18 juni 2025, 21:10:31

linda's valkenbende

Gestart door XxLindaxX, 20 juni 2005, 17:37:26

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Mooi die pareltjes zo! leuke foto, ga je die opsturen voor fotowedstrijd? En wat gaaf dat je alles gered heb, leerbeer! en maak je wel even een foto wanneer je in uniform gaat?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

XxLindaxX

Hoi Lin en Petra,

Bedankt voor jullie reacties. Ik wist niet dat er een fotowedstrijd gehouden werd, en heb daar ook meteen die foto naar gestuurd. Ik hoop dat ik een kans maak. ;D
Leuk bedacht zeg zo'n wedstrijs met steeds een ander thema.
Ik ben benieuwd naar alle inzendingen.

groetjes Linda

hippysuus

Ja dat is een hele mooie wedstrijd foto, ik ben ook zo razend benieuwd naar alle foto's. Het is echt een gouden idee zo'n leuke wedstrijd!

Proficiat met het behalen van alle toetsen tot nu toe...lekker he? ;D Heb je jezelf al lekker verwend met een mooi kadootje? (doe ik altijd als ik vind dat ik dat wel verdiend heb haha)..

Groetjes,
Suus

XxLindaxX

Zoals beloofd heb ik op mijn eerste werkdag gister een foto van mijzelf laten maken in mijn uniform.
Het was een hele indrukwekkende en leuke dag waarbij er veel op me af kwam. Er was nog een kleine wijziging in de afdeling, want ik kreeg vrijdag bericht dat ik naar de afdeling neurologie ging i.p.v. chirurgie.
Nou hier dan de foto. ( Ik ben de rechtse)

groetjes Linda

Rianne

Zo te zien heb je het nu al naar je zin daar! :)

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Het gaat heel goed met de valkenbende.
Elmo heeft binnen 3 weken al 10 eitjes gelegd en de 11e is onderweg. Ik vermoed dat de aminozuren die ik in een flesje heb meegekregen toen ze in augustus haar veren kwijt was ervoor gezorgd hebben dat niet alleen haar gezondheid is aangesterkt, maar ook haar hormoonspiegel dus. Deze keer is het dus bubbel en dwars. Ik laat alle eitjes liggen, maar ze blijft maar doorgaan.
Ik heb morgen een afspraak bij de DA om te kijken wat er aan gedaan kan worden. Een hormonenspuit heeft ze al eens gehad maar dat veranderde haar gedrag helemaal. Het enigste positieve was dat ze geen eieren meer legde. Ik wacht maar af morgen en als het niet anders kan laat ik een spuit maar weer toe. Dat heb ik dan liever als dat ze straks uitgeput raakt soor het leggen.

Met de valkjes buiten gaat ook super. Heel de bovenzijde van de voliere is dichtgemaakt met persplex platen omdat het best hard waait. In de winter komen er nog meer platen voor.
Ik heb ontdekt dat ze het leuk vinden om met een veertje gekroelt te worden en daarmee te spelen. Coco vind het leuk om in mijn haren te douchen en maakt dan allerlei gekke geluidjes. Verder kan ook coco heel mooi fluiten als hij op mijn schouder zit. Coco, twinkie en chico maken alledrie hetzelfde fluitgeluid en roffelen ook graag op de tralies en zo.
Ze zijn alle 4 helemaal gek op meelkoekjes en zitten dan ook klaar als ik met een koekje binnen kom.
Er is gelukkig geen paniek meer geweest buiten en ze slapen inmiddels alle 4 tegen elkaar aan op 1 stok.

