9 augustus 2025, 19:12:35

linda's valkenbende

Gestart door XxLindaxX, 20 juni 2005, 17:37:26

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Hoi Nel,

Bedankt voor je berichtje. Ik ben echt enorm geschrokken en ik weet dat coco er niets aan kan doen. Het is eigenlijk zeker dat elmo geschrokken is. Het was de bedoeling dat elmo en coco samen in 1 kooi zouden komen,maar volgens de DA zal dat niet meer gaan.
Zelf vind ik het ook heel erg dat ik coco terug moet brengen, maar dit wil ik en mijn ouders niet nog een keer meemaken.
Dit was helemaal niet mijn bedoeling en coco is juist zo lief. Elmo daarintegen is mij heel dierbaar en om haar zo gehavend te zien doet me pijn. :'(
Ik laat nog weten hoe het afloopt.

Linda

Gerda

Hoi Linda,

Lees maar eens hier bij Marianne, het laatste bericht van haar.
Hier is hetzelfde gebeurd!!!

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9508.180.html

Groetjes Gerda

Petra en Cheeky

Ha Linda,

Ik ben het met Nel eens, dat je nu niet te snel moet reageren. Het ging toch goed samen in het begin? Dan hoeft dat toch niet te betekenen dat het nu helemaal niet meer samen zou gaan? Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie je wild zijn geschrokken en de valkjes zelf ook, maar je kunt ze ook nog even apart houden totdat beiden gekalmeerd zijn en dan eens kijken wat ze doen als ze weer samen gezet worden (er bij blijven). Als ze dan weer heel lief zijn samen, dan zou ik er nog eens goed over nadenken.

Maar goed, ik ben geen expert en je moet zeker doen wat je zelf voelt dat goed is! Zolang je het maar weloverwogen doet en niet in een paniekimpuls!

Sterkte ermee!
Petra

Ankie

Hoi Linda

Goh ,wat een verhaal zeg . Wat zal jij geschrokken zijn !
Lijkt me een heel zielig gezicht ,maar zoals je hebt gelezen komt het wel vaker voor.
. Ik ben het helemaal met Petra en Nel eens ,neem geen overhaaste beslissing en een dierenarts kan het ook wel eens mis hebben hoor.
Elmo is best lang zonder soortgenootjes geweest en er dus niet aan gewend. Geef het de tijd .

Heel veel sterkte
Groet van Ankie

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Elmo is weer wat aan het bijkomen. Ik heb een nachtlampje van 7 watt gekocht wat nu s'nachts brand.
Waarschijnlijk gaat mijn vader een voliere buiten bouwen wat hij al langer van plan is, en dan kan coco weer naar buiten.
We hebben vandaag al gekeken naar materiaal, maar mijn vader wil nog even bekijken hoe of wat.
Coco blijft voorlopig dus nog bij mij en ik wacht nog af.
Ik durf het zelf niet aan om de 2 bij elkaar te zetten.
Elmo moet eerst maar eens wat nieuwe veren krijgen en weer de oude worden.
Het was geen impuls of reactie om coco weg te doen, maar ik wil elmo niet meer zo zien. Verder kreeg ik meteen te horen van mijn ouders en de dierenarts dat ze niet meer samen konden. Maar nu is er gelukkig misschien een oplossing en kan coco toch blijven.
Mijn vader wil ook een koppeltje halsbanden bij coco en eventueel nog een ander valkje voor buiten.
Dit gaat toch wel samen of niet ?
Elmo blijft gewoon voor altijd bij mij binnen. Zij is mijn alles en ik geef echt of dat amandeltje. Haar mooie oogjes hebben echt de vorm van een amandel vandaar dat koosnaampje.

groetjes Linda

Christine

wat lief dat je papa een voliere wilt maken voor coco maar ik weet echt niet of halsband parkieten tesamen bij de valkjes kunnen

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

10 augustus 2005, 12:42:31 #96 Last Edit: 10 augustus 2005, 13:37:29 by Lin
Hey,

volg de tips van iedereen hier op. en zorg dat je een weloverwogen besluit neemt ook al gaat het straks weer mis. Weet dat er voor veel dingen een oplossing is. en zoek even via de zoekopdracht boven naar meer info over halsbandparkietn.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Helaas gaat de voliere niet door. Elke keer als coco eten krijgt begint ze te krijsen en te fladderen en daar raakt elmo helemaal onrustig van.
Ik ben dus genoodzaakt om voor coco toch een nieuw baasje te zoeken.
De meeste mensen zeggen hier dat coco er niets aan kan doen en dat ik het later nog eens moet proberen, maar naar mijn inziens gaat dat dus niet. Ik ken mijn elmo heel goed en weet precies wanneer ze zich niet op haar gemak voelt en onrustig word. Coco is hartstikke lief en daarom vind ik het extra rottig dat het zo gelopen is.
Vanaf de nacht dat het gebeurt is tot nu toe voel ik me ellendig en ik hoop dat coco een nieuw lief baasje zal vinden.
Elmo heeft echt een trauma opgelopen en durft zelf niet eens meer op de bodem van de kooi te komen. Wel drinkt ze nog op de plek die laag in de kooi is, maar eten laag in de kooi doet ze niet meer. Bovenin de kooi hangt nu al het eten en daar eet ze een beetje van. Nog lang niet genoeg, maar een beetje eivoer en een beetje zaad.
Ik hoop dat dit allemaal goed afloopt en dat ik zelf ook wat rust krijg. Dit is mijn vakantie en ik moet straks ook nog vol aan de bak.
Ik laat nog wel horen hoe het afloopt.

