29 maart 2024, 16:37:51

Open botbreuk in de vleugel

Gestart door imv, 22 juni 2005, 18:46:34

« vorige - volgende »

Valkje

Ze heeft de vogels binnen, als ik me niet vergis ;)

Het zou een spin kunnen zijn, maar wie zal het zeggen ;)
Is het nu wel rustiger s'nachts?

K hoop dat Sjors zn vleugel snel weer bijtrekt, het kan natuurlijk ook zijn dat hij m laat hangen omdat hij er last van heeft.

imv

Hallo,
Ik heb inderdaad mijn vogels binnen. En hier in de stad (Dordrecht) zie ik ook weinig vossen, maar je weet maar nooit  ;D

Momenteel is het weer rustig. Gelukkig.
De valkjes zitten momenteel nog verdeeld over 3 kooien.
De wond aan Sjors zijn vleugel is genezen. Het ziet er nog steeds raar uit. Als hij zich omdraaid op zijn stok, dan blijft het onderste deel van de vleugel (met de slagpennen) gewoon vóór de stok hangen. Voorlopig houd ik hem dus apart. Hij heeft inmiddels wel een speeltje in de kooi gekregen, en hij is er helemaal dol op.
Ik zal snel weer een foto plaatsen, dan kunnen jullie zien hoe het gaat.

Groetjes,
Irene

Peter

Hallo Irene,

Ik lees het nu pas, erg vervelend wat er allemaal gebeurd is. Er zijn ook mogelijkheden om een pen in de vleugel te plaatsen. Zelf hebben een valkje waarbij geen pen geplaatst is na een open breuk, helaas moest later een vleugel dele geaputeerd worden omdat het door de vorige eigenaars niet goed schon gehouden werd. Meer info over Loky vindt je hier: http://www.valkparkiet.com/nl/files/loky.htm

Sommige valkjes schrikken sneller dan de ander. Het is dus ook een beetje aangeboren. En helaas als er 1tje schrikt, alles "mee -schrikt". We hebben zelf heel veel valkjes en als er paniek komt dan wordt je hier echt gek omdat je iedereen zo snel mogelijk rustig wil hebben. Wel hangen er in elke kooi meerdere speel belletjes, leuk om mee te spelen en komt er paniek dan "bellen" ze ons snel wakker zodat we ze snel kunnen kalmeren.

Groetjes,
Peter

imv

Hoi Peter,
Het verhaal van Loky doet mij veel.
De dierenarts heeft naar Sjors gekeken, heeft gekeken of hij de botjes van elkaar kon halen, en bevestigde dat het een open botbreuk is, en dat er niks aan te doen is. Het moet in 4 weken genezen.
Sjors heeft Baytril gehad. Net zag ik dan alle veerjes van de wond af zijn. Hij knaagt er veel aan.
Heb jij enig idee hoe lang het duurt voordat zo'n vleugel weer in "model" is?? Want het is nu 10 dagen geleden, maar het deel van de slagpennen lijkt wel verlamd.
Denk jij, dat ik dokter Feld om advies moet vragen?

Groetjes,
Irene

Peter

Hoi Irene,

Er zijn meerdere goede dierenartsen, je kunt er anders ook even eentje opbellen met het hle verhaal. Dat kost ook nog niets.

Heb je dit ook al eens gelezen? Het verhaal van flyer:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,6982.0.html

Groetjes,
Peter

Paul

CitaatEr zijn meerdere goede dierenartsen, je kunt er anders ook even eentje opbellen met het hle verhaal. Dat kost ook nog niets.


Veel dierenartsen daar kost bellen wel al geld en dat kan behoorlijk oplopen soms  :(
Dr Feld rekend daar niks voor dus ik zou die gewoon even bellen alleen zal hij het denk ik echt moeten zien maar die kan wel veel met breuken.
Ook een gebroken pootje waar een andere dierenarts van zei niks aan te doen dat heeft hij geopereerd door er een pennetje in te zetten.
Ik zou hem gewoon even om advies vragen dat kan nooit kwaad.
Met 3 weken is een botbreuk bij een valkje notmaal weer aan elkaar gegroeid alleen duurt volledig herstel altijd nog wat langer.

