4 mei 2025, 02:11:38

Welke kooi

Gestart door groenpw, 19 juni 2005, 15:09:15

« vorige - volgende »

groenpw

Hallo beste mensen,

Ik heb een jonge valkparkiet die samen met een grasparkiet in een mooie kooi zit. Toch wil ik een grotere kooi aanschaffen, omdat we in de toekomst toch nog 1 of 2 valkparkieten erbij willen. Wat zijn jullie ervaringen met:
-kamervolieres?
-papegaaienkooien?
Wat raden jullie aan?
Is er veel kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken?

Alvast bedankt

Peter

Joyce28

oei dat is een moeilijke vraag,want dat is erg persoonlijk vind ik.Wat vind je mooi
Ik had een Ferplast met dak(kamervoliere),maar heb hem toch weer weggedaan.Ik vind de valkjes moeilijk zien want het dak maakt het op de 1 of andere manier toch donkerder.
En je kan geen speelgoed zoals bv een schommel erin hangen.
Heb het toen wel gedaan,maar heb wel gaten erin moeten boren :-\

Ik heb nu een jockkooi op het oog,en oogt ook sierlijk vind ik.Kan je aan de bovenkant opendoen met een stok ertussen

alleen zit er een rooster in,en dat wil ik niet.Een valkje scharrelt graag op de bodem en kan niet bij deze kooi.
Dus als dat er niet uitkan,koop ik 'm ook niet

Agnes

Hihi, je ziet wel, smaken verschillen:

Ik ben juist over gegaan van een kooi naar een kamervoliere.
Wat Joyce zegt over het dak is wel waar, en ik heb een schommeltje met een trekbandje aan een zitstok vastgemaakt, omdat dit in het dak inderdaad niet kan.

Zelf ben ik erg tevreden over het merk Ferplast. Het zijn stevige kooien. De kooien van het merk Gabber vind ik wat gammel.

Wel moet je opletten welke ruimte tussen de tralies zitten. Bij een papegaaienkooi is die ruimte veel te groot voor een grasparkiet.

Je moet gewoon overal gaan informeren. Je hebt nog even de tijd heb ik begrepen.
De voliere die ik nu heb, heb ik voor een prikje: het was een showmodel die weg moest.
Het prijsverschil in verschillende zaken kan erg groot zijn.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.