groetjes Linda

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Ben weer terug van weg geweest. Heb het heel druk gehad met school waarmee ik voorlopig klaar ben en werk sinds 2 weken in het ziekenhuis op de afdeling neurologie. Heb het super naar m'n zin op het werk en het geeft veel voldoening.
Ik heb maar een soort kerstkaartje gemaakt met alle koppies van m'n valkjes. Zoals je kunt zien is het resultaat best goed. ;D
Elmo is sinds vandaag weer aan de leg en heeft al sinds 2 weken last van haar hormonen. Veel kippetje zitten op haar etensbak en aandacht trekken door met alles te rammelen enzo. Ze is wel kei lief en past goed op als er iemand voor of achterom binnen komt met haar alarmfluitje. Hahaha.
De voliere buiten is inmiddels dichtgemaakt met persplex platen voor de kou en wind en ze hebben het goed naar hun zin. De albino Twinkie wil nog wel eens schrikken in het donker en gaat dan ook fladderen met 2 wondjes op haar vleugels als gevolg.
Ik vermoed verder dat het buiten allemaal mannetjes zijn, want ze fluiten allemaal even hard, roffelen allemaal met hun snavel en lopen met hun vleugels van het lijf te paraderen. Chipie die cinnamon witmasker is heeft een lichter masker gekregen en de nieuwe vleugelpennen na de rui hebben geen witte stippen meer en zijn dus egaal.
Verder zijn ze allemaal buiten niet meer schuw en komen gezellig op mijn arm en schouder zitten.
Sinds 2 weken ben ik er ook achter gekomen dat ze het ook heerlijk vinden om besproeit te worden met water. Als het regent komen ze op het deurtje zitten en gaan dan helemaal met hun vleugels uitgeklapt de druppels opvangen. Alleen Twinkie houdt niet van douchen, maar wel van meelkoekjes.
Ik hoop dat ze met oud en nieuw niet schrikken, en laat dus alle lampen aan en blijf nog even kijken of het goed gaat voor ik naar bed ga. Ik moet op oudjaarsdag en nieuwjaarsdag om 7 uur beginnen, dus feesten zit er dit jaar niet in. Gelukkig ben ik met kerst wel vrij. Nou dat was het weer voor deze keer.

Alvast hele fijne kerstdagen toegewenst !!!!

groetjes Linda

Riny

Hoy Linda
Ik vindt je kerstkaartje wel mooi hoor.
weet je wat ik altijd doe met oud en nieuw,ik ga de voliere in en ga tegen hun staan praten.
Toch scheelt het wel dat ze dan iets bekends horen.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk.
Groetjes Riny :D

Lin

Hey,
alweer een tijd geleden dat ik hier was. ik had het nl ook druk met school. Hoe gaat het met het douchen en met elmo? wanener zien we trouwens weer eens fotos?  :D

Groeten, Lin

Riny

Hoy Linda
Bij deze wil ik jou ook graag fijne feestdagen wensen en alle goeds voor 2006.
Natuurlijk ook voor je valkjes.
Groetjes Riny

Riny

Hallo Linda
                Ik wens je een jaar zonder verdriet en               
                tegenslag.
                Moge de dagen ,weken,maanden gevuld zijn met
                liefde en een lach.
                Prettige jaarwisseling.
                Groetjes Riny

Lin

Hey,

De beste wensen! Nog een beetje goed de jaarwisseling doorgekomen?

