26 april 2024, 15:31:48

niet nieuwsgierg....

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 5 mei 2003, 00:11:10

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

hallo iedereen.

Viggo was, toen ik hem kreeg, zo'n 3 maanden oud. Als ik jullie verhalen en dingentjes op de site lees, zijn jullie valkjes nieuwsgierig. Viggo is niet zo nieuwsgierig. (alleen naar zijn eigen spiegelbeeld en cavia) Als hij bij me zit blijft hij netjes zitten, maar als ik hem bijvoorbeeld op de tafel zet, zoek hij zijn kooi of bank op (naast zijn kooi) en als ik een stukje brood in mijn hand houd, wil hij het niet pakken.. :-/  en gaat niet met dingentjes spelen. (niet met papier of ringen) is hij ziek? of is hij al te oud om dingentjes te onderzoeken? ik snap er niks van!! zeg wat ik kan doen! alvast bedankt!!

groetjes jaimy en viggo

Tara

Hoi Jaimy,

de ene valk boeit meer dan de andere, jouw valk is bijvoorbeeld erg nieuwsgierig in cavia's. Als je iets zou geven die erg blinkt weet ik zeker dat hij het neemt :). Je valkje is niet ziek hoor. Ik heb ook valkjes die niet zo nieuwsgierig zijn als de andere, het hangt gewoon van de valk zelf af.

Groetjes, Tara

Jaimy_en_Viggo

hallo tara,

ja dat is ook zo...maar waarom wil hij niks eten als ik het voor hem leg of in mijn hand of mond hou?  :-/ maar ik zal het proberen met iets glimmends..alnog bedankt!!

groetjes jaimy en viggo

Tara

Hoi Jaimy,

niet alle valkjes eten van de grond of uit je mond, ik heb ook wel valkjes die dat doen, maar dit is hun eigen beslissing, kun je niets veranderen. Neemt hij wel uit je hand?

Groetjes, Tara

Jaimy_en_Viggo

hoi tara,

ja, hij eet alleen zaadjes uit mijn hand en hij heeft een keer een hapje brood genomen toen ik het voor hem had neergelegd, maar dat was dus eenmalig.

Tara

Hoi Jaimy,

het is wel goed dat hij uit je hand neemt, maar wees gerust, hij kan het best wel nog leren hoor, stapje per stapje, ze doen het heus niet steeds, Jako neemt ook niet altijd iets uit mijn mond hoor :D. Ze moeten er ook aan wennen, maar in ieder geval al goed dat Viggo al 1 keer iets genomen heeft, je kunt het eens proberen met trosgierst of fruit anders?

Groetjes, Tara

Jaimy_en_Viggo

hoi tara,

ik heb het ook al eens in zijn kooi gelegd en af en toe probeert hij het wel,maar meestal een hapje. maar het komt vast wel goed..hihi, en ookal is hij niet zo nieuwsgierig, hij is leuk op zijn eigen manier.. ;)  bedankt!!

groetjes jaimy en viggo

Barbara

Mijn Dimi was ook zo 'saai'; niet kroelen, niet de boel verkennen, niet 'pulken'.... sinds hij een ondernemend, brutaal vriendinnetje heeft gekregen (Croky), verkent hij steeds meer plekjes, knabbelt aan van alles en laat zich zelfs kroelen nu!! Dus, misschien is een valkje erbij een idee? Moet je eiegnlijk wel weten of die wel ondernemend is, maar met z'n 2en doen ze misschien sowieso wel meer, daar worden ze vrolijker van denk ik!

Paul

Hoi Jaimy_en_Viggo,
Het kan ook zijn dat je een popje hebt die zijn veel minder nieuwschierig in het algemeen.
Maar het kan ook zeker nog veranderen hoor want een valkje kan ineens na jaren heel anders gaan doen als ie ouder word.
Zo heb ik een popje wat al redelijk tam was maar kon hem niet zo beetpakken en ineens kon ik dat allemaal wel met haar, zelf op de rug en aan de staart aaien dus dat kan soms heel vreemd zijn :-)

Groetjes,  Paul

Chewy

Hey schatje :),

Wat Paul zegt is inderdaad waar :o, het kán een pop zijn! Maar waarschijnlij kniet hoor. Ik heb hem al een aantal keren gehoord, en een pop is veel monotomer (eentoniger) in zijn geluid dan een mannetje. En Viggo probeert je ook al na te doen, typisch iets voor een man.
Niet elke valk vindt dingetjes interessant. Lulu zit de hele dag in d'r kooitje en af en toe komt ze zo eens kijken wat er allemaal gebeurd. Fido en Dizzy daarentegen... die vinden het veel te leuk om eens te kijken hoe de honden reageren als je in hun staart bijt :D. Elk valkje is uniek. Die van jou is dan af en toe misschien saai.. die van jou heeft ook weer zijn leukere kanten.. welke valk denkt nou dat hij een cavia is? :D.

Dikke kus.

Jaimy_en_Viggo

hihi, ja ik weet ook zeker dat het een echte man is.. :D maar het komt mischien omdat hij niet met de hand gevoerd is of dat hij uit een dierenwinkel komt..hihi, daar staat een oude man, die altijd hoest en dat heeft viggo ook overgenomen!! klinkt heel raar!!  :D

groetjes jaimy en viggo

Lique

hahaha, hoesten, dat heb ik nog nooit gehoord. Wel niezen. dat doen Punky en Jaco ook bij ons

Jaimy_en_Viggo

haha ja ik ook. toen ik het hoorde dacht ik dat mijn broertje verkouden was!! hihi, maar viggo zat ons in de maling te nemen..nu heeft hij van het kuch geluidje een liedje gemaakt! jaja, viggo is heel muzikaal  :D

groetjes jaimy en viggo

Chewy

Kijk eens naar het filpje van SBS6 hier op de site onder Geluid / Film ... je lacht je rot :)

Jaimy_en_Viggo

oke ff kijken..SBS 6? uhm? ff zoeken dan!