26 april 2024, 23:51:57

Krijsende valkparkiet

Gestart door stephanie111, 26 juni 2005, 10:09:03

« vorige - volgende »

stephanie111

Mijn tamme valkparkiet kan ontzettend krijsen. Het wordt de laatste tijd steeds erger. Ik heb er een jonge valkparkiet bijgenomen in de hoop dat het krijsen minder werd, maar het heeft niet veel effect. Wat moet ik doen dat hij wat minder krijst?
Groetjes  Stephanie

vanta

hoi ik denk dat je er goed aan hebt gedaan er 1 valkje bij te nemen

mijn advies en echt ik weet hoe moeilijk dat is probeer hem te negeren hoe meer je er op reageert hoe slechter het wordt

de vogel gaat dan reageren op negatieve aandacht

hopelijk gaat het dan snel over

ik wens je veel succes en ik hoop dat het snel over gaat


groetjes tineke

Snoop en vinnie

hoi,
laat hem ook zo min mogelijk bij de zon en de gordijnen dicht, want als ze de zon zien fluiten ze bij mij het huis kapot ::) ;D en het blijkt ook dat ze dit in het wild ook doen.
grtz.
Shirak ;D ;D

Rian

Yep same here. Zodra Joey 's-morgens de zon ziet begint hij te kwetteren!!. Nu zitten de gordijnen gewoon goed dicht en nu slaapt hij totdat wij wakker worden en de gordijnen open doen  ;D Succes ermee

Rian

tommy

hoi,

Is jouw valkje met de hand gevoerd?

Veel vogels die met de hand gevoerd zijn vertonen dit gedrag.
Ze zijn dan zo gehecht aan mensen dat ze niet meer begrijpen hoe ze om moeten gaan met andere, voor hun, vreemde valkjes.
Ze met rust laten en aan elkaar laten wennen is een optie maar dat kan heel lang duren.
Heb geduld!!!!

Schreeuwt hij alleen als je de hoek omloopt of ook als je gewoon bij de kooi staat?

Bij mij gaan ze ook kletsen ( schreeuwen doen ze bij mij niet, al vind ik van wel, maar dat is gewoon de manier van kletsen wat ze doen) als het licht wordt.

Let op dat je geen aandacht geeft aan ongewenst gedrag.
Er naar kijken is al aandacht in de ogen van de vogel.

grt Annemieke


angelina

Hoi,

Ik heb hier hetzelfde. De eerste 3 weken gingen helemaal goed met mijn Valkje totdat hij op een zekere ochtend besloot op die manier aandacht te vragen of liever gezegd aan te geven dat hij uit de kooi wilde. Hij wist het volume knopje steeds een beetje verder open te draaien en iedere keer kreeg hij het uiteindelijk voor elkaar om op wat voor manier dan ook die aandacht te krijgen. We werden er hier horentjedol van. Ben ook van alles uit gaan testen. Doek over de kooi enz enz. Omdat het in eerste instantie leek dat het daglicht te fel was, maar hier ben ik van teruggekomen zodra hij ging schreeuwen als hij mij zag.( Gewoon aandacht vragen dus)
Nu gaat er een doek deels over zijn kooi( kan hij zich verstoppen of laten zien) en blijft er een lampje aan s'nachts.
Het negeren was het moeilijkst maar het gaat nu na 2 maanden wel zoden aan de dijk zetten.
Hij laat zich nog wel horen maar niet met het volume op 10 en ook niet meer zo heel erg lang.
Ben hier al heel blij mee en ik hoop dat wanneer mijn 2e valkje hier straks is dat hij nog minder schel is s'morgens. Negeren lijkt mij idd het beste en je valkjes de tijd geven om aan elkaar te wennen. Dan zul je zien na verloop van tijd dat het steeds ietsje beter gaat.

Groetjes Angelique. ;)

Love birdies

lucienne

Mijn dochters valk heeft eerst altijd in een voliere gezeten en is toen bij ons komen wonen in een kooi.Hij is werkelijk helemaal gek van mijn dochter en schreeuwt zijn longen uit zijn lijf als hij haar niet meer ziet.Nu zit hij al weer een jaar in de buitenvoliere
en steeds las hij haar maar hoort of ziet begint het vreselijke krijsen.Met dit warme weer spuiten we hem helemaal nat (vindt hij nog lekker ook) en dan is hij heel erg bezig met zijn veren schoon te maken dat hij haar snel vergeet.Nu zegt ze hem gewoon gedag en van ik ga weg hoor Pietepiet en dan is hij gewoon stil maar blijft zij in huis dan blijft hij schreeuwen.Om helemaal gek van te worden.Of hij met de hand is groot gebracht weten wij niet hij was minimaal 5 toen hij pas bij ons kwam.Hij is voor mijn dochter heel erg tam andere mogen niet aan hem komen want dan wordt hij echt heel lelijk.We dachten in de voliere misschien vindt hij een lief popje maar mijn dochter is zijn pop en niemand anders.

Vicky_1

Birdy is ook erg aan mij gehecht.  Ik heb hem een jaar alleen gehad voor Kleine erbij gekomen is.  Birdy moet niets weten van Kleine maar bekijkt mij als zijn partner.  Ook wij hebben regelmatig last van Birdies gekrijs en dan vooral als hij mij niet meer ziet.  Het enige dat helpt is een doek over de kooi hangen of hem eruit nemen en op m'n schouder het hele huis ronddragen.  Daarna is hij terug rustiger.  Wij wonen op een appartement dus de buren vinden het niet zo leuk als Birdy krijst.  Ik vrees dat er niet veel aan te doen is en het is hun manier om te laten zien dat ze hun baasje graag hebben!
Ik wens jullie veel succes met jullie valkje en hoop dat hij een andere "partner" zal vinden!

Vicky