Toch nog twijfel... Valkparkiet of Grasparkiet??

Gestart door Diane, 5 mei 2003, 05:13:27

« vorige - volgende »

Diane

Ik zit met een dillema... wat moet ik nu toch doen???  :-/

Ik twijfel nog steeds hevig tussen een gras- of valkparkiet.
Grasparkietjes lijken me zo lekker handzaam, en bijten ook minder hard naar ik begreep (ze hebben van die kleine snaveltjes he!) maar... (over het algemeen genomen natuurlijk, want dat verschilt per vogel) Wie is aanhankelijker? Wie is lawaaiiger?
Poepen valkjes echt ''om de 15 minuten''? Doen grasparkietjes dit ook?
Zijn valkjes inderdaad rustiger? Wie zijn makkelijker tam te krijgen en te houden?

Kortom... hoe zijn jullie ervaringen....???

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen... ik hoor zulke positieve dingen over de valkjes ten opzichte van de grasparkietjes... ik ben benieuwd hoe iedereen erover denkt.

Liefs,
Diane

Kolkkie

5 mei 2003, 05:43:21 #1 Last Edit: 5 mei 2003, 05:52:26 by kolkkie
Hoi Diane,

Ik vind Valkjes handzamer dan grasparkietjes. Qua lawaai maakt het niets uit. Mijn grasparkiet maart soms nog meer lawaai dan de valkjes. Valkjes vind ik ook makkelijker tam te krijgen dan grasparkietjes.
Ze poepen allebei om het kwartier (ong).
Een tamme valk bijt niet zo hard. Mijn grasparkiet bijt vaak nog harder dan mijn valkjes.
Ook vind ik dat als je een tamme valk hebt, er veel voor terug krijgt. Zoals 'liefde' van de vogel voor jou. Dat ze bij je komen zitten en overal aan je sierraden gaan lopen peuteren. en zo zijn er talloze dingen op te noemen om juist voor een valk te kiezen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Chewy

Doe wat het eerste in je opkomt. Anders kop of munt? Niet gaan twijfelen.. uiteindelijk had je toch die andere willen hebben...

Paul

Hoi Diana,
Ik zou ook zeker voor een valkje kiezen maar neem wel een tamme die net uit het nest is.
Ik heb hier ook beide maar alleen dat vliegen van die grasparkieten al, net helicopters :-)
een valk vliegt veel mooier :-)
en ze kunnen ook veel liever zijn, een grasparkiet kan ook heel hard bijten hoor een valk misschien iets harder maar als ie tam is doet ie dat niet gelukkig.
Als valkjes eenmaal tam zijn blijven ze dat ook wel als je ze elke dag wat aandacht geeft en ze er even uit laat :-)
je krijgt van een valkje in elk geval een hoop liefde terug.
Als je verdriet hebt voelen ze dat bijvoorbeeld aan en gaan je dan echt troosten :-)

Groetjes,  Paul

Diane

Ik geloof dat ik eruit ben... nog even kop-of-munt...
En ja hoor...

HET WORD EEN VALKJE!!!!!!!  :)
Joepieeeeeee....!!!!!

Bedankt allemaal!

Chewy

Hihi wat leuk dat wij je konden helpen :).

Hopelijk zul je er heel veel plezier aan beleven! Ik weet bijna zeker van wel ;-). Mocht je nog vragen hebben? Niet aarzelen en op het forum stellen! Hopelijk horen we nog veel van je.

Groetjes, Chris.

Jaimy_en_Viggo

haha, heel veel plezier met je valkje!!
is dilemma geen leuke naam??  :D :D :D :D :D
als je er toch nog spijt van krijgt, koop je er toch een grasparkietje bij? gezellig!  ;)

groetjes jaimy en viggo

Lique

hoi,

Je moet doen wat je het meeste aan spreekt.
De een trekt een valk, de ander een gras.
Beide hebben ze hun voor en nadelen.