8 mei 2025, 22:31:13

vakantie

Gestart door Natanella, 4 mei 2003, 13:40:36

« vorige - volgende »

Natanella

Aangezien ik binnenkort mijn eerste valkparkietje krijg (hij/zij zit nog bij de kweker) borrel ik over van vragen. Over een week of 2-3  gaat het gebeuren en nu wil het geval dat wij al een camping besproken hebben met Hemelvaart/pinksteren. En dan daarna aansluitend 3 weken vakantie. We gaan met de caravan en onze honden gaan ook altijd mee, maar nu zit ik toch in een fiks dilemma. Mijn collega (dol op vogels) wil zich dolgraag over onze valkparkiet ontfermen en zal er ook zeker goed voor zorgen, maar zal onze jonge vriend zich dan niet juist erg aan haar gaan hechten en weer moeilijker daarna aan ons? Of is het niet te gek om de vogel mee te nemen op vakantie. Waarschijnlijk blijven we toch in Nederland of gaan niet al te ver. Maar dan weer de twijfel: staat dan binnen no time de halve camping op de stoep vanwege het kabaal wat de kleine schat kan maken? Wie o wie heeft hier een goed advies of ervaring mee? Alvast reuze bedankt! :)

Paul

Hoi Natanella,
Ik zou hem meenemen zeker als jullie met de caravan gaan.
Meestal valt het lawaai wel mee hoor zeker als hij bij jullie binnen zit en overdag is er op een camping toch al een behoorlijk kabaal :-)
En als het donker word gaat je valkje slapen en dan heb je al helemaal geen lawaai meer.
Natuurlijk wel uitkijken dat je hem niet laat ontsnappen als je hem uit de kooi laat en desnoods de deur van binnenuit dicht doen dat er niet zo iemand naar binnen kan komen met het gevaar van wegvliegen.
En wat je zegt zou wel kunnen want zeker als valkjes heel jong zijn moet je er veel aandacht aan geven zodat ze naar jou toe trekken.
Zeker na 3 weken heb je kans dat het valkje zich naar je collega gaat richten omdat die hem 3 weken lang vertroeteld.
Veel plezier in elk geval met je nieuwe aanwinst :-)

Groetjes,  Paul

Natanella

;)Bedankt voor de snelle reaktie! Ik vindt het reuze tof om zo over knellende zaken van gedachten te kunnen wisselen.
Maar goed, nu moet ik het morgen nog even aan mijn collega vertellen ( van dat meenemen op vakantie). We hebben niet zo`n grote caravan, sterker nog: een kleintje, maar desnoods neem ik onze nieuwe ster mee in een kleinere kooi.De kooi voor thuis is wel erg lastig. Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan met autorijden! :D Maar enfin, voor eerst nog: dik geduld oefenen.Groetjes, Natanella

Jaimy_en_Viggo

hallo,

ik heb mijn valkje (toen ik hem nog niet zo lang had) ook thuis gelaten, toen ik een weekendje naar mijn vader ging. Maar dat was dus maar voor twee dagjes. toen ik terug kwam, was hij nog even lief tegen me..vorige week heb ik hem meegenomen en toen we terug kwamen was hij gelijk tammer, weet niet hoe dat kwam. Mischien dat hij dan weet dat hij veilig bij jou is waar je ook bent!! Hoe dan ook, het is goed voor hem geweest! Het is natuurlijk anders dan op vakantie, maar toch ben ik voor het meenemen!! veel plezier alvast!

groetjes Jaimy en viggo

Paul

Hoi Natanella,
Mijn valkjes vinden autorijden vaak heel interresant :-)
Ze zitten dan echt heel aandachtig naar buiten te kijken en vinden dat echt heel leuk zo te zien.
Dus ik denk dat hij het bij jou ook zeker leuk zal vinden en zeker omdat ie nog zo jong is kan je hem dat goed aanleren dat autorijden niet erg is :-)
Voor eventjes een weekje in een kleinere kooi is geen probleem hoor als je hem er af en toe uithaalt om de velugels te strekken kan dat prima voor een paar weekjes.

Groetjes,  Paul

Tara

Hoi Natanella,

zoals Paul en Jaimy al zeiden, zou ik hem ook meenemen, want als je weer thuis zou komen, zou het beestje niet zo tam meer zijn, om het even wie er voor gezorgd heeft, meestal gaan ze dan ook bijten. Ik heb dit ook al eens meegemaakt, maar het was niet met op reis maar ergens kun je het vergelijken, toen ik mijn eerste tamme valkparkiet helaas kwijt was door een vrachtwagen was hij de lucht in en had alles gedaan tot ik een telefoontje kreeg dat ze wisten waar hij was, ik heb hem zo'n 4 dagen gemist, hij werd wel weer tam, maar hij beet tot en met, dus wat ik wil zeggen, neem hem aub mee, want je weet niet meer of het wel 'jouw' valk is die daar nog is, zijn karakter kan helemaal veranderen. En je collega zou zich inderdaad wel kunnen hechten. Ik heb ook nog voor valkparkieten moeten zorgen en tam maken, ik was zelf erg gehecht aan de diertjes terwijl ik er zelf heb, ik vraag me nog steeds af hoe het met ze gaat enzo. Dus neem hem aub mee :).

Groetjes, Tara

Jaimy_en_Viggo

jeetje paul nog een berichtje en dan heb je er 700!!  :o :o :o
op naar de 800!!  ;D groetjes jaimy en viggo!!

Chewy

5 mei 2003, 06:44:12 #7 Last Edit: 5 mei 2003, 06:45:13 by Chewy
Meenemen die handel.

En maak je je zorgen over het wegvliegen? Niet doen. Gewoon kortwieken anders. Jonge vogels wiek ik altijd, alleen om ze tam te maken. Daarna mogen ze van mij gewoon weer vliegen hoor. Is zelfs heel goed voor ze. Maar meenemen is veel beter. Je weet niet of die collega het wel op jouw manier zou doen en ze hechten zich inderdaad aan één persoon.

Groetjes, Chris.

Jaimy_en_Viggo

ja, dat klop. ik heb viggo ook gekortwiekt! Ook een groot voordeel, zo knalt hij niet overal tegen op en kan hij op zijn gemak de kamer verkennen, zodat als je vleugels weer aangegroeid zijn, hij weet waar hij voor moet oppassen. Maar ja...kortwieken helpt niet altijd tegen het niet meer kunnen vliegen..jaja, viggo vliegt net zo vrolijk rondje kamer..viggo de super valk!!  ;D