27 juni 2025, 12:41:53

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi allemaal

Ik heb eigenlijk nooit zo op die handtekening gelet ::) :P. Carine heeft hem gemaakt en zal het aan haar moeten vragen ,ik denk eigelijk dat het gewoon een foutje is . Zal even vragen of ze hem aan wil passen.
We zijn de hele dag druk bezig geweest met eigelijk van alles ,maar niet voordat Zazou & Nala weer even los waren geweest. Nal begint wat ondernemender te worden ,maar ze durft niet laag te landen. Komt nog wel. We hebben net de kooi helemaal veranderd , 2 stokken op dezelfde hoogte gehangen . Ik vertel later wel even verder ,want ik word nu weggestuurd door Carine (zit op haar pc.)

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

Citaat van: Ankie op 21 juli 2005, 23:32:27
Was Cheeky in het begin gelijk al lief voor Chara in de kooi ? Zazou doet echt nogal naar tegen Nala als ze in de kooi zitten ,met name s'avonds is het best even heftig. We gaan morgen de kooi wat anders indelen ,misschien scheelt dat.

Ha Ankie,
Ja, Cheeky en Chara konden het vanaf het begin redelijk goed met elkaar vinden en die band werd en wordt alleen hechter. We hebben ze toen meteen bij elkaar gezet om te kijken of het ging, maar afgezien van soms wat pikken naar elkaar, gaat het prima. Ze slapen samen en doen heel veel samen. Misschien komt het nog met Nala en Zazou, maar het kan ook zijn dat het toch weer anders is tussen hen. Blijft wel spannend zo  ;) ;D Maar ik gun jullie ook van harte een kroelpaartje...!
Liefs
Peet

Ankie

Daar ben ik weer even ,mag nu gebruik maken van Ed z'n pc.
Wat een mazzel he?

Hoi Buuv.

Leuke kooi heb je ,bedankt voor de foto's. Wij hebben ook zo'n badje en hebben het vanavond ,net als bij jou ,aan de binnenkant van de kooi gehangen. Met name omdat Nala nogal eens in dat hele kleine badje ging zitten ;D.

Ha Peet,

Het is inderdaad nog steeds afwachten , Nala wordt nu wel wat ondernemender en als ze uit de kooi zijn is Zazou wel nieuwsgierig naar Nala en pikt hij ook niet vaak naar haar.Maar Zazou probeert nog steeds Kel te versieren ,arme ,arme Kel. Kel weegt nog maar 7,5 kg.Goed he? Ze vreet wel de prullenbakken leeg als ze de kans krijgt en vanmorgen had ze het eivoer van Zazou & Nala te pakken ???.

He Gerda

Is inderdaad een heel schattig poesje ,erg nieuwsgierig ,maar wel een beetje bang :P.

Hoi Lin.

We laten nu inderdaad Zazou & Nala via onze hand de kooi uitgaan. Voor Zazou geen punt ,alleen Nala is nog niet zo dapper,maar het lukt wel. Kost wat meer tijd. Maar bedankt voor de tip.
Het is inderdaad niet leuk om haar te moeten pakken ,maar de enige manier om haar in de kooi te krijgen. Ze blijft nu wel iets langer op je vinger zitten ,maar als je bij de kooi bent ,vliegt ze weg. Zazou is momenteel geen probleem meer ,die gaat via onze hand de kooi weer in. Hopelijk blijft dat zo.

Ga proberen weer even wat foto's van vandaag te plaatsen.

Weer gelukt !!!!!!!! ;D ;)

Even inkomen.... ;D :D

Wat moet je hier nou van zeggen ???? :-* ;)

Daar zit die dan onze man... ;D :D ;)

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

En hoe zit het nu met de pareltjes van Zazou? Worden die ook al minder....? Net als onze Cheek?

Gerda

Hoi Ankie,

Mooie vliegfoto's weer. Dat is echt je specialiteit he?

Ha ha ha, het is net of Zazou en de toverkol aan het racen zijn wie het snelst is. Zazou is duidelijk aan het winnen!!!