Groetjes, Paul

imv


Ik heb vanavond nog een paar foto's van Sjors gemaakt.
Hier zie je, dat de vleugel nog onverminderd hangt (hij is 10 dagen geleden gebroken),
en op de volgende foto zie je de binnenkant (Sjors is zo tam, dat hij op zijn rug in mijn hand kan liggen.. gelukkig)
.
Dan weten jullie in ieder geval waar ik het over heb.
Als het de beste oplossing is rijd ik uiteraard direkt naar Dr. Feld (ik woon in Dordrecht.. ehhhh.. met 3 kids op de achterbank... en Caroline naast me met Derrick  ;D)
Weet iemand in Dordrecht een goede vogelarts? Dokter vd Ree is ook goed, maar zei dat hier niks aan te doen is...

Graag hoor ik jullie mening.
Groetjes,
IRene

Paul

Hoi Irene,

Ik zou gewoon eerst dokter Feld eens bellen of er in het algemeen wat aan te doen is.
Die is toch expert met een hoop dingen als die zegt dat het niet meer goed komt dan hoef je ook niet verder te kijken.
Ik weet wel dat het in sommige gevallen best kan en ook als een breuk verkeerd geheeld is word het gebroken en opnieuw gezet.
Dit gebeurd onder narcose dus ze voelen er gelukkig niks van.
De wond lijkt me er wel goed uit te zien dus dat is wel een gunstig teken.
En ook al zou het met de vleugel niet meer 100% worden hij kan verder toch een prima leventje hebben zo gelukkig.

Groetjes, Paul

Mandy

Ach gos ziet 'm daar zo zitten met z'n hangende vleugel. :-\
De wond ziet er wel goed uit zo te zien.
Hopelijk komt het nog goed, hij zal er zo best mee kunnen leren leven maar of hij de vleugel weer normaal zal kunnen gebruiken? ::) Inderdaad maar even een vogelarts naar laten kijken. Veel succes ermee en geef die lieve Sjors maar een knuffel van me. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

He, wat een sneu gezicht... Gelukkig blijft Sjors nog wel tam. Lijkt me dan dat hij niet veel pijn heeft. Ik hoop dat het bij een dierenarts goed gezet kan worden.

imv

Vrijdag heb ik met Sjors een afspraak bij dr. Feld.
Mijn eigen dierenarts heeft dit ook geadviseerd omdat idd het bovenste bot in de vleugel helemaal door is en nergens meer vastgroeit, en de pees waarmee Sjors zijn vleugel zou moeten strekken is ook afgescheurd.
Samen met dr. Feld gaan we kijken wat voor Sjors de meest comfortabele oplossing is. Ben heel benieuwd! Moet wel ff tuffen naar Amersfoort, want ik woon in Dordrecht  ::) Caroline (carco) gaat mee om onderweg op Sjors te letten .

Vrijdag zal ik vertellen hoe het gegaan is.

Groetjes,
Irene

Paul

Hoi Irene,

Wat goed dat je toch naar dr Feld gaat.
Als er een een breuk zou kunnen laten genezen is dr Feld het volgens mij want veel dierenartsen kunnen ook niks aan een pootje doen helaas.
Ik hoop dat je goed bericht hebt in elk geval is het een breuk die niet heel erg oud is nu is er nog het een en ander aan te doen maar als je langer wacht is de kans op volledig herstel kleiner.
Maar kijk eerst eens of dr Feld nog een mogelijkheid ziet er wat aan te doen ik ben heel benieuwd.

Groetjes, Paul

Valerie

Nou veel succes! Ik hoop dat het in orde komt en hij weer kqn vliegen!



Gerda

Ik ben erg benieuwd wat Feld erover zegt. Ik hoop dat er nog wat aan gedaan kan worden, zodat ie gewoon weer kan vliegen.
Maar ook met een beperking kan een valkje gelukkig zijn, vooral als het een huiskamervalkje is.

Ik blijf het volgen,
Groetjes Gerda

Gerda

8 juli 2005, 15:21:17 #29 Last Edit: 8 juli 2005, 15:24:18 by Gerda
Hoi Irene,

Ik las net het nieuws dat bij Sjors zijn vleugel is geamputeerd. Je had met de mogelikheid wel rekening gehouden, maar dat is wel even schrikken.
Dat zal best een lang gewenningsproces geven, maar ik ben ervan overtuigd dat hij met jouw zorg en liefde een happy vogeltje wordt.
Het lijkt me wel erg om een pleister te zien zitten op een plek waar eerst de vleugel zat. Maar dat is puur gevoelsmatig. Mijn verstand zegt ook: wanneer het alleen maar balast is, is het beter om te verwijderen. Maar ik vind het wel heel erg sneu, ook voor jou.

Verwen hem maar lekker!!!!

Groetjes Gerda