28 april 2024, 21:54:05

Open botbreuk in de vleugel

Gestart door imv, 22 juni 2005, 18:46:34

« vorige - volgende »

imv

Hallo allemaal,
Inderdaad! Sjors zijn vleugel is gedeeltelijk geamputeerd.
We kwamen bij dr. Feld aan, en hij zei meteen: dit moet eraf. Dit doet hem zo vreselijk veel pijn, want bij elke rare beweging scheurt het verder. In feite lag de vleugel er al af, alleen zat hij nog vast met huid.
In de spreekkamer wilde ik Sjors laten opstappen, maar dat wilde hij niet (zou ik ook niet doen bij de dokter.. terwijl je veilig bij je baasje op de schouder zit...) dus probeerde hij weg te komen, en daarmee viel hij op de grond. Meteen zat die vleugel weer heel raar en het was weer wat verder gescheurd.
Eraf halen was het enige wat dr Feld kon doen, en wel direkt.
Het was vreselijk om het achter te moeten laten  :'(

Ik hoop dat hij snel opknapt.
Hij zal idd nooit meer kunnen vliegen. Ik weet ook nog niet of hij ooit bij de andere valkjes in de voliere kan.. de tijd zal het leren. Gelukkig is Sjors mijn kroelvalk. Hij gaat met mij mee wandelen, en zit heel graag bij me. Mijn hele gezin is gek op hem en je kunt ook niet voorbij zijn kooi zonder hem even te kroelen...
Die lieve Sjors wordt hier lekker verwend.

Volgende week ga ik nog even terug met hem naar dr Feld om de wond te laten beoordelen.

Groetjes,
Irene

Gerda

Hoi Irene,

Ach gossie wat sneu he? Ik zou echt hebben staan huilen als het mijn valkje was.
In de voliere zal het voor hem waarschijnljik ook in de toekomst wel moeilijk worden. Maar dan houd je hem toch (in ieder geval een tijdje) lekker in huis, als kroelvalkje. En bij lekker weer af en toe bij zijn vriendjes.
Je kunt hem nu in principe ook mee naar buiten nemen, want echt wegvliegen kan hij niet meer. Net als Loky van Lique.

Ik denk dat als alles goed geneest hij best nog 'kwaliteit van leven' heeft. EN vooral omdat jullie allemaal zo dol op hem zijn.

Geef hem maar een knuffeltje van me.

Groetjes Gerda

bobbie

Hoi Irene,

Ik lees dit allemaal nu net voor het eerst. Ik zag in het dagboek van Caroline  het een en ander staan en ben daarom op zoek gegaan naar jou en vind je nu hier.

Wat verschrikkelijk voor je Irene, en voor Sjors is het denk ik een opluchting. Dit klinkt misschien heel raar in jouw oren maar ik heb een valkje met 1 pootje, Yuki. Die redt zich uitstekend tussen 5 andere valken. Ze weten altijd balans te vinden en kunnen met 1 pootje of 1 1/2 vleugel een heel gelukkig vogelleven leiden.

Ik vind het heel goed zoals je alles hebt opgepakt en Sjors mag blij zijn dat hij bij jou woont.

Geef hem een lekkere knuffel van mij. Hieronder zie je mijn handtekening, daarop staat Yuki met het ene pootje. Ziet ze er gelukkig uit of niet?  ;)

Ik hoop dat je snel over de schrik heen bent.

Groetjes, Nel :)

Mandy

Het is vreselijk dat hij een stuk vleugel kwijt is, maar niets doen was veel erger geweest en nu heeft hij geen pijn meer. Het zal nu nog wel zeer doen natuurlijk, maar dat is andere pijn dan voorheen en dit gaat weg, de andere pijn zou alleen maar erger geworden zijn. Als dit straks achter de rug is en hij er goed van opknapt kan hij nog een mooi leven tegemoet zien. Veel sterkte. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

imv

Bedankt voor jullie reacties. :)
Eigenlijk wist ik, toen ik naar Amersfoort reed, al dat dit de beste oplossing zou zijn.
Hij ziet er momenteel best relaxed uit moet ik zeggen. Hij verliest nu nog wel gauw zijn evenwicht, maar het is toch wel een opluchting dat je hem nu niet meer ziet 'worstelen' met die hangende vleugel.
En een vogel met een 'handicap' vind ik geen probleem. Als het aan mij ligt zal Sjors nog een lang en gelukkig leven tegemoet gaan. Als hij helemaal genezen is zullen we zien hoe het samen met de andere valken gaat.

Groetjes,
Irene


bobbie

 :-*

Je bent een vrouw naar mijn hart  ;)

Je zult zien dat Sjors snel door zal hebben hoe hij het beste zijn evenwicht kan houden.

Succes bij het "revalideren".

Groetjes, Nel :)

Paul

Hoi Irene,

Wat erg dat er toch niks meer aan de vleugel te doen was :(
Maar als je het zo had gelaten had hij er alleen maar pijn aan gehad en straks weet hij niet beter meer en zal best gelukkig zijn.
Je hebt in elk geval het beste voor hem gedaan zo en de andere dierenarts had het waarschijnlijk verder zo gelaten dus goed dat je naar dr Feld gegaan bent.