Groetjes Gerda

Ankie

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 22 juli 2005, 22:46:26
En hoe zit het nu met de pareltjes van Zazou? Worden die ook al minder....? Net als onze Cheek?

Hoi Peet

De pareltjes zijn bijna verdwenen bij Zazou net als bij zijn grote broer. Ik vind nog regelmatig mooie veren van hem. Eergisteren heeft hij zijn 2 grootste staartveren verloren ,maar dat was Kelly d'r schuld ,die stond nl. op zijn staart,dus Zazou heeft nu een beetje een zieig staartje. ::) :P
Maar hij vliegt er nog net zo goed en snel mee. ;D :D.

Citaat van: Gerda op 22 juli 2005, 23:42:22
Mooie vliegfoto's weer. Dat is echt je specialiteit he?

Hoi Gerda

Dank je voor het compliment. Ik vind vliegfoto's nog altijd het mooist en een uitdaging om te maken. Ze zijn altijd anders en ik hoop nog eens een hele bijzondere te maken :D ;D. Van 2 vliegende valkjes ;D ;D.

Vanmorgen zijn meneer en mevrouw weer lekker los geweest en ik moet zeggen dat ze nu echt lekker samen aan het vliegen waren. Nala begint ook steeds meer vertrouwen te krijgen. Gisterenavond in de kooi was het ook wat rustiger,Zazou liet Nala redelijk met rust ,dus wie weet???

Ga nu weer verder met het schilderen van de buitenboel....hopelijk blijft het droog vandaag :o

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

Schilder-ze vandaag! Jij liever dan ik!  :P

Fijn dat Zazou en Nala al beter met elkaar kunnen. Wie weet, inderdaad! Als ze het maar goed kunnen vinden samen, ben je al een heel eind, toch?

Cheeky is ook weer volop terug in de rui. HIj heeft bijna geen staartveren meer, 1 lange nog, dan een groot gat voordat de rest komt... maar ach, het groeit wel weer aan.

Groetjes,
Petra

Urban Leopard

Ik wist dat de muziek van ,ik geloof inderdaad ,van Jeff Wayne er niet in zou zitten ,maar kan me nog wel herrinneren dat het hele goeie muziek was. Ed heeft al gekeken op internet of er iets te vinden is ,nog niks gevonden ,maar we zoeken door.

Hoi Ankie,

Ben al voor je bezig. Was geen probleem om het te vinden op internet hoor ;)  Maar ik heb zelf ook de originele dubbel LP nog.

Ik zal wel ff een paar cd'tjes voor je branden of heb je ze liever als MP3?

groetjes,

Cor

Lin

Hey,
Maar als je een valkje op je hand heb kan je hem dus niet met de volle hand pakken. Ik pak ze dan altijd en druk dan zijn buikje tegen mij buik aan. Maar zo tam zijn ze beiden zeker niet?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ankie

Hoi ,hoi

Zo ,voor vandaag weer genoeg geschilderd!!!!
We zijn allemaal heel druk bezig geweest ,wel gezellig hoor ;D,en geen regen gehad !!!! Morgen weer verder ,want het is nogal een klus ;D.

Citaat van: Cor op 23 juli 2005, 15:31:37

Ben al voor je bezig. Was geen probleem om het te vinden op internet hoor ;) Maar ik heb zelf ook de originele dubbel LP nog.

Ik zal wel ff een paar cd'tjes voor je branden of heb je ze liever als MP3?

He Cor ,

Heel erg lief van je !!!!! :D
Ik zal het eerst nog een keer aan Ed vragen ,die heeft het op het moment erg druk ,net als de rest hier.
Maar volgens mij heeft hij ook nog niet echt gezocht.
Hij krijgt altijd van die verzoeken van zijn dochters en hoe het komt weet ik niet ,maar ik moet altijd het langste wachten als ik een iets vraag aan hem ;D ;).
Maar als het Ed nou niet lukt ,heel graag op cd , want ik heb ,als enige hier, geen mp3speler. Wil ik ook niet hoor ,want als ik goeie muziek hoor kan ik niet stil zitten en ga altijd meezingen :P :P ;).Moet er niet aan denken om met zo'n ding in in de bus te zitten :D ;) :). Wel lachen voor de rest van de passagiers!!!!
Ik laat het je wel weten!!!!!

