18 juli 2025, 14:29:11

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi ,hoi

Het is een beetje een rare dag voor me ,want vanavond gaan we Zazou ,Nala en Kazooie naar Ivy brengen !
Ik weet dat ze in zeer goede handen zijn ,maar ik zal ze wel vreselijk missen ! We gaan vrijdag pas weg , maar moeten ook Kelly nog naar Den-Haag brengen . Die gaat bij mijn schoonzus logeren . Een van mijn buren zorgt voor mijn knaagdiertjes en zo is alles geregeld voor de vakantie . Dat alleen al is een hele organisatie !
Carine en haar vriend vliegen na een week Tsjechie weer naar huis en dus kunnen Zazou ,Nala en Kazooie dan weer thuis komen ! Kel blijft wel 3 weken bij mijn schoonzus !
Ik vindt het wel een raar idee dat ik morgenochtensd beneden kom en het gekwetter van mijn valkjes niet hoor dan  :P.
Ik ga nu weer even wat in huis doen ,want de temeratuur laat dat nog even toe !!
Morgen nog een dagje werken en dan heb ik eindelijk ook vakantie !!! YES !!!!!

Groetjes van Ankie

Riny

Hallo Ankie
Graag wil ik je een fijne vakantie wensen.
Jou valkjes zitten in een eerste klas hotel, daar hoef jij je in ieder geval,geen zorgen om te maken.
Groetjes Riny :D

gonnie

Hoi Ankie
Ja , het zal inderdaad wel zo zijn dat je ze  mist, de ochtend begroeting en het gekwetter overdag, maar als je in Tsjechie bent vergeet je het wel , geniet maar eens lekker van een welverdiende vakantie ,met de gehele bubs, en strakjes als je thuiskomt, heb je bijna Raafje in huis, ook weer erg leuk.

een hèlè fijne vakanntie Ankie , ook voor Ed, carine en vriend.
Tot over 3 weekjes.
Groetjes Gonnie

Ankie

Hoi ,hoi

Dank jullie wel ,maar ik ben nog niet weg hoor  ;D.

We hebben net Zazou ,Nala en Kazooie naar hun logeer adres gebracht en gelukkig is het maar een klein stukje met de auto . Vooral Kazooie had het erg warm. Zazou vondt het wel intressant en Nala zat rustig in de vervoerskooi .
Toen ze eenmaal in hun eigen kooi zaten ,wat vrij snel ging ....even wat gehannes om Zazou uit de vervoerskooi te krijgen ...zaten ze erbij alsof ze thuis waren ! Zazou liet zijn lekkere geluid horen en ze waren dus lekker op hun gemak !!
Heerlijk en ik ben er erg blij om !! Zazou wilden ook nog even lekker over zijn koppie gekroeld worden toen we afscheidt namen !! IK kan met een gerust hart op vakantie gaan !!!!

UIteraard ook nog een tijd met Raafje gezeten en hij  is in een week tijd echt ONGELOFELIJK veranderd !! Kijkt lekker om zich heen en laat zich heerlijk kroelen !! Op een gegeven moment had ik ook de 2de op mijn had ...een lutino meisje en eigenlijk ben ik op haar ook een beetje verliefd !! Ze keek zo lief uit haar oogjes ...... ;D. Maar goed een erbij is voorlopig genoeg !!

Groet uit een stil huis !

gonnie

Hoi Ankie
Wat een fijn gevoel , eerlijk gezegd had ik dat al verwacht, dat het goed zou gaan.
Je kunt het niet beter treffen ,met Ivana.
wordt Raafke een wildkleur ?
Groetjes Gonnie

Ivy

Hoi Ankie.
Ik zal voor jou ook nog de foto's van vanmiddag neerzetten...

Rafiki groeit als kool en als je terug ben, zal het vast niet lang meer duren voor die naar jullie mag!

Gonnie, Raafje is inderdaad een wildkleurtje (mannetje - volgens de berekeningen)

Zazou&Nala zijn alweer hun loopoefenningen aan het doen en Kazooie heeft net een serenade voor ons gezongen. Het komt wel goed met ze, maak je je maar geen zorgen en geniet van je vakantie! oftewel: Přeji ti příjemnou dovolenou!

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Hoi hoi,

Wat fijn dat  het allemaal goed is gegaan, de overhuizing.

En dat je ook verliefd bent of het zusje van Raafje kan ik me voorstellen hoor, ook ik heb bijna een slabbertje van Jasper nodig voor het krijlen bij de foto's, ik vind het zo speciaal, die gele pareltjes bij een lutino en dan ook nog zo'n lief smoeltje.  :-* :-*

Ik ben heel erg benieuwd of je haar kan weerstaan, als je haar steeds ziet.  ;) Misschien toch goed, je vakantie!!  ;D ;D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

gonnie

Hoi Ankie
Ik kan me heel goed voorstellen dat je verliefd geworden bent op de kleine zus van raafke, maar je kan ze dan niet bij elkaar zetten voor de kweek eventueel, en dat is minder, of is dat geen probleem .
Gonnie

Ankie

Hoi

Tsjonge,tjonge .......wat een weer  8) 8).
Maar ik heb eindelijk vakantie  ;D ;D ;D ;D ;D ;D.
Ben al dagen druk bezig om het huis helemaal aan kant te krijgen en dat valt niet mee met deze temperaturen !
Af en toe wordt ik gewoon een beetje dizzie ....maar goed het schiet op ! Ik hoop dat het morgen wel wat koeler is ,want we moeten Kel naar Den- Haag brengen en dat beesje heeft het al zo warm  :-\.

