6 augustus 2025, 09:29:40

linda's valkenbende

Gestart door XxLindaxX, 20 juni 2005, 17:37:26

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Wat fijn Linda dat het zo goed met jou en je valkjes gaat!
Sterkte met je toetsen... het is in ieder geval nu wel studeerweer!  ;) ;D

Groetjes,
Petra

Lin

Hey,

Dat vertrouwen gaat dus al de goede kant op. steek je er veel tijd in? succes met de studie!

groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

XxLindaxX

He Lin en Petra,

Bedankt voor jullie reacties ! Mijn eerste toets die ik overigens heel moeilijk vond heb ik gehaald met een 7,6. Nu nog 3 te gaan. 1x een soort maatschapijleer voor verpleegkundigen, 1x zwangeren, barenden, kraamvrouwen en baby's  en 1 x interactie in beroepssituaties. Best een hoop leerstof , maar goed ik neem er ruim de tijd voor. Deze toetsen zijn heel belangrijk, want als ik deze niet haal mag in in december niet beginnen in het ziekenhuis. Want het ziekenhuis betaald mijn opleiding en daarom moet ik 9 maanden (basis) fultime naar school en daarna 6 weken werken en 1 week naar school.

Met de valkjes buiten gaat het kei goed. Vandaag hebben chico en coco samen op mijn hand gezeten en lekker gegeten. Chico kwam overigens uit zichzelf op mijn hand zitten. Ik ga nu proberen of ik chico zijn naam kan laten zeggen. Ben benieuwd !

Elmo begint overigens weer te kramen en kippetje te zitten, waar ik niet zo blij mee ben. Dit doet ze sinds een week en ik hoop dat ze niet weer gaat beginnen met eieren leggen.

Hier nog een paar foto's van de buiten bewoners.

groetjes Linda

Riny

Hoy Linda
Nou die eerste toets heb je dan binnen met goede punten.
En wat Elmo betreft die zal wel denken ik maak zelf wel uit wat ik doe.
Mooie foto's en leuk dat ze op je hand komen zitten eten.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

hey,

super gedaan, wat een goed cijfer. Dan komt de rest ook wel goed! Leuk dat ze zo tam zijn nog. Zien er goed uit. vooral Twinkie vind ik mooi.

Groeten, Lin

Petra en Cheeky

Ha Linda,

Gefeliciteerd met het halen van je toets! Knap hoor, zeker als je de stof best moeilijk vond!

Wat een leuke foto's weer! Het lijkt wel alsof je valkjes in de sauna zitten! Grappig gezicht zo!

Groetjes,
Petra

Lin

Hey,

harde studeerder, nog wel tijd voor je valkjes?

Groeten, Lin

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Mijn toetsen zitten er voorlopig weer op gelukkig. Tot nu toe heb ik ze allemaal gehaald en van de laatste krijg ik het nog te horen.

Ja grappig he al dat hout in de voliere. Ik hoop dat het ook een beetje warm blijft in de winter. Ik heb nu een persplex plaat aan de deurkant gemaakt zodat ze met dit gure weer en zo nu en dan harde wind niet van hun stok waaien. Hahaha
Zo zitten ze in ieder geval uit de tocht, want de kant waar het lekker knus is slapen ze juist niet.
2 nachten geleden moest ik er snachts weer uit, want er was paniek in de voliere. Door al dat krijsen en fladderen werd ik wel wakker. Ik ben naar buiten gegaan in mijn pyama en heb de lamp op de plaats maar aangedaan. Gelukkig waren ze snel weer rustig en ben ik weer naar boven gegaan. De rest van de nacht heb ik in een slaap-waak toestand gelegen, want je weet maar nooit tegenwoordig. Ze halen zo je vogels weg.
Mijn oude rij-instructeur waar ik de albino vandaan heb was deze week bij ons een kopje koffie komen drinken, omdat mijn broer ook voor zijn rijbewijs was geslaagd bij hem.
Hij heeft gekeken naar de vogels, en volgens hem zijn het 3 mannetjes en 1 vrouwtje. Dit zijn overigens ook mijn vermoedens, want coco-chico en twinkie zijn degene die hetzelfde fluiten. Alledrie dat gorgelende kanarie geluid met wat ander gefluit. Chipie is de rustigste van alle 4 en maakt alleen lage fluitgeluidjes.
Overigens komen ze nu alle vier meelkoekjes uit mijn hand eten. Coco is nu minder tam en is nu bij de groep gaan horen. Eerst wilde hij niets weten van de andere valkjes als die wilde kroelen, maar nu zit ie de hele dag bij de anderen en kroelen ze elkaar. Daar ben ik wel blij mee, want coco moet toch bij de groep gaan horen. Wel kan ik hem nog steeds kroelen en komt hij gezellig op mijn schouder met mijn oorbellen en ketting spelen.