Hoi Lin
Citaat van: Lin op 23 juli 2005, 15:32:48
Maar als je een valkje op je hand heb kan je hem dus niet met de volle hand pakken. Ik pak ze dan altijd en druk dan zijn buikje tegen mij buik aan. Maar zo tam zijn ze beiden zeker niet?

Nee ,helaas ,dat zal mij niet lukken :P :P.

Groet van Ankie

Ankie

He Cor,

Het is gelukt hoor !!!! ;D ;D ;D.
Ed is hem aan het branden voor me !!!!
Ik weet al bij welke muziek ik morgen sta te schilderen !!!!
Heerlijk ;D ;D ;D. Vandaag was het the Lion King & Phill Collins......morgen Jeff Wayne!!!!!
Maar in ieder geval ,hartstikke leuk dat je aan me gedacht hebt , voel me zeer vereerd!!!!!

Groet Ankie

Petra en Cheeky

Lief van Ed, tussen al het schilderwerk door....  ;) Schiet het al een beetje op?

Ik heb net de kooi een grote beurt gegeven. Alles afgekrabt en schoongemaakt... al het speelgoed ook.... pffff, het ziet er weer pico bello uit!  ;D

Bij ons is Cheeky ook tammer dan Chara hoor! Cheeky kan je echt alles mee doen, Chara wil wel op je hand stappen en met je knuffen, maar niet dat je je hand echt om haar heen kunt leggen en kroelen, dat lukt alleen bij Cheeky. Of het moet nog komen, dat kan ook best, bij Cheeky duurde het ook even. Ze wordt wel tammer dan ze in het begin was (en brutaler!).

Groetjes,
Petra

N.B. Heeeeee Chara luidt de bel, ze geeft een rondje! Wat wil je hebben? ;)

Ankie

Hoi Peet

Het schilderwerk laat Ed aan mij over ,maar Ed is bezig om de schuur/ berging te herinrichten ,omdat daar onze oude ijskast in moet komen en het was een behoorlijke puinhoop ,dus ff hard werken .Maar de meiden hebben geweldig geholpen . Dus das lekker. Carine is bezig om haar tafel te schilderen en die wil altijd iets aparts ,maar hij wordt geweldig leuk.
Het schilderwerk schiet nog niet echt op ,het is ook behoorlijk veel...maar we doen het rustig aan en de rest ,boodschappen ,was, e.d. gaat ook gewoon door,helaas!

Wat een klus he ,zo'n kooi ? Gisteren ook een uur mee bezig geweest!!!!
Zazou wil eigelijk alleen maar over zijn koppie en onder zijn snavel gekriebeld worden en Nala wil nog niks of dat nog komt moeten we maar weer afwachten. Ach ,dat houd het spannend...! Het zijn net mensen ,allemaal verschillend. De ene heeft dit en de ander heeft dat. Zazou geniet enorm als je over zijn koppie kroelt en we laten het Nala ook de hele tijd zien ,maar het dringt nog niet echt tot haar door ;D ;).
We zien allemaal wel hoe het gaat tussen die 2 , de tijd zal het leren. ;D.(Wat een wijze woorden weer!!!) :P

Groet van Ankie

Ankie

Hoi ,hoi

Nala heeft vanmorgen even op mijn schouder gezeten ,samen met Zazou. Ik had ze op mijn hand uit de kooi gehaald en op mijn schouder gezet.
Ze konden niet zo lang los ,want er moest weer geschilderd worden.
Wel nog even wat foto's gemaakt ,uiteraard! ;D

Nala voor het eerst op de tafel  ;D :D ;).

Mooi !!!! ;D ;D

Ook mooi !!!!  :o :D

Zazou was vanavond alleen maar aan het kroelen ,met mij ;D ;D

Even een iets geknakte kuif ! :o ::)

Kuifie weer ongeknakt ! ;D :D

Samen naar de druifies kijken. ;D

Groet van Ankie

Lin

Hey,

Dat zijn weer leuke vliegfotos. en wat lief die Zazou te kroelen!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)