5 mei 2025, 18:38:24

rookmelder

Gestart door imv, 26 juni 2005, 19:28:46

« vorige - volgende »

imv

26 juni 2005, 19:28:46 Last Edit: 26 juni 2005, 19:31:29 by imv
Hallo allemaal,
Ik heb nogmaals jullie advies nodig.
zo'n 6 weken geleden heb ik een witmaskerman gekocht van ca 1 jaar oud. Op dat moment had ik al 2 popjes, dus ik dacht dat het wel leuk zou zijn om er een man bij te zetten. Die kunnen ook zo leuk fluiten... en na een paar maanden zoeken had ik er één gevonden. Ik wilde graag een wat oudere tamme valk omdat één van mijn popjes telkens tegen het trappetje aan het 'rijden' was.
Rocky is een geweldige valk. Hij praat een beetje, maakt inderdaad ook leuke geluidjes en werd meteen stapelverliefd op het verkeerde popje (degene die totaal geen interesse toont). Eén ding heeft de verkoopster er niet bij verteld:
Hij fluit als een rookmelder. Zelfs de buren dachten in eerste instantie dat bij ons een alarm afging  :o
Ik ben Rocky aan het clickertrainen in de hoop dat hij dit gefluit vermindert. Het probleem is, dat ik nu ook een mannetje heb zitten van 8 weken, en straks van Mandy nog een mannetje krijg en ik als de dood ben dat deze Rocky's geluid gaan overnemen.
We negeren Rocky zodra bij hem de alarmbellen weer gaan rinkelen. Hij fluit op een 'topdag' op deze manier gemiddeld elke 15 minuten...  ???
Wie kent dit geluid en wie heeft hier ervaring mee?? Rocky zit echt zo'n 3kwartier in het uur baltsend achter het popje aan die op haar beurt telkens voor hem wegvlucht. Dat is ws ook de grootste oorzaak van zijn alarmgefluit. Zijn dit de 'puber'hormonen of wat??? Denken jullie dat het popje nog voor hem overstag kan gaan?

Holpelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes
Irene

Karin

O jee, hij komt uit een dierenwinkel ? Omdat je het over een verkoopster hebt ? Zou het kunnen zijn dat hij met vogels in de buurt heeft gezeten die ook zo schel fluiten ? Lastig hoor, want als ze eenmaal een geluidje hebben aangeleerd is het denk ik niet af te leren. De nieuwe zal het ook over gaan nemen. Maar misschien is die kliktraining inderdaad een oplossing. En leer hem nieuwe deuntjes, als hij die leuker vind dan dat geschreeuw zal hij het misschien minder gaan doen. Begin met het bouwvakkersfluitje, die is makkelijk aan te leren, en breid het uit met wat langere melodietjes.

Groetje,s karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Snoop en vinnie

WAT IS HET BOUVAKKERSFLUTJE ???
grtz.
Shirak

Valerie

Wat bouwvakkers fluiten, als er een meisje langsloopt.  ;D
Fietfieuw.  ;D

gonnie

Hoi
Mijn valk floot eerst vader jacob, later zetten ik steeds het liedje van happy cookatiel van hier, van het forum op en dat fluit ie altijd nu. dus het kan wel hem andere dingen aanleren.
vader jacob fluit ie alleen nu nog als wij het ook fluiten.

Groetjes Gonnie

imv

Hallo allemaal,
Rocky fluit het bouwvakkersfluitje, maakt kusgeluiden, praat en fluit van alles. Daar ligt het niet aan. Ik ben hem Happy cockatiel aan het leren, en dat lukt aardig.
Inmiddels heb ik via deze site iemand gevonden die Rocky een goed huisje wil geven. Hij weet ook dat Rocky een rookmelder nadoet, en vindt dat geen probleem.
Ik vind het echt heel jammer om Rocky weg te doen, maar ik grijp deze kans toch aan. Mijn oudste dochter heeft een hersenbeschadiging opgelopen na een ernstige ziekte en kan niet tegen dit geluid. Van Rocky accepteert ze het nog wel, maar als er dalijk 3 vogels dit geluid maken...    :'( En laten we eerlijk wezen.. het is voor Rocky zelf heel zielig dat hij hier niet geaccepteerd wordt

Ik hoop van harte dat het wat wordt met zijn nieuwe baasje. Rocky is erg makkelijk in de omgang, ook met andere vogels, dus het komt vast goed.

Bedankt voor jullie advies
Groetjes,
Irene

Valerie

Hoi Irene.

Ik hoop dat jullie heel erg zeker zijn van die beslissing, dat jullie Rocky niet gaan missen als hij straks weg is. Het is idd niet fijn voor hem als hij zich door zijn luid gedrag niet volledig kan/mag uiten.

Veel succes!

Rick

Hallo allemaal.

Ik heb een vraag wat is eigelijk KLIKTRAINING??

Alvast bedankt.

Groetjes ,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

imv

Hallo Rick,
Clickertraining is heel leuk. Het wordt bij alle soorten dieren gebruikt. Je kunt de positieve kanten van het gedrag van je vogel versterken, en hem kunstjes leren. Het belangrijkste is dat je op een gezellige en positieve manier met je vogel bezig bent. Je koopt een clicker bij de dierenspeciaalzaak. Daar staan ze bekend als hondenclickers

Als je interesse hebt kun je kijken op http://www.parrotbunch.com/clickertraining.htm . Deze site is een echte aanrader.  :)

Ik ben nu net met mijn 9 weken oude valkje Sjors begonnen. Ik probeer zoveel mogelijk over clickertraining te lezen, omdat ik het ook erg leuk vind om op deze manier nog veel meer over het gedrag van je vogels te leren. Ik zie bij Sjors al, dat hij begint door te krijgen wat de bedoeling is.

Omdat vogels niet alles verstaan wat je zegt gebruik je een clicker als 'communicatiemiddel'.
Lees die site maar eens
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groetjes,
Irene

Rick

Ik zal de site van het weekend ff lezen siet er goed uit.

Bedankt,

Groeten,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie