18 augustus 2025, 08:36:13

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

dank jullie wel allemaal,heel lief.
Vito heeft het nu door dat ze er niet meer is,hij zat in  het blok toen zij stierf en hij heeft haar niet meer gezien(ze ligt nu in de schuur in de koelkast)maar hij ging ook gelijk weer matcho doen(vraag me niet waarom)

ook is eitje 2uit maar alsof ik nog niet genoeg aan me hoofd heb is het te vroeg,de ouders hebben het eitje opengepeutert alleen het jong was nog niet helemaal zover,het leeft nog en ze houden het warm dus misschien red ie het wel maar ik heb mijn twijfels. :-\
gister was dit met jong 1 ook die hebben ze ook uit het ei geprobeert te peuteren maar die had de dooier opgenomen en bij jong 2 zit er nog een erwtje buiten zijn lijfje,afwachten maar.

nou ja ik ga slapen want morgen weer vroeg op en veel te doen thanks voor alle sterkte die jullie me toewensen :-*

groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Wat erg van Zazou haar dood.
Dan ligt verdriet en vreugde wel heel dicht bij elkaar.
Hopelijk red je kleintje het.
Ik zal voor je duimen.
groetjes Riny :-\

Valerie

Hee Eefje,

Wat erg van Zazou!  :'( En idd wat een vreemde verkrampte houding. Vleugels deels open, oogjes dicht. Wat naar.  :'( Sterkte!

•=Bonnie=•

gecondoleerd  :-[

Ik ben benieuwd wat Feld vind.

eefje nieuwenburg

Nou het 2e jong leeft nog steeds,ben benieuwd hoe lang nog want hij kruipt niet zelf onder de ouders dus word ie sneller koud......weer in de zenuwen zitten vandaag.

vanmiddag zazou opsturen naar feld ook daar ben ik heel benieuwd naar.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

daar zijn we weer.
ik heb net zazou op de post gedaan naar dr.Feld toe(wat klinkt dat raar)

jong 2 is ook overleden,dat dacht ik al hoor,kon niet goed gaan met die dooier er nog uit.

jong 1 gaat echt super,word heel goed gevoerd en goed warm gehouden.

deze mag blijven,het hangt er een beetje van af wat de mutatie zal zijn maar als ie heel tam word mag ie zowiezo blijven en als ie bont word maar niet zo tam ook.
ik heb nu een verzameling wildkleur dus stel dat het een wildkleur word en niet onwijs tam dan gaat ie naar mijn schoonzusje die heeft er heel veel tijd voor en dat alleenstaande popje dus dan kan ie daar goed tam worden.
ik zit toch met een heleboel vogels en dan word het wat moeilijker maar als het een mooie mutatie word dan nemen we dat voor lief ;)

en miepje het grasje heeft nu een ei waar ze op broed(vorige had ze opgegeten)

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

er ligt nu nog 1 bevrucht ei en die ligt bij dazzle en luna,de rest van hun is niet bevrucht en bij sjaan en stitch zijn de andere eitjes wel bevrucht maar volgens mij zijn die jongen al gestorven.
ik laat ze nog wel liggen totdat dit jong een beetje stevig op zijn pootjes staat en dan haal ik ze weg.

Vito gaat steeds harder schreeuwen :-\ dus misschien toch maar op zoek naar een nieuw popje voor hem zodat ie wat afleiding heeft......kweet het nog niet,eerst maar afwachten totdat ik weet wat zazou mankeerde.

even een voer foto van ver weg,als het jong wat groter is gaat het foto's maken vast beter ;)

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

Annie  de assistente van dr.Feld belde me net,het was toch legnood :-X :'(,waarschijnlijk een veel te groot ei maar ze moeten zazou nog openmaken dus dan weten ze het zeker,ik zweer het op alles wat ik heb,er was werkelijk niks aan zazou te zien,ze heeft er geen moment vreemd bijgezeten,ik heb echt geen ogenblik gedacht dat het mis was met haar terwijl ik dat bij de rest dus redelijk snel doorheb.
ik baal hiervan maar ja nu moet ik weer met het volgende dier naar de DA dus gelijk weer andere zorgen. :-\

eefje nieuwenburg

nou ik dacht dat het nu eindelijk goed ging maar het jong wat zo goed ging is helaas toch overleden,hij werd goed gevoerd maar toch vond ik hem net met een lege krop dus vandaag nog helemaal niet gevoerd :'(
heel jammer dit.
ik heb ze gelijk terug in de voliere gezet en haal de blokken weg.
ook bij de grasjes had ik gister al problemen met henkie het groene grasje,legnood,heel de achterkant stak ver uit dus die heb ik van het ei afgeholpen door het lek te prikken en eruit te knijpen,klinkt heel hard en dat was het ook maar het was half12 s'avonds en ik kon er niet meer mee naar de da maar het heeft geholpen want ze is nu weer lekker zichzelf.
even einde oefening wat kweken betreft,alleen dazzle en luna hebben nu nog een kans en als dat ook niks word mogen ze pas volgend jaar weer want ik heb er even genoeg van.
die arme beesten doen zo hun best en elke keer voor niks,nou laten ze dan nu maar lekker spelen en dan proberen we het wel weer als we verhuisd zijn.

groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
wat vindt ik dat zielig voor jou en je valkjes.
Ik hoop echt dat het de volgende keer beter gaat.
Groetjes Riny  :'(

carco

Hoi

Ik lees geen leuke berichten hier zeg: balen dat het zo is gelopen.
Sterkte met alles.
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

hippysuus

Hallo Eefje,

Wat naar dat het toch wel legnood is geweest bij Zazou en dat ook nog eens het kleintje is overleden. Wat een akelig broedseizoen heb je zo :'(

Sterkte!
Suus

eefje nieuwenburg

hoi allemaal,
ja het was voor iedereen de eerste keer dit jaar en ze zijn allemaal nog erg jong en de vogels die nog niet mochten deden het toch en zo liep alles in de soep.......
volgend jaar zijn ze allemaal volwassen genoeg (hoop ik)en dan maar hopen dat het beter gaat.

dazzle en luna hebben nog 1bevrucht ei dat aankomende dagen of week uit moet komen(ik heb de datum vergeten op te schrijven)en ik vermoed dat dat ook niet gaat lukken want ook voor hun word dat het eerste jong.

nou ja gewoon maar weer genieten van de vogels en op zoek naar een popje voor vito want ik word gek van hem :-\

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

nou ik heb voor vito een popje gevonden,Sietske heeft een cin.geparelde witmasker pop die ze wilde verkopen,daar vito dus nu vrijgezellig is hebben we erover gedacht en beslist dat zij dus hier mag komen wonen(of ze persee met vito gaat weet ik niet want balou is ook nog vrijgezellig)
ook heb ik een bonte pop op het oog,de baas hier vind het zo sneu voor me dat zazou en de kleintjes zijn overleden dat ik er nog 1tje bij mag en daar ben ik echt super blij mee want ik wil echt heel graag bonte valkjes,die vind ik zo gaaf.
deze vrouw heeft 3bonte valkjes te koop dus nu even afwachten hoe en wat .....

groetjes eefje

Karin

Ik had van de week je IM al gekregen. Wat jammer van Zazou, ze was zo mooi en lief  :'( 2 druppels water haar zus Summer die ik zelf heb. Vreemd, de is 2 1/2 jaar en heeft nog nooit een ei gelegd ( is ook niet de bedoeling ). Heel veel sterkte ermee, ik hoop dat Vito zijn nieuwe vrouwtje ook leuk gaat vinden.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves