19 mei 2025, 23:54:30

Valkparkiet met een ingegroeid ringetje

Gestart door SIebe, 26 juni 2005, 16:57:00

« vorige - volgende »

SIebe

hoi,

Ik heb een valkparkiet (man) gekocht een paar weken geleden. Nu zag ik dat hij vaak op een voetje zit. Dus heb ik hem gevangen en gekeken wat er was. Nu blijkt dat hij een ingegroeide Knijpring heeft. ik heb geprobeert om het te verwijderen, maar dit wil niet. hebben jullie misschien advies wat ik nu het beste kan doen.

alvast bedankt

Siebe Ellens

Tara

Hoi Siebe,

het beste is het even onder koud water houden eerst, maar best laat je het weghalen door een dierenarts, want het zal ontsmet moeten worden ook.

Groetjes, Tara

SIebe

Bedankt, ik ga morgen eerst naar die man waar ik hem heb gekocht (pluimveehandelaar) en die kan me dan vast wel doorsturen naar een goede dierenarts bij mij in de buurt, heb je enig idee hoe duur zoiets is, om dat in orde te maken??

Tara

Hoi Siebe,

dat is afhankelijk van de dierenarts zelf natuurlijk...
Ikzelf zou denk ik niks hoeven te betalen aan de mijne,
dus kan je niet simpel zeggen wie wat vraagt.

Groetjes, Tara

tommy

hoi siebe,

Kijk even in de linker kolom bij dierenarts.
Misschien staat er een bij jouw in de buurt erbij.
De meeste gewone dierenartsen kunnen het ook wel verwijderen hoor.
Ga niet zelf zitten prutsen met koud water en lelijke tangen.
Dierenartsen hebben daar vaak een mooi tangetje voor.
Ook hebben ze naald en draad voor als het mis gaat.

grt Annemieke

Paul

Hoi Siebe,

Een knijpring kan je er vaak zelf makkelijk afhalen hoor die buig je zo open als je je nagels ertussen zet en hij is meteen verlost van de knellende ring.
Mocht het niet lukken kan je natuurlijk altijd nog even langs een vogelarts.
Ik gebruik zelf ook af entoe knijpringen en die gaan er makkelijker af dan om :)

Groetjes, Paul

Tara

Citaat van: Paul op 27 juni 2005, 00:39:29
Hoi Siebe,

Een knijpring kan je er vaak zelf makkelijk afhalen hoor die buig je zo open als je je nagels ertussen zet en hij is meteen verlost van de knellende ring.
Mocht het niet lukken kan je natuurlijk altijd nog even langs een vogelarts.
Ik gebruik zelf ook af entoe knijpringen en die gaan er makkelijker af dan om :)

Groetjes, Paul

Als ie ingegroeid is zou ik 'm niet zomaar afhalen, lijkt me te riskant voor het valkje, en de wonde dan nog moet die ontsmet worden.

Groetjes, Tara