4 mei 2025, 23:10:10

valk---> hond?

Gestart door nico_Koco, 25 juni 2005, 22:04:59

« vorige - volgende »

nico_Koco

hey; ik heb juist een valkje trg gekocht mits dat men vorige is overleden.

was amper 3 jaar mja...

nu heb ik hier een valkske dat al luisterd naar "up" voor op men vinger te springen, en naar"benden" luister om eraf te gaaan en op de tapijt te springen.
ik vind het wreed raar dat hij zich gedraagd zoals een hond, hij kan vliegen enzo, maar loopt liever wat rond. ;D
vooral op de tapijt.
hoe zou dit komen want ik heb hem al zien vliegen.

dan nog een vraagje tussendoor, hoe kan ik mijn Koco laten dansen en laten praten, geef eens wat tips die bij jullie zijn gelukt a.u.b.

dank bij voorbaat

Nico_Koco

jah ik heb me hier juist aangemeld, onder deze naam dus.

kan iemand me hier de reden van dat wandelen is zeggen?

greets

Kolkkie

Hoi Niko,

Welkom op het forum :).

Dat wandelen is heel normaal hoor ;). Valkjes scharrelen in hun leven aardig wat af op de grond.
Ze doen niet alles al vliegende.

Bij mij wandelen ze vaak heen en weer op mijn bank, stoel, vloer, vensterbank ed.

Met veel geduld kan je je valkje laten praten, maar dat kan alleen echt goed als het valkje jonger als een jaar is.
Ook is het afhankelijk of het een man of pop is. Popjes praten over het algemeen niet en fluiten doen ze ook niet (er zijn uitzonderingen).
Mannetjes praten en fluiten wel.

Om je valkje te leren praten/fluten heb je veel geduld nodig.
Je praat dan tegen je valkje, maar niet teveel dingen te gelijk willen aanleren.
Je kan beter woordje voor woordje leren, dat is makkelijker. En niet al te moeilijke woorden. Één of 2 lettergreepswoorden gaan vaak het makkelijkste, zoals bijv. hallo.

Het dansen weet ik niet hoe je dat leert. Dat heb ik ze hier niet geleerd ;D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Nico_Koco

jah bedankt, ik denk dat die van mij een man is, aan de kuif te zien en aan de vlek, kun je het nog ergens anders aan zien?

hij is nog maar 2 maand uitgevlogen dus nog vrij jong.

hij danst al wat op liedjes van jim tv, gisteren avond gemerkt.

en fluiten doet hij vaak maar nog niet met volle borst ik heb hem nog maar 3 dagen...

greets

Kolkkie

Citaat van: Nico_Koco op 26 juni 2005, 10:34:14
jah bedankt, ik denk dat die van mij een man is, aan de kuif te zien en aan de vlek, kun je het nog ergens anders aan zien?

hij is nog maar 2 maand uitgevlogen dus nog vrij jong.

hij danst al wat op liedjes van jim tv, gisteren avond gemerkt.

en fluiten doet hij vaak maar nog niet met volle borst ik heb hem nog maar 3 dagen...

greets

Hoi Niko,

Als je valkje 2 maanden oud is, is het nog niet te zien aan het verenpak danwel de kuif/wangvlek.
Alle jongen hebben in het begin hetzelfde verenpak, dat lijkt op die van een pop.

Na een maand of 6 komt je valkje in de jeugdrui en zal zijn definitieve verenpak doorkomen.

Bij wildkleurtjes krijgen de mannen een knalgele kop (popjes blijven grijs qua kleur)

Wat voor een mutatie heb jij ? Ik ben daar nieuwsgierig naar.

Je kan na een tijdje al wel uit het gedrag opmaken wat voor geslacht je valkje is.
Mannetjes gaan op den duur brabbelen/fluiten, stoer lopen met vleugels van het lijfje af en met de snavel trommelen op voorwerpen/
Popjes doen dat niet.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Nico_Koco

ik heb een lutino kleur en hij loopt graag op het toetsenbord en takkeld erop.

greets

barthezz

die van mij scheurt ook graag over mn toetsenbord, alleen hij kakkeld erop .. :P

Kolkkie

Citaat van: Nico_Koco op 26 juni 2005, 22:30:07
ik heb een lutino kleur en hij loopt graag op het toetsenbord en takkeld erop.

greets

Hoi Niko,

Als je valkje tik op het toetsenbord dan is het een mannetje.

Bij lutino's kan je zien of het een man of pop is aan de staart en vleugelpennen.

Bij mannetjes zijn die gewoon egaal van kleur, bij popjes zitten er op die veren een visgraatmotief of plekjes. Zowel de visgraatmotief als vlekjes zijn geel van kleur, maar zijn soms moeilijk te zien.

Groetjes,

Mariska

Nico_Koco

ik kan het niet meer aan zijn staart zien want de helft is er van weggebrand :(

hij/zij tokkeld graag op het toetsenbord, en met wat volgelgeluiden loopt hij/zij over en weer.

hij/zij heeft wel kleine gele vlekjes aan de binnekant van de vleugel

greets

Kolkkie

Hoi Nico,

Je valkje is als het goed is nog zijn eerste veren.
Dan hebben alle jongen een visgraatmotief danwel streepjes op hun vleugel- en staartpennen.
Met een maand of 6 komen pas de eerste volwassen veren door.

Wat heeft je valkje gedaan dat zijn staart zo is wegebrand?

Groetjes,

Mariska

Nico_Koco

op eeen lamp gaan zitten  ::)

greets

Kolkkie

Citaat van: Nico_Koco op 27 juni 2005, 21:52:48
op eeen lamp gaan zitten ::)

Hoi Nico,

Dat herken ik een beetje.

Pukkie zat hier eens op de glazen rand van een hallogeenlamp. Haar staart kwam per ongeluk tegen de lamp aan.
Het begon meteen te roken, maar ik was er op tijd bij.

Weer een ervaring rijker dus.

Gelukkig zal alles wel weer goed komen met je valkje al sik het zo allemaal bij gelezen heb.

Groetjes,

Mariska

Nico_Koco

ik hoop het want ik vind het een wreed toffe en lieve valk.

mar hoe komt het als ik men hand in de kooi steek en men vinger tegen zijn buik duw dat hij/zij erop springt en dan direct terug op de tralies, percies of die het leuk vind om opgesloten te zitten :s

greets

Valerie

Als je je hand/vinger tegen het buikje houdt, is het opstappen een reflex.
Dat hij erweer afspringt kan een soort spelletje zijn. Of hij wil op dat moment niet op je hand of uit de kooi.

Nico_Koco

nee ik zeg tegen hem dat hij er af moet en hij doet dit dan ook.

dusjah... :)

greets