7 augustus 2025, 05:18:40

linda's valkenbende

Gestart door XxLindaxX, 20 juni 2005, 17:37:26

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Hoi Lin,

Nee ik heb een camera op mijn gsm zitten. Het digitale camera die we hebben is langzaam, en als ik snel een foto wil maken is mijn gsm beter. Ja, het gaat snel jamet bouwen. Ik ben gister samen met mijn vader begonnen en zijn al goed op weg.
We hebben allebei vakantie en kunnen dus lekker aan de gang als het niet regent. De voliere word niet zo super groot hoor. Gewoon voor de gezelligheid waar 2 koppeltjes in kunnen.
Als ik betere foto's heb die scherper zijn zal ik die er zeker op zetten.

groetjes Linda

Lin

Hey,

Maak je een voliere in twee delen zodat de valkjes niet bij elkaar kunnen komen als er een een nest heb?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

Wat sneu dat de vogeltjes niet samen willen maar heus, ondanks dat het sociale beestjes zijn....ik heb mijn zeer tamme valkje 15 jaar alleen gehad en hij heeft dat nooit erg gevonden. Met heel veel liefde en aandacht (en dat heeft Elmo tenslotte) zal hij genoeg hebben aan jou als kameraadje  :)

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Na enig zoeken op het internet heb ik een vriendje voor coco gevonden. Het is een isabel (split voor albino) van 8 weken oud. Waarschijnlijk een vrouwtje en ik zelf denk dat coco een mannetje is. De ouders van chipie zijn een witmasker man en een isabel pop. Uit het nest zijn 1 albino en 2 isabellen voortgekomen.
Over een week is de voliere klaar denk ik en dan kunnen coco en chipi naar buiten. Ik heb ze nu samen zitten, omdat ze allebei nog jong zijn en ze over een week toch samen komen. Ik houd ze goed in de gaten en staan dan ook dag en nacht bij mij in de buurt.
Met elmo gaat het elke dag beter. Ze eet weer volop en krijgt haar oude gewoontes weer terug. Sinds zondag durft ze weer op de bodem van de kooi te komen en ze komt weer bij ons zitten als we aan het eten zijn. Morgen heb ik om 11 uur een afspraak bij de DA om te kijken of de vleugel nog dik is. Afgelopen zaterdag mocht elmo er weer eventjes uit en zat ze gezellig bij mij op de grond toen de voordeurbel ging. Hier schrok ze van en begon te fladderen. Ze kan niet vliegen en raakte dus de grond met haar vleugels waardoor de vleugel die dik was weer een beetje begon te bloeden.
Nu 2 dagen later ziet alles er weer redelijk uit zover ik kan zien. Alleen het oordeel van de DA zal uitsluiten of het goed gaat of niet.

Chipie

groetjes Linda

Lin

Was de moeder een cinnamon witmasker?

Dan is dit waarschijnlijk de berekening:

Vader
Witmasker split voor {X1:Cinnamon} {X1:Lutino}

Moeder
Witmasker Cinnamon

Nageslacht:

Jonge man
50.0 % Witmasker Cinnamon split to {X1:Lutino}
50.0 % Witmasker split to {X2:Cinnamon}

Jonge pop
50.0 % Witmasker Cinnamon Lutino
50.0 % Witmasker

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom

Dan zal het een man zijn.

Wat fijn dat elmo steeds beter gaat.Alleen wel weer jammer van het bloeden! en chipie ziet er mooi uit!

Groeten, Lin

Rianne

Hoi,
wat een vreselijke toestand met Elmo en Coco. Maar gelukkig hoef je Coco niet weg te doen. Een voliere, wat mooi!
Ik heb Tinco en Tiara 'snachts ook nog niet bij elkaar. Overdag zet ik ze wel bij elkaar als ik erbij ben, zodat ze aan elkaar kunnen wennen.

XxLindaxX

Hoi Lin,

De moeder is een isabel en de vader een witmasker. Ze stammen beide af van albino's en witmaskers. De kweker kweekt alleen deze soort vogels met de hoop op albino's. daarom worden de isabellen ook steeds lichter van kleur.
De kweker vermoed dat chipie een pop is, maar dat zie je pas na de rui. Ik ben benieuwd. Wel grappig zo'n berekening.