Elmo heeft deze week al weer 3 eitjes gelegd en vandaag verwacht ik de vierde. Ik zal proberen of ik foto's kan maken als het ei gelegd word. Ze stoort zich nergens aan, want het eerste ei werd gelegd toen er van de week bezoek was.

Nou dat was het weer voor even.

groetjes Linda

Riny

Hoy Linda
Gefeliciteerd dat je al je toetsen gehaald hebt.
Daar hoef je in ieder geval geen zorgen meer om te hebben.
En je hebt gelijk er worden tegenwoordig nogal wat vogels weg gehaald.
Wij waren al van plan om 's nachts wat ganzen los laten te lopen ,maar dat heb je wel ook weer overal van die flatsen liggen.
Wat fijn dat het met je valkjes zo goed gaat.
Groetjes Riny :D :D :D

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Vanacht was het 2 keer raak. Een keer om half 2 maar toen was het snel weer rustig en ben ik niet gaan kijken. De 2e keer was om half 7 en toen is mijn vader gaan kijken.
Je kan dus niet zien wat de aanleiding is, maar ik ontdekte net dat twinkie een wondje aan zijn vleugel heeft wat heeft gebloed. Toen ze net allemaal uit mijn hand kwamen eten vond ik ze een beetje schrikachtig. Ik hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren, want dan schrik ik ook steeds als zij schrikken en gaan fladderen tegen de tralies.
Ik heb geen foto's kunnen maken van het leggen, want ze heeft net haar 4e gelegd voor ik thuis kwam.

groetjes Linda

Rianne

Hoi,

albino's hebben veel sneller een wondje lijkt het wel. Of je ziet het gewoon sneller door de witte veertjes. Maar het is iedere keer weer schrikken hoor als de valkjes in paniek raken. Ik ga ook altijd heen.

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Vandaag kwamen ze alle 4 tegelijk op mijn armen en schouders zitten. Ze worden al redelijk tam. Ze krijgen zo nu en dan een meelkoekje en daar zijn ze helemaal gek op. Net liep ik naar buiten met het meelkoekje omhoog en meteen zaten ze al klaar voor de deur. Het is zo leuk om te zien hoe de valkjes steeds meer durven. Zelfs chipie die eerst niet durfde komt nu vlot op mijn arm zitten. Ik ben ook vaak te vinden in de voliere om even wat tijd door te brengen met de valkenbende. Nu ben ik even een eitje aan het koken, want een eitje gemengd met beschuit zijn al mijn valkjes dol op.
Dit is het oude recept van mijn opa die zelf altijd eivoer maakte voor zijn vogels. Ze hebben altijd gewoon eivoer van cede tot hun beschikking  want daar zit toch de meeste benodigde mineralen en vitamines in en zo nu en dan verwen ik al mijn 5 valkjes met eigen gemaakte eivoer.
Elmo is gelukkig niet meer sjagie door haar hormonen en heeft gister een uitgebreide douche onder de kraan genomen.
Dit heeft ze sinds die verschikkelijke nacht op 6 aug niet meer gedaan. Ook heeft ze nog nooit zo'n mooie staart gehad.
Inmiddels heb ik bericht gekregen  dat ik al mijn toetsen heb gehaald en dat ik eind november nog 3 toetsen te gaan heb voor ik het ziekenhuis in ga.
volgende week mag ik al 1 week meedraaien op de langverblijf chirurgie verpleegafdeling waar ik vanaf 28 november voor ong. 1 jaar kom te werken. Ik vind het echt super spannend omdat het een pittige afdeling is en ik volgende week dus ook mijn uniform voor het eerst aan mag.
Als ik foto's heb zal ik een mooie voor hier uitzoeken.
dit geld ook voor leuke foto's die ik nog moet nemen van al mijn valkjes.

groetjes Linda

XxLindaxX

Hier nog snel wat foto's van mn valkjes.

Elmo aan het douchen:
2 van de vele foto's die ik genomen had. Deze waren het meest duidelijk en op de andere foto's had ze te veel bewogen.

Het 4-tal wat aan het smullen is van mijn zelf gemaakte eivoer. Ze verliezen allemaal veertjes en neem aan dat ze dus in de rui zijn of gaan. Ei geeft ze de mooie glans op de veren en ze krijgen zo wat extra energie of zo.

groetjes Linda

XxLindaxX

Nou de laatste 2 lukken dus niet. Ik moet nog even proberen hoe ik ze er wel op krijg.

Petra en Cheeky

Ha Linda,

Gefeliciteerd met het behalen van je toetsen! Dat moet goed voelen, na al het werk dat je eraan hebt gehad!  ;D Super joh!
Nu alleen in november nog 3! Dat is te doen! En dan volgende week voor het eerst in uniform... spannend hoor!

Lieve foto van Elmo onder de kraan! Heb je ook zo'n foto als badderfoto ingestuurd voor de wedstrijd?

Groetjes,
Petra