10 augustus 2025, 15:56:44

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

4 september 2005, 17:43:54 #150 Last Edit: 4 september 2005, 17:51:12 by eefje nieuwenburg
heb weer even foto's

actievogels

waar stitch gaat gaat dazzle

wat kom jij doen denkt Harley de hond

dazzle close up

1 van de 2 lutino dames Dopey (samen met dazzle)

de andere lutino dame Ricky(dopey's moeder)

actie

knuffeldiertje ;D

in de zon 8)

in bad

samen in bad

hoi wat hebjij?

groetjes eefje

bobbie

Hoi Eefje,

Wat een leuke foto's  8)

groetjes, Nel :)

Karin

Gefeliciteerd met je 2 nieuwe aanwinsten, maare... ik wil niet als een zeur overkomen, maar waarom heb je ze niet in quarantaine gehouden ? Nieuwe valkjes altijd minimaal 2 weken apart houden, liefst nog wat langer ( ik probeer altijd een maand ). Het is zo belangrijk ! Want juist bij een verhuizing komen er vaak ineens ziektes naar boven door de stress van de verhuizing. Bij de oude eigenaar hebben ze dan niks gemerkt.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ik weet het en ik ben het met je eens maar ze waren los voor we het wisten,ik weet het niet,tis zo gelopen en omdat ze (de anderen) nog antibiotica kregen dachten we niet dat het heel veel kwaad kon.

tis een beetje riskant ik weet het  :-[

groetjes eefje

Lin

Hey,

Gave fotos!!! Daar zal je wel je best op hebben gedaan, wat gezellig daar. maar een cinnamon geparelde witmasker, mooi! Ik wil nog graag een pop en nog een fallow.. en nog zilver witmasker en nog wel een lutino geparelde geelwang.. uhmm dat was het wel voorlopig.  ;D

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

hey Lin,

en en en jaja jij bent voorlopig nog niet klaar met je wensen zie ik ;D

Ik heb er 2dagen over gedaan en ongeveer 50foto's gemaakt en deze waren het scherpst de rest was allemaal wazig.

groetjes eefje

nellie(werk)

Hoi Eefje,
Jeetje zeg, ik kreeg toch wel ff een brok in me keel toen ik ze zo zag bij jou, op die tak. Wat raar om ze dan zo te zien, jakkie. Volgens mij gaat het wel goed met ze? Ze zien er in ieder geval super uit. Ik weet niet of je me nog gemaild hebt, maar ik kan niet in me hotmail, er zit een fout in. En je hebt zeker niet meer gebeld? Nou, ik hoor/lees wel weer?
groetjes, Nellie

eefje nieuwenburg

Hey Nellie!!

ik heb je idd niet meer gebeld,ik heb ochtenddienst en dan kan ik niet te veel prive bellen.
ik heb je wel een mail gestuurd maar kun je daar op je werk ook niet in dan?of via www.msn.nl en dan aanmelden en dan hotmail aanklikken dan kom je er ook dat doe ik op mijn werk tenminste ;D

het gaat hartstikke goed ,dopey doet het perfect die mag ik zelfs aanraken maar Ricky maakt me af en toe wel moedeloos,die is zo gestresst en dan lukt het natuurlijk helemaal niet meer om haar de kooi in te krijgen.
Dopey word ook echt geremd door Ricky,als Dopey bijv.bij ons wil komen dan gaat ricky zitten schreeuwen of komt erbij vliegen en fladderen en dan gaan ze allebei gestresst door de kamer.
Vind ik best jammer want dopey wil graag met de andere 3 op onderzoek uit.
Ze zijn vorige week in de waterbak op tafel geweest en hebben samen lekker gebaddert ;D
al met al gaat het best wel goed ;)

groetjes eefje

hippysuus

Hoi Eefje,

Super die foto's, vooral die laatste met dat nieuwsgierige koppie! Ik denk dat ik nu zelf eens even de camera in aanslag ga nemen en die drie van mij uit de kooi ga bevrijden (ze zitten erin omdat ik de balkondeur ff lekker heb openstaan om te luchten) en ga proberen om mooie foto's te scoren.  ;D

Groeten,
Suus

eefje nieuwenburg

ja hoor dat heb ik weer.......dazzle vertoont machogedrag,ze fluit zelfs het bouwvakkersfluitje.

moet ik nu nog wel ze zeggen ::)

groetjes eefje

aad

hoi eefje

Ja via een zekere jannie die jouw wel bekend is .. ben ik hier verzeild geraakt  ;)
En die stuurde ik regelmatig url van filmpie en dagboek .. nu zei ze vanmorgen ik heb een niggie die heeft ook valkjes ... dus zodoende ben ik hier terecht gekomen  :) :)
Dus gelijk maar de boel ff gelezen ... ook erge leuke foto,s  ::)
Kom vast wel meer op visite hier !!

groetjes Aad

Lin

Oh nee daar gaan de parels!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

hey Aad,
ja ik had al zoiets gehoord ja haha leuk dat af en toe eens langskomt ;)

Hey Lin,
ze is wat veertjes op haar hoofd kwijt en die komen zeer binnenkort weer terug (is al bijna zover) dus ben benieuwd hoe die eruit gaan zien :-\

maakt verder niet zo veel uit hoor het is een schat van een vogel en zou haar/hem echt niet willen missen maar ja kwa koppelen kan ik het wel even vergeten nu ::)

groetjes eefje

Rian

Hey eefje,

Keek net voor het eerst in je dagboek  :o Wat een mooie valkjes zeg. Ik vind ook die tak die je in je kamer hebt geweldig. Kan je die ergens kopen, of komt hij zo uit de natuur? Is wel een mooie oplossing.

Groetjes Rianne en Joey

eefje nieuwenburg

hoi Rianne,
bedankt voor je compliment!

die stok heb ik gekregen van de vrouw waar de 2lutino's vandaan komen.
het komt van de paasboom(krulwilg geloof ik)

ik heb momenteel een paar twijgjes van de krulwilg in een bak met aarde staan en hoop dat die een beetje gaan groeien zodat ik straks ergen in een gemeentetuin  ;D terug kan planten en dan zo af en toe een takje af kan knippen,ik heb zelf geen tuin maar zo kan het ook wel haha.

Nou dazzle heeft de veertjes terug en de parels zijn er wel maar niet zo groot als dat ze waren,iets minder geel op de uiteindes van de veertjes,ben dus heel benieuwd maar als ik teveel ga twijfelen dan stuur ik een veertje op en laat ik het op die manier nakijken.
Van stitch weten we nu 100%zeker dat het een man is,hij krijgt een mooie fel gele kop en daar ben ik echt heel blij mee!

ook zijn de valken verplaatst,ze hebben nu hun eigen kamer omdat we er een hond bijhebben en die springt alsmaar tegen de kooi aan,omdat de valkjes geen rust kregen zitten ze nu lekker apart en kunnen ze gewoon veilig los zonder dat er gejaagd word op ze,de pc staat daar dus ze komen ook nog voldoende in kontakt met ons en nu is iedereen gelukkig ;D

groetjes eefje