Ik kan de verleiding wel weerstaan hoor ...zal wel moeten.
Voorlopig zijn 3 valkjes wel even genoeg voor ons !! Dus geen lutinomeisje erbij hoe prachtig en schattig ze ook was of is eigenlijk !! Na de vakantie komt er nog wel een vriendinnetje voor Kazooie bij ..een albinotje van 2 jaar !!
Voorlopig heb ik dan wel weer genoeg dieren om me heen .
Ben benieuwd of we nog wat dieren in Tsjechie zullen zien !!

Nou ik ga maar weer naar mijn stille kamer en moet wel veel aan ze denken hoor.

Groet van Ankie

Valerie

Hee, doe je wel rustig aan, Ankie?

Ik ben ook de hele dag vrij, maar heb in huis nog niks gedaan! Het is mij veel te warm!
Ik wacht wel tot het weer een beetje verandert (en dat zit er, als ik het juist heb, wel in). ;)
Geniet jij maar lekker van je vakantie en vrije dagen!  :-*

Ivy

Hoi Ankie!
De vliegmiddag verliep soepel! Zazou gedroeg zich goed, en ja Nala is gewoon zo rustig, dus dat was ook zo hier.
In de kooi zetten ging ietsje moeilijker. Eerst heb ik eigen vogels opgesloten en toen begon de lol. Nala in gezet - zonder problemen. Maar Zazou wou niet echt d'r in en in de tussentijd kwam Nala weer uit. Dus heb ik haar weer d'r in gezet en het deurtje gesloten. Ik dacht - nu Kazooie maar en dan is Zazou de laatste en het zal vast lukken.
Kazooie stapte wel op mijn hand, maar zodra we in de buurt van de kooi kwamen vloog die weg. Na drie keer heb ik hem gewoon in mijn hand gepakt en hij vond het niet eens erg... we zien morgen of hij boos is hihi.
Zazou was een andere verhaal. Maar hij sprong wel op mijn hoofd. Hand vind hij gewoon niet leuk. Dus ik liep met hem op mijn hoofd richting kooi en hij bleef zitten. Deurtje open, mijn hoofd erin - ja het werkte!!! Ik heb geen eens 10 minuten over gedaan om Zazou de kooi in krijgen. Goed he? haha

Nou, Rafiki had vandaag de tweede kroelsessie en ook dat ging heel goed.
Hier een paar fototjes:

Veel plezier morgen in Den Haag!

Groetjes, Ivana

Ankie

Hoi ,hoi

He Ivana
Ik ben blij dat ze lekker gevlogen hebben en je verhaal is heel herkenbaar !! Zazou is geen makkelijke en heeft alles zeer snel in de gaten ! Wij hebben Zazou ook regelmatig met behulp van ons hoofd in de kooi gezet en je moet er wel even de tijd voor nemen ! Maar ik ben blij dat het je niet al te veel tijd heeft gekost ! Nala is echt een schatje  ;D....Zazou ook natuurlijk  ;D. Kazooie moet ik ook nog wel eens met mijn handen pakken hoor en dat is hij dus wel gewend ! Ik denk niet dat hij nog boos op je is ! Wat vliegt hij snel he !?

Ik ben blij dat het allemaal zo goed gaat en we met een gerust hart op vakantie kunnen !
Ik ga morgen niet mee naar Den-Haag . Ed gaat met Dianne en haar vriend ,want ik heb thuis nog heel veel te doen en neem hier afscheid van mijn hondje....dat vindt ik al moeilijk genoeg !

Dank voor je lieve ,lieve foto's en ik ben wel heel erg benieuwd hoe hij Rafiki eruit ziet als we weer thuis zijn !!!

Groet van Ankie

Caroline

Hoi Ankie en familie natuurlijk,  ;)

Een hele fijne vakantie!!

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ivy

Hoi Ankie.
Het zullen wel hetzelfde 'liedjes' zijn die je al kent maar misschien mis je het gefluit...

http://www.youtube.com/watch?v=uuSbCFQBUhU
http://www.youtube.com/watch?v=nh6rFYk8hSs
http://www.youtube.com/watch?v=gqSLR2ob1Cs

Alles gaat nog steeds goed!
Tot straks.
Ivy

Ankie

Ha Ivana

Ik ben blij om hem zo te horen !! Hij voelt zich echt helemaal thuis bij jou !! Wauw wat een serenade  ;D ;D.
Echt te gek om Zazou zo te zien en ik zit weer te glunderen !!
Ik ga nu verder met inpakken !

Groet en kus aan alle van Ankie