 witmaskers gaat ook een bonte net als Jil zitten, kijk hier maar (de linkse);


En waar ik al bang voor was is dan toch gebeurd, Truus heeft haar 1e ei gelegd. Zij is het eigenlijke vrouwke van Pino, maar die heeft nu dus ook al een nestje met Marrie... Ik denk dus dat ze er alleen voor staat. :-/


En bij Herman&Betsie en Tweety&Whoopy (grasparkieten)heb ik een ei met een dood jong erin gevonden, dus dat was iets minder, ze hadden wel de dooier in zich opgenomen, maar waren niet sterk genoeg om eruit te kunnen komen. De natuur heeft dus blijkbaar beslist dat deze zwakkeren niet op de wereld terecht konden, het zij zo... :(
Herman&Betsie hebben 3 jongen en nog 2 bevruchte eitjes en daar zag ik nog leven in dus die hou ik maar even extra goed in de gaten. Tweety en Whoopy hebben 2 jongen. Harry&Witje hebben 1 jong (albino) met nog 5 bevruchte eitjes.

O ja, ook iets minder, we hadden een nestje met hegmusjes in onze tuin die hadden net eitjes gelegd en iets heeft dat nestje gesloopt. Het lag helemaal uit elkaar en de eitjes lagen kapot op de grond... :( Vorig jaar hebben daar nog mooie jonkies in gezeten, jammer hoor.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

cor

hallo mandy zijn erge leuke foto's van je kuikens ze zien er  goed  uit  tis prettig om te zien dat deze ronde beter gaat bij je heb momenteel zelf ook veel kuikens dus het gaat hier ook beter dan de vorige ronde ik heb zelf nog geen bonte met een grijze kuif gezien wel geel  gr cor

Mandy

6 april 2003, 18:38:54 #55 Last Edit: 6 april 2003, 23:10:55 by Mandy
Nee hoor, toch geen bontjes, het worden geparelden! :)
Je ziet duidelijk in de veerpennen dat de kleuren geel en grijs om en om tevoorschijn komen.

En dat zag ik tot mijn verbazing ook bij die witmaskers!
Ik denk dat ik hier de mooiste zelf van houd en 1  geparelde van Pino&Marrie. ;D

Die 2 eitjes die nog bij Zwartje&Japie-jo lagen en "over de datum" waren heb ik open gemaakt en daar zaten 2 half ontwikkelde valkjes in... :(

Bij Herman&Betsie (grasparkieten) was een jong druk bezig om er uit te komen, hier heb ik vanwege dat dode jonkie gisteren, maar een klein beetje meegeholpen. Het jong kwam er heel mooi uit en ziet er goed uit. Het is er een met rode ogen en ik denk dat dat een gele gaat worden. In het allereerste nestje van Herman heb ik er ook eens zo een tussen gehad, ben benieuwd. :)

Verder doen alle jongen het gelukkig prima! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

7 april 2003, 15:20:27 #56 Last Edit: 7 april 2003, 15:34:34 by Mandy
Daar zijn we weer, de ws. geparelden witmaskers van Jut&Jil;

en de ws. geparelden van Pino&Marrie;

en de wildkleuren van Zwartje&Japie-jo;

En Paul de oudste van Zwartje&Japie-jo heb ik voor je moeder en broer gereserveerd. Als ze deze mooi vinden zal ik die straks tam voor ze maken tenzij ze een andere toch mooier vinden? Deze is op 23-3 geboren en vandaag dus 15 daagjes jong, hij/zij heeft ringnr. 6 op 31-3 geringd (8e dag). Over ongeveer 3-4 weken kan je 'm dus op komen halen! ;D
Hier heeft hij een kleine krop, moest nog eten krijgen, het wordt vlgs.mij een mooie wildkleur. ;)

En dit is het nestje met grasparkietjes, de oudste van de vier is 10 dagen (met open ogen) en de jongste van 1 dag jong ligt vooraan (met rode ogen). In het eitje voel en hoor ik leven. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

danielle

Hoi Mandy,
Wat een schitterende foto's allemaal zeg, ik ben eigenlijk een beetje jaloers, weet je waarom, wij hebben een koppel valkjes in huis en die hadden dus 5 eitjes, maar nu blijken ze allemaal onbevrucht te zijn, mijn vader had al gekeken met een lamp, maar ik durfde ze nog niet weg te halen, maar nu is het al ruim 21 dagen geleden, dus ik moet de hoop opgeven. Jammer hoor, mar goed het is het eerste nestje. Dus hopen dat het de volgde keer wel goed gaat. ik heb ze wel regelmatig zien treeen maar ik denk toch dat er iets niet helemaal goed is gegaan tijdens het wippie !!!!
Ik wens jou heel veel plezier en geluk met al jou w nieuwe kanjers, en ik ga iedere dag eve kijken naar jouw berichtjes, sorry ik kan nog steeds geen foto erbij plaatsen, nog eve wachten.
Groetjes Danielle

sabrina

Hi Mandy,

Omdat ik op zoek ben naar een jonge valk keek ik eerst bij Te koop/ Aangeboden op de site. En reageerde toen op jouw bericht. En nu heb je ook al deze mooie foto's! Geweldig! :)

Groetjes, Sabrina

Dana

Hoi Mandy,

Wat een mooie foto's heb je er allemaal bij staan en wat zijn ze allemaal schattig.
Wel sneu voor Truus dat ze er waarschijnlijk alleen voor staat.
Maar dat zal vast wel allemaal goed gaan.
Veel succes met al je vogeltjes.