Hoi Muppet,

Ja was idd een vervelende toestand. Ben vandaag naar de dierenarts geweest en die zag dat het vleugeltje weer de normale dikte had. Alleen het uiteinde is wat dik omdat er een korst op zit. De vleugel kan een beetje blijven bloeden tot de pennen terug gegroeit zijn.

Verder schiet de voliere al op. Het frame en dak is klaar. Nu nog gaas, een sluis en een binnenhok.

Met coco en chipie gaat het goed samen. Ze hebben de hele nacht langs elkaar geslapen.

groetjes Linda

Lin

16 augustus 2005, 16:59:35 #112 Last Edit: 16 augustus 2005, 17:06:52 by Lin
Hey,

Ik had voor de zekerheid een test gedaan om te kijken wat het zou zijn.
Deze kan ook. Dan kan de kweker gelijk hebben.

Vader Witmasker split voor {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}

Moeder Witmasker Cinnamon

Nageslacht:

Jonge man
50.0 % Witmasker split to {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
50.0 % Witmasker Cinnamon

Jonge pop
50.0 % Witmasker Lutino
50.0 % Witmasker Cinnamon

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom

Groeten, Lin

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Het gaat goed met de bonte bende.
Elmo heeft al nieuwe vleugelpennen die ruim 1 cm lang zijn. Ze is gelukkig weer mijn oude valkje qua innerlijk en over een tijdje ook qua uiterlijk ;D
Verassing !!!! Ik was van plan om coco een beetje pap te geven en de rest in de kooi te zetten, maar hij wilde helemaal geen pap. Hij zit al heel de dag zaadjes te eten. Volgens mij heeft chipie coco geleerd om zaadjes te eten. Ik kijk vanavond of coco trek heeft in pap, maar ik ga hem niet dwingen om pap te eten als hij nu zelf zaadjes kan eten.
Chipie heeft vandaag een stukje brood uit mijn hand gegeten en heeft dus al een beetje vertrouwen gekregen in mij.
De voliere is bijna klaar. Het gaas zit er al half op en de sluis moet nog verder afgemaakt worden en dan is ie helemaal klaar. We hebben bij de dommel wat wilgentakken afgezaagd voor de zitstokken en we hebben al rondgeneusd voor voerbakken.

groetjes Linda

Roosje

Wat goed dat ie al zelf eet en al een beetje tam is :) als de voilere af is, willen we wel foto's he :D

Lin

Hey,

Heerlijk hoor dat ie echt zelf begint te eten! Ik weet hoe blij je dan kan zijn!

Groeten, Lin

Rianne

Dat is een mooie vooruitgang! Daar zou ik ook heel blij mee zijn!

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Het einde van de bouw nadert. Ik heb inmiddels ook nog een albino met zwarte ogen kunnen vinden bij mijn oude rijsinstructeur die we op gaan halen zodra de voliere klaar is.
Deze albino is wel al 4 maanden oud, maar hij hoeft ook niet tam te zijn. Nu nog een 4e valkje vinden voor de voliere en dan is het compleet.
Met coco en chipie gaat het ook goed. Soms mopperen ze tegen elkaar, maar het liefst zitten ze samen en poetsen ze vaak samen hun veertjes. Echt lief hoor ! ;D
Elmo is nu ook weer de oude en heeft een hele boel nieuwe vleugelpennen. De dierenarts zei dat de staart als eerste aangegroeit zou zijn, maar bij elmo is het andersom.
Zodra de voliere klaar is zal ik jullie eens wat mooie plaatjes laten zien.

groetjes Linda

Lin

Hey,

een albino met zwarte ogen bestaat niet hoor. Je hebt wel erg bonte wimaskers met zwarte ogen en dan zijn ze helemaal wit. Of je hebt albinos met zeer donkerrode ogen wat zwart lijk. Is het een man?

Leuk dat coco en chipie zo gehecht zijn aan elkaar. en ik ben heel benieuwd hoe Elmo en de voliere eruit zien!

Groeten, Lin

XxLindaxX

Hoi Lin,

Hier een paar foto's van hoe er nu voor staat.
Ik denk ook niet dat de witte een echte albino is, want hij had echt zwarte ogen. En de prijs is te laag om een echte albino te zijn. De andere die hij had zittne waren ook bonte witkoppen en witkoppen. De ouders van het jong waren ook wit waarvan 1 zover ik kon zien lichte cinnamon vleugels had.

groetjes Linda