5 mei 2025, 17:57:25

Hoe kan dit?

Gestart door Yvonne_R, 21 juni 2005, 14:39:13

« vorige - volgende »

Yvonne_R

Hallo,

Ik heb uit een albino pop en een cinnamon geparelde witmasker man een cinnamon gepareld witmasker jong gekregen. Niets bijzonders, maar dan zou het jong dus wel een pop moeten zijn. Nu begint dit jong echter te fluiten als een mannetje! Zou het dan kunnen zijn dat de moeder bijvoorbeeld een cinnamon geparelde lutino witmasker is? Ik heb namelijk geen idee hoe die eruit zien. Maar heb zelf ooit cinnamon geparelde lutino jongen gehad, waarvan 1 er dus als een volstrekt normale lutino uitzag. Door de lutino factor zouden de parels en soms ook de cinnamon gloed wegvallen??

De albino pop heeft niet echt rode ogen, een beetje lichtbruin. Ook niet echt pikzwart. Zou haar jong mij dan voor de gek houden of is ze echt een hele andere mutatie? (Ik dacht altijd dat wit wit was namelijk)

De pop!

De man!

Het jong!

Wie kan mij helpen?

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

antoine

hoi,
er kan ook een verborgen split zijn,
Maar...., er zijn ook vrouwtjes die fluiten!
maar dit komt weinig voor!
mss kan iemand anders je iets meer vertellen,
grtz antoine

Tara

Hoi,

de albino pop kan ook gewoon een geparelde witmasker lutino zijn,
dan is het volgens mij wel mogelijk dat je ook mannen krijgt :).

Groetjes, Tara

Yvonne_R

Hoi,

Moet die pop naast een geparelde witmasker lutino dan niet ook nog cinnamon zijn? Anders krijg je toch nog geen cinnamon geparelde mannen? Het is misschien idd nog een beetje vroeg om met zekerheid te stellen dat het jong een mannetje is, maar gisteravond klonk het echt heel erg manlijk! Daarnaast is het een hele grove vogel. Dus het zou misschien kunnen. Mocht het wel een man zijn, dan is mijn albino pop in ieder geval geen albino.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Tara

Nee hoor, als de man cinnamon in zich heeft is dat niet nodig.

Yvonne_R

Hoi Tara,

Ik ben het toch niet met jou eens, sorry hoor. Ik dacht al dat cinnamon en gepareld dominant vererfd. En dat als alleen de vader deze mutaties bij zich draagt dat dan alleen alle poppen deze eigenschappen kunnen krijgen. maar ik heb het even ingevoerd in de mutatiecalculator.

Ouders:
Vader=Witmasker Cinnamon Gepareld
Moeder=Witmasker Gepareld Lutino

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Witmasker  Gepareld split to {X1:Cinnamon} {X2:Lutino}

Jonge pop
100.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld

Ouders:
Vader=Witmasker Cinnamon Gepareld
Moeder=Witmasker Cinnamon Gepareld Lutino

Nageslacht: