3 augustus 2025, 21:38:59

linda's valkenbende

Gestart door XxLindaxX, 20 juni 2005, 17:37:26

« vorige - volgende »

hippysuus

Hoi Linda,

Supermooi die voliere, daar zijn jullie zeker wel trots op! Ik verheug me nu al op de foto's van de voliere vol met vogels  :D

Lin

Hey,

en ga je bij riny een valkje halen. Is niet zo ver en je weet tenminste wat je krijgt. Ik ben benieuwd!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

XxLindaxX

Hoi Lin,

Nee helaas, ik was op zoek naar een oranjewang. Deze heb ik inmiddels gevonden bij een kweker in de buurt. Het word een wildkleur of een bonte. Ik ga deze dinsdagavond ophalen en kies dan een mooie en gezonde uit.
Ik heb al een isabel witkop en daar komt morgen dan een albino witkop bij en 1 geparelde wildkleur en daarom wil ik nog een oranjewang. Dat vind ik een mooi viertal.
Coco en chipie zitten al de hele dag in de voliere en hebben het prima naar hun zin.
Morgen ga ik weer werken dus stop ik voor vandaag.
Als ik weer nieuwe foto's heb zal ik ze in het dagboek zetten.

groetjes Linda

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Vanavond heb ik de nieuwe witte witmasker opgehaald. Onze chipie (isabel) vond de witte wel heel aantrekkelijk, want ging steeds in de buurt zitten en nu het donker is zitten die 2 langs elkaar op stok. Coco zit aan de andere kant en krijgt morgen een eigen vriendje of vriendinnetje.
Kan het zijn dat de witkoppen naar elkaar toe trekken en de oranjewangen naar elkaar ?
Foto's komen binnenkort, want het is nu te donker om mooie te maken.

groetjes Linda

Lin

Hey,

De mutatie maakt niet uit hoor! Maar vaak gaat het koppelen goed ik hoor bijna nooit negatieve berichten. ik ben benieuwd, nog geen naam? Hoe oud is het valkje? Toch wel zelfstandig?

Groeten, Lin

XxLindaxX

Hier de beloofde foto's.
De leeftijden van de valkjes varieren tussen de 9 weken en 16 weken, en eten allemaal zelfstandig.
De witkop albino heet twinkie en de bonte die ik vandaag opgehaald heb heet chico.
Geslacht is van allemaal nog onbekend, maar als ik ze over een half jaar op elkaar zie zitten weet ik wel dat er vrouwtjes en mannetjes bij elkaar zitten. ;D
Ze zaten wel met zijn viertjes bij elkaar, maar pikte soms naar elkaar. Niet echt vechten maar laten weten dat ze niet te dicht bij mogen komen.
Ik hbe ook nog een paar vragen:
Is dat normaal bij valkjes die net bij elkaar zitten dat ze elkaar terecht wijzen ?
Hoe lang duurt het als je mannetjes en vrouwtjes hebt dat ze koppeltjes gaan vormen ?

chico

twinkie

Met zijn allen

groetjes Linda

Lin

Hey

Prachtige valkjes!!! Jeetje joh. Heel mooi. Kan je volgens de berekeningen niet uitrekeken wat de geslachten zijn? Vaak is een albino een pop. er zijn iets van 8 berekeningen waar een man uit kan komen en veel meer om een pop te krijgen. en in het begin dan bekvechten ze heel veel dat doet elk valkje ook als ze koppel zijn. En een echt koppel vormen kan al binnen een paar maanden zijn.

Groeten, Lin

Riny

Hoy Linda en Lin
Is dat zo dat een Albino meestal een pop is ?
Ik twijfel niet aan je woorden maar ik had dat nog nooit eerder gehoord.Hoe zou dat eigenlijk komen?
Groetjes Riny :D :D :D

Petra en Cheeky

Nou Linda, dat ziet er goed uit bij jou! Mooie valkjes, mooie foto's! Lekker met je vader genieten van de beestenboel?!

Groetjes,
Petra

Lin

Citaat van: Riny op 26 augustus 2005, 15:53:48
Hoy Linda en Lin
Is dat zo dat een Albino meestal een pop is ?Groetjes Riny :D :D :D

ja de kans is veel groter om een albino pop te krijgen! Ik wist dat ook niet totdat ik een keer een onderwerp erover las dat mannen erg gewild zijn. toen vroeg ik dat en mandy legde uit dat er 8 berekeningen zijn om mannen te krijgen en veel meer voor poppen.

En ik heb de mazzel dat ik beide kan krijgen!  :D

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Het gaat heel goed in de voliere. Ze slapen allemaal bij elkaar en smorgens begint chico een mooi deuntje te zingen. Volgens mij heeft hij dat van een andere vogel overgenomen. Waarschijnlijk is de bonte dan een man als ie zo kan immiteren. Chipie en Twinkie zitten heel de dag samen en daarom vermoed ik dat die 2 een koppell gaan vormen. Chipie maakt ook allemaal geluidjes als hij blij is en twinkie is wat rustiger. Alleen coco en chico willen nog niet veel van elkaar weten, maar dat maakt niet zo veel uit.
Omdat ik coco elke dag knuffel en kroel hebben de andere valkjes in de gaten dat ik geen gevaar vorm. Vandaag hebben ze dan ook onverwachts allemaal trosgierst uit mijn handen gegeten. Toen chipie begon volgde twinkie en chico snel. ;D
Met wat geduld kan ik ze alle drie ook wat tam krijgen.
Elmo heeft al een hoop nieuwe veren gekregen en ze heeft al een staartje van ruim 1,5 cm. Nog een paar weekjes en het is weer mooi aangegroeit. Ze valt nog wel eens van haar stok af, maar niet dat ze zich bezeert of zo. Ik durf haar nog niet goed uit de kooi te laten, want ik ben bang dat ze zich bezeerd als ze enthousiast is. Wat zouden jullie doen ?
Nou dat was het weer voor vandaag.

groetjes Linda

Ankie

Hoi Linda

He gelukkig joh ,dat het bij jou allemaal zo heerlijk gaat.
Ziet er geweldig uit hoor je voliere.!!! Prachtig. Inderdaad ,zo heb je 1 valkje en dan ineens 5. Gaat echt snel bij jou !
Wat fijn dat de veertjes bij Elmo ook
weer lekker aangroeien.
Ik denk dat je het zelf het beste in
kan schatten of je Elmo al uit zijn kooi laat ,
maar neem in ieder geval geen risico's.

Groet van Ankie

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Bedankt voor je berichtje Ankie ;D. Het verandert snel ja van 1 naar 5. Hahaha.
Ik heb vandaag ontdekt dat twinkie echt een albino is. Nadat ik enige tijd had doorgebracht in de voliere zag in duidelijk dat ze rode oogjes heeft. Op de foto kan je ook goed zien dat ze rood oplichten. Nu ben ik nog meer trots, want ik heb er maar 20 euro voor betaald. ;D Als groep doen ze het ook prima en ze zijn helemaal gek op trosgierst.
Ik wilde nog een foto van elmo maken, maar ze vond het nodig om steeds naar mij toe te komen zodat ik een super close up had. :D
Ff wachten dus nog op een mooie foto.

groetjes Linda

bobbie

27 augustus 2005, 22:09:26 #148 Last Edit: 27 augustus 2005, 22:11:14 by bobbie
Hoi Linda,

Jeempie wat een veranderingen hier. Je hebt wel schitterende valkjes hoor.

Ik ben een heel eind terug begonnen met lezen want ik liep zo'n eind achter. Ik zag een foto op zijn kant liggen, die heb ik even recht gezet voor je  ;)

Je voliere ziet er heel mooi uit. Zo te zien hebben de birdies het daar ook best naar hun zin.

Ik kom gauw weer neuzen hier.

Groetjes, Nel :)

Christine

ik volgde je al van het begin maar ja heb  hier eigenlijk niet meer zoveel ingezet en nu al 5 valkjes en wat een mooie voliere (thx nel voor de foto) nu weet ik ook hoe die eruit ziet ik weet nog goed dat elmo het zo erg had en wat leuk dat het nu veel beter gaat met ze

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**