Groetjes, Paul

Valerie

nou, een mens met een beenamputatie, kan toch ook nog een goed leven leiden en gelukkig zijn?
Je hebt de juiste keuze gemaakt, hoe moeilijk het ook is.
Geef Sjors maar een dikke knuffel.



M.

Hoi Irene, k had laatst ook een berichtje geplaatst, toen was ik nog niet ingelogd  ;) onder de naam Valkje.

K heb je topic de afgelopen tijd gevolgd, en lees dat je met sjors heen bent geweest.
Ik vind het een goede beslissing, en ik denk voor Sjors een stuk lekkerder zo.

Fijn te horen dat je hem gewoon lekker laat zoals hij is. Er zijn ook mensen die hem daarom weg zouden doen.
Sjors heeft maar geluk met zo'n baasje ;D

Guinevere

Hoi Irene,

Ik heb hier net het hele verhaal gelezen.
Wat sneu allemaal, maar denk dat je inderdaad de beste beslissing genomen hebt.
Het zal wel wennen met een stukje vleugel minder, en met al de liefde die hij krijgt kan het niet misgaan lijkt mij  ;)

Veel sterkte

Guinevere

imv

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie opbeurende reacties .
Sjors voelt zich prima. Vanmiddag heb ik een schommel van touw voor hem gekocht, en hij vindt hem prachtig. Hij heeft denk ik genoeg evenwicht hiervoor. Wel moet er vlak naast een stokje om hem op en af te laten stappen.
Dit is Sjors nog met het stompje in de pleisters. Komende week ga ik terug naar dr. Feld om de tape eraf te halen en de wond te bekijken (ik durf zelf het tape er niet af te halen... zit echt strak, en ben bang da'k Sjors pijn doe).

Zodra het er af is zal ik een foto sturen met de "nieuwe" Sjors.

Groetjes,
Irene

bobbie

Hoi Irene,

Ik ben blij dat het goed gaat met Sjors. Inderdaad vraagt het van jou om wat aanpassingen te regelen voor hem net  als ik voor Yuki doe met d'r ene pootje. Goed observeren en je weet waar je hem mee kan helpen.

Veel succes met hem. Lijkt me best moeilijk voor je om terug te gaan naar dr. Feld om het restantvleugeltje uit te laten pakken,  :-\ .


Hij mag blij zijn dat ie bij jou woont. Een knuffeltje voor Sjors.

groetjes, Nel :)

Paul

Hoi Irene,

Skors lijkt er best gelukkig bij te zitten zo op de foto :)
Hij weet gewoon niet beter en hij zal dan ook niet echt een zielig valkje worden hoor zeker met de nodige aandacht zal hij juist heel erg lief zijn.
In elk geval mag Sjors van geluk spreken met zo'n baasje want hij krijgt de beste verzorging zo :)

Groetjes, Paul

imv

Hallo allemaal,
Vorige week ben ik met Sjors terug geweest naar dr. Feld. Hij heeft het tape verwijderd. Ik heb een vogel nog nooit zó horen gillen.. :o Het tape was uiteraard aan de wond vast gaan zitten, dus werd de wond weer opengetrokken. Dr. Feld zei, dat het er heel goed uitzag, deed er nog een pleistertje om en we konden opgelucht weer naar huis.

Vandaag heb ik de pleister verwijderd. Ook dat was gillen, maar er was geen bloed meer. Hier zie je de 'nieuwe' Sjors

Je ziet, dat er een klein stukje bot onder het gewricht is blijven zitten, en dat steekt naar voren. Waarom dat is weet ik niet. Maar hij heeft er vrede mee.
Ondertussen begin je duidelijk te merken dat Sjors een man is. Hij fluit het bouwvakkersfluitje, is druk aan het oefenen met Happy Cockatiel, en soms maakt hij "praat"geluidjes.
Hij is nu verhuisd naar een heerlijk ruime kooi die van alle gemakken voorzien is, en hij staat precies in de loop. Iedereen die dus bij ons binnen komt of weggaat komt langs hem. Dat vindt hij geweldig, en hij wordt overspoeld met aandacht.

Groetjes,
Irene

Gerda

Hoi Irene,

Als het straks allemaal is genezen, ziet het er een stuk 'normaler' uit. Dan weten jullie straks niet beter. De nieuwe Sjors ziet er goed uit hoor!! Gelukkig krijgt hij alle aandacht, dat verzacht een beetje het leed.
Valkjes kunnen echt een keel op zetten. Spikey hier gilt al voordat er wat gebeurt  ;D ;D. Maar het gaat door merg en been en als je dan een pleister eraf moet halen, kan ik me voorstellen dat je toch een beetje staat te trillen en zweten. Nu is dat voor Feld misschien makkelijker, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou een crime was om de pleister te verwijderen.

Nou kan ie lekker mee naar buiten, de tuin in. Elk nadeel heeft zijn voordeel zou de grote filisoof JC zeggen  :D

Geef hem maar een lekkere kriebel op zijn koppie.

Groetjes Gerda