groetjes Linda 

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Toch nog goed nieuws na al die ellende.
Er komt toch een voliere in de tuin. Mijn vader wilde in de toekomst een voliere, maar de afgelopen 2 dagen heeft hij hard nagedacht om er toch een te bouwen binnenkort. Hij wilde niet te snel beslissen en had gister dus gezegd om het niet te doen.
Vandaag kwam toch het besluit dat er een voliere komt.
Het valkenvirus is hier dus ook overgeslagen. :)
In eerste instantie komt coco en nog een nieuwe jonge valk met zijn tweetjes in de voliere en daarna kijken we verder.

groetjes Linda

Lin

Hey,

Nou gelukkig dat de voliere dan toch komt. Dat fladderen idne kooi gebeurt bij mij trouwens ook als ze niet gevoerd worden hoor en dan vallen ze op de bodem. Dat is wel normaal hoor, of bedoel je dat niet?

Groeten, Lin

Agnes

Fijn voor Coco dat ie mag blijven :D :D :D

Pucky heeft nu ook twee keer gehad dat ze van schrik door de kooi fladdert.
De ene keer had ze haar pootje beschadigd, en de tweede keer een wondje aan haar vleugel :-\
Gelukkig niet ernstig maar toch.....
Maar ze kan nog net zo goed met Polly als daarvoor ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

XxLindaxX

Hoi Lin,

Ik wist wel dat dat normaal is, maar wilde gewoon vertellen dat elmo daar onrustig van werd. Ik vind het goed dat hij fladdert, want zo traint ie zijn vleugels.

Hoi Agnes,
Toch jammer he dat valkjes zo kunnen schrikken. Maar goed dat het mee viel bij jou valkjes. Ik durf het toch niet meer aan om ze bij elkaar te zetten. Vooral niet omdat ik zie dat elmo onrustig word als coco aan het fladderen of krijsen is.
Maar goed in de voliere mag hij naar hartelust fladderen en doen. Elmo blijft gewoon lekker bij mij.

Ik ben gister met Elmo even naar de dierensta terug geweest om te kijken of ze wel goed eet. Ze had voedsel in de krop en aan de groene poep kan je zien of ze eet. Valkjes hebben een snelle spijsvertering en binnen 4 uur na het eten moet het er dusook weer uit komen. Verder heeft de dierenarts de vleugels gecontroleert en de vleugel de het meest bloedde is dik(gelukkig niet warm want dat duid meestal op een ontsteking). De andere vleugel is gewoon normaal. Ik moet dus aankomende dinsdag weer terug komen voor controle en als de vleugel dan nog dik is krijgt ze medicijnen.
Coco eet nog goed en gaat morgen terug naar 2 voedingen.
Hij krijst nu al hard als ie honger heeft en eet nu zelf een beetje trosgierst en (parkieten zaadjes als ik erbij ben). Ik negeer hem gewoon als ie zo aan het krijsen is. Ik pak hem daarna uit de kooi en laat hem dan parkietenzaadjes eten.
Vanmiddag zijn we begonnen met de voliere en die wordt 1.60m lang, 1.90m hoog en 1m breed. Deze word tegen de schuur aangebouwd die we ook pasgeleden hebben aagebouwd en daarin komt een nachthok.
Coco komt uit een voliere en gaat dus ook terug in de voliere als hij zelfstandig eet. Daarbij komt nog een jonge valk en een koppel valkparkieten of grasparkieten en wat kwartels voor op de grond. Als de voliere klaar is zal ik wat foto's plaatsen.

groetjes Linda

Lin

Hey,

Heerlijk een eigen voliere, ik ben benieuwd hoe het eind resultaat zal zijn  ;D. en ik ben blij om te horen dat er geen ernstige dingen waren met Elmo.

Groeten, Lin

XxLindaxX

Hallo allemaal,

We zijn vandaag verder gegaan met de voliere tussen de buien door. Als het zo door gaat is de voliere binnen 2 weken af.
Coco is vandaag op 2 voedingen gezet om dat hij toch zelf al knabbelt aan trosgierst en zelf wat eivoer eet. Toen ik met hem ging knuffelen bleef hij de hele tijd krijsen. ;D Ik negeer dat gewoon en schotel hem zijn parkietenzaadjes en eivoer voor. Na een half uur krijsen is hij toch maar wat eivoer gaan eten. Omdat coco naar de voliere gaat als hij zelfstandig eet ben ik vliegtraining aan het doen.  Als ik weg loop komt hij dus achter me aan en zo kan ik dus zijn vleugels trainen.
Elmo is vandaag uit de kooi geweest en we hebben lekker samen op de grond gezeten zodat ze niet kan vallen. Ze vond het heerlijk om weer bij me te zitten en ik kon toen wat foto's maken van haar vleugels. Ze heeft al door dat ze niet kan vliegen en dat scheelt weer wat verwondingen.

Hier wat foto's die ik gemaakt heb.

kapotte vleugels

Lief koppie he !

coco

groetjes Linda

Lin

Hey,

Jeetje dan al de voliere af, dat is mooi. Wat is die Elmo nog een ukkie. :-*
Leuke fotos weer, met je fototoestel gemaakt?

Groeten, Lin