Groeten, Lin

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Ik heb weer wat nieuwe foto's van mijn valkjes.
Het gaat heel goed met alle 5 de valkjes.
Elmo is gelukkig weer gestopt met eitjes leggen en heeft een nieuwe schommel gekregen die wel past is haar kooi. Ze weet alleen nog niet hoe ze erin moet komen en hangt soms hopeloos aan de schommel te schreeuwen. Hahaha ;D echt een sulletje soms. Elke avond met eten komt ze op haar stokje erbij zitten en krijgt dan meestal wat groente of rijst/pasta. Warme wortel is ze helemaal gek op. Als ze niets krijgt blijft ze net zo lang rammelen met haar belletje tot ze wel iets krijgt of we negeren het gebel gewoon.
S'avonds mag ze er altijd uit en komt ze gezellig mee tv kijken en haar veren poetsen, soms gaat ze in de keuken het fornuis schoonlikken of zoiets. Dan is ze daar niet weg te slaan. hahaha. (ze komt er overigens nooit uit als het fornuis aan staat) Als ze er overdag uit is gaat ze op tafel zitten en de muismat slopen of blijft ze op haar kooitje zitten.
Met de valkjes buiten gaat het ook goed. Ze hebben oud en nieuw goed doorstaan en komen elke dag gezellig op het binnendeurtje van de voliere zitten en gaan in de sluis een beetje rommelen en naar andere vogeltjes kijken. Dan springen ze steeds op van het deurtje in de tralies en weer terug. Coco springt steeds op mijn hoofd en dan weer tegen het gaas. (Op de foto wilde hij net op mijn hoofd springen)
Ze eten elke dag iets uit mijn hand. Zonnepitjes of een stuk meelkoekje.
Chico is in de pubertijd en is wat agressiever naar chico en twinkie. Tegen coco doet hij zo niet.
Vandaag zat chico met zijn vleugels wijd met zijn kont tegen een zitstok aan het wrijven en maakte piepgluidjes. Coco kwam daar meteen opaf en kroop onder chico. Echt maf die 2.Chico deed daar verder niets mee en vloog naar een andere stok om vervolgens weer met zijn vleugels wijd te paraderen.
Van chico en chipie weet ik voor 99% zeker dat het mannetjes zijn. Chipie heeft nog maar 3 vleugelpennen aan elke kant over waar witte stippen op zitten. De rest is allemaal verdwenen tijdens de rui en hij krijgt ook een wittere kop.
Van twinkie twijfel is nog of het vrouwtje is. Ze paradeert nooit met haar vleugels wijd, maakt dezelfde deuntjes als de anderen en roffelt soms. Ze is ook wat forser als de andere valkjes vind ik. Met coco gaat het ook goed. Ben benieuwd of de pareltjes blijven, want dan weet ik zeker dat het vrouwtje of mannetje is.
Hier nog een paar foto's die is laatst heb gemaakt.

Lin

Hey,

Leuk om weer wat van je te horen. Het gaat dus goed met de valkjes en jou. Gelukkig maar!

Groeten,Lin

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Het is weer even geleden dat ik wat geschreven heb over mijn valkjes.
Met Elmo gaat het weer zoals voorheen. Ze heeft na haar darmontsteking nog eitjes gelegd, waarvan 1 windei. Hierna heeft ze gelukkig niets meer gelegd en heeft ze ook niet meer kippetje gezeten.
Ze is inmiddels goed in de rui en heeft een week of 3 niet kunnen vliegen, omdat ze aan een kant te veel pennen was verloren. Dit kwam omdat mijn vader een paar weekjes terug snachts tegen de kooi gestoten toen hij buiten wilde kijken naar de voliere (waar paniek was). Nu zijn de veren weer bijna even lang en kan ze weer meer hoogte maken. Nog lang niet genoeg, maar dat komt wel weer.
Met de mannen buiten gaat het ook super.
Ze zijn ook in de rui aan het raken en zijn redelijk tam geworden. Coco komt altijd op mijn hoofd zitten en trekt dan aan mijn haren. Aan het eind steken er plukjes haar in alle kanten uit. ;D Soms doet chipie ook mee als hij erbij kan.
Inmiddels heb ik deze week de rest van de platen die ik had laten zitten voor de vorst eraf gehaald. Het zal nu niet meer zo hard vriezen.
De birdies buiten weten meteen als ik iets lekkers bij heb, want dan zitten ze alle 4 klaar voor de deur.
Vooral appel/peer/trosgierst en zelfgemaakt eivoer vinden ze heerlijk.
Kortom ik ben heel erg trots en blij met mijn valkjes. Ik zou ze voor geen goud willen missen. Het zijn zo'n leuke en intelligente vogels.

Ben met pasen weer naar het papegaaienpark in oerle geweest, waar ik weer helamaal verliefd ben geworden op al die leuke birdies. Vooral de kleine en grote parkieten vind ik geweldig. In dat park waar ik een paar keer per jaar kom ben ik helemaal in mijn nopjes. Alleen had een heel mooi wildkleur valken mannetje mijn vinger goed te pakken toen hij pitjes uit mijn hand wilde eten. Ik ben niet bang voor een valkje, maar ze bijten wel hard :o. Gelukkig was dat maar 1 keer, want daarna hield hij het maar bij de pitjes die in mijn hand lagen.

Nou dat was het weer voor even...
groetjes Linda