13 augustus 2025, 18:54:35

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi Eefje

Groet van Ankie en de rest !

Christine

hoi,

Groetjes Christine, Peter en de valkenbende!!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

valkchico

eefje nieuwenburg

dank jllie wel allemaal,ik heb zelf nog geen plaatjes of foto programma dus kan helaas niet van die leuke kaartjes maken zoals jullie maar ik wens jullie allemaal het allerbeste voor 2006!

groetjes eefje en huig en hondje harley
            Teun
            stitch en sjaan
            vito en Snowey
            dazzle
            Sunny

trienke

Groetjes Trienke, lucky en binkie

eefje nieuwenburg

dank je wel trienke!

nou het popje is er hoor,ze is wat verwildert maar wel tam gemaakt vroeger want ze is absoluut niet bang voor handen en eet uit mijn handen en stapte zelfs al bijna op.
nagels vind ze leuk om aan te knabbelen dus dat gaat helemaal goed komen.
ben alleen vergeten om een dig.cam te lenen dus helaas nog geen foto's maar die komen gauw.
ze heet vanaf nu officieel Luna :D

groetjes eefje

marga

mooie naam
veel plezier met luna

Lin

Hey,

Gelukkig nieuwjaar! Gefeliciteerd met Luna! Ik ben erg benieuwd! Wat leuk dat ze al een beetje tam is.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

update! ;D

ze stapt al op.ze vind de armbandjes om mijn pols zo interessant dat ze dan helemaal in trance is en dan stapt ze zo op,dus ik ben heel blij!
zeker omdat ik tegenwoordig steeds vaker achter Vito en Snowey aan moet rennen,die 2e is natuurlijk niet tam maar vloog in  het begin  zelf weer terug naar de kooi maar nu niet meer,ik moet haar nu vangen :( >:(
en vito vind dat wel leuk geloof ik dus die stapt ook niet meer zo graag op,die is niet bang hoor maar de hormoontjes denk ik,nou ja ik blijf het volhouden dan geven ze vanzelf op en gelukkig blijft de rest wel gewoon doen anders loop ik achter9 vogels aan te rennen straks (krijg ik wel een goede conditie ;D )
groetjes eefje

Karin

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, mooie naam Luna, ik heb ook een Luna  ;D een tip : nooit achter ze aan gaan, want dan wordt het alleen maar van kwaad tot erger. Als ze bij mij zo'n bui hebben zet ik ze gewoon stap voor stap terug.Ik heb eigelijk alleen maar problemen als ik ze naar hun mening er te kort uit laat ( = een uurtje ). Ik geef ze altijd 's avonds weer eten als de bakjes leeg zijn. Ik laat ze los, vul de bakjes en doe de kooi dicht. Zo kunnen ze niet tussendoor snoepen. Als ze 2 - 3 uur los zijn geweest dan willen ze wel weer graag terug  ;D Ik neem eerst de makkelijkste op mijn vinger en zet ze één voor één terug. Soms komen de eigenwijzen zelfs aanvliegen om via mijn arm ok snel de kooi in te gaan om te eten  ;) Is er één die echt niet wil dan dim ik het licht en wacht tot die in slaap gevallen is. Dan stappen ze meestal wel op uit volle verbazing  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Christine

Heb je een foto'tje van Luna of heb ik die gemist??

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,
omdat wij overdag wel thuis zijn en s'avonds vaak niet komen ze hier dus veelal overdag eruit maar eerst kwamen ze dus niet verder dan de vogelkamer maar die grenst aan de woonkamer en daar is het natuurlijk veel leuker dus gaan ze allemaal daar naar toe,prima alleen nu hebben de 2 die niet tam zijn  dat dus ook door en daar moet ik dus echt achteraan,ze mogen er nu dus even niet meer uit(die 2 niet tamme) totdat de voliere gebouwd is,hopelijk gaan we dit weekend beginnen.
Wat vito betreft,die zit ook bijna 24uur per dag te zingen dus die zal wel last van de hormonen hebben en daarom wat eigenwijs zijn,zo was ie in het begin nl helemaal niet,was een hartstikke rustig mannetje.

Christine,ik heb nog geen foto's,ze komen echt maar ben nog niet in staat geweest om er de tijd voor te nemen.

groetjes eefje

Christine

Eefje, je moet je niet haasten, ik heb zelf ook wel tijd voor te wachten hoor!  :-*

eefje nieuwenburg

9 januari 2006, 19:28:31 #298 Last Edit: 9 januari 2006, 20:33:31 by eefje nieuwenburg
zo hehe we hebben het zo druk gehad dit weekend dat ik nu pas weer op internet kan.
we hebben nl een voliere gebouwd,2,4m lang en 70 diep 1.90 hoog.
de vogels hebben nu zo veel ruimte dat de gewoon niet weten wat ze ermee moeten ;D
zoals je zult zien staat ie wat scheef,hij is wel stabiel maar we moeten hem nog even verankeren in de muur om het er netjes uit te laten zien  ;)

en dan een foto van luna

ze zit nu samen met Teun in de brio in de woonkamer met een broedblok aan de kooi om te kijken of Teun nog enige interesse toont.
Luna slaapt dus snachts in het blok en teun zit ervoor,ook zit Luna al kippetje alleen teun snapt er nog niet veel van maar goed,er hangt dus sepia,grit en eivoer in de kooi en nu maar afwachten wat ze doen.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

Zo ik heb weer wat foto's van Luna en Dazzle,want die zijn nog wel eens samen los en Dazzle is dus onwijs op de versiertoer,misschien dat ik die 2 beter bij elkaar kan zetten dan Teun erbij want Teun maakt alleen maar ruzie met Luna.

zoek de verschillen :D

en ik heb een wat natuurlijkere stok in de voliere gehangen waar ze graag op zitten nu ze gewend zijn

groetjes eefje