19 juli 2025, 23:55:55

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Astrid

Hey Zazou,

Wat sta je leuk op de foto  :)

Het duurt wel een tijdje voordat je alles ondervonden hebt.

Ik ben ook nog wel onhandig, maar daar leer ik ook van,
de volgende keer doe ik het wat beter, en op een gegeven
moment weet ik hoe ik het moet doen.
Als ze je vaak uit je kooi halen went het allemaal snel,
maar het heeft wel z'n tijd nodig, dus wees vooral heel
erg geduldig, je nieuwe familie helpt je daarbij wel.

Prieuw,
Pepper

Irene

HOi Zazou,
eindelijk in je nieuwe huisje!! je hebt er even op moeten wachten, maar eindelijk is het dus zover...Leuk hoor; zullen je nieuwe baasjes ook wel blij mee zijn!
Je zal vast eve moeten wennen en daarom wat vaker met zo'n verschrikt kuifje zitten. En klunzigheid omt omdat je nog zo jong bent en moet wennen aan deze kooi, etc; dat zal over een tijdje heus beter gaan,  ::) alhoewel er hier eentje zit van 2 jaar en de anderen bijna 1 en die doen nog suffe dingen; dus het is een beetje valkjes eigen hoor; Mijn Punkie bv hing in het begin heel graag onderste boven en bleef dan eigenlijk net zo lang zo hangen totdat ik mn hand als opstapje aanbood; hij zag geen ander terugweg het maffe beestje!
Komt allemaal wel goed!

geniet lekker van je nieuwe huisje en je nieuwe baasjes. Dat doen ze ongetwijfeld ook van jou!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Carine

1 april 2005, 10:09:04 #77 Last Edit: 1 april 2005, 10:49:31 by Carine
Hallo Allemaal!
Gisteravond hebben we Zazou nog eventjes uit zijn kooi gehaald, en het ging al een stuk beter! Hij keek heel erg oplettend om zich heen en was erg nieuwsgierig... Hij begon ook al een beetje te vliegen en heeft dus al een paar plaatjes ontdekt waar hij kan landen  :D Ook ging hij in onze nek zitten en vanaf onze nek naar ons hoofd klimmen  :) En hij heeft inmiddels ook de oorbellen van mijn moeder ontdekt!
Vanmiddag of vanavond volgen de foto's van vandaag  ;D
Groetjes!
Carine :-*

bobbie

Hoi Carine,

Wat een leuke foto's zeg van Zazou. Die heeft het prima bij jullie, dat heb ik al gezien. Leuk he, dat je van alles ontdekt aan Zazou. Zoals jullie haar "ontdekken" heeft Zazou nog veel meer te ontdekken, niet alleen jullie vieren, maar ook de kooi, etensbak ("zit ik zo goed" ???) heel het huis.

Nou ,dat lukt allemaal wel bij jullie.

Heel veel plezier met elkaar, enne .............. veel foto's svp ;), ben ik gek op.

groetjes, Nel :)

Agnes

Wat leuk dat alles goed gaat ;D ;D ;D
Hoe meer Zazou went, hoe leuker het wordt!
Ik blijf zeker je dagboek volgen.
en zoals de anderen al zeggen: veeeeeeeeeel foto's ;D ;D

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lin

hoi,

nou alles dat glimt valt in smaak bij de meeste valkjes. Leuk fotos!!! hoe gaat het eten en drinken?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Carine

1 april 2005, 10:47:26 #81 Last Edit: 2 april 2005, 11:00:39 by Carine
Citaat van: Lin op  1 april 2005, 10:44:41
hoi,

nou alles dat glimt valt in smaak bij de meeste valkjes. Leuk fotos!!! hoe gaat het eten en drinken?

Groeten, Lin

Haaj Lin,
Ja dat merken we wel idd! Maar het eten en drinken gaat erg goed! Lique had ons de tip gegeven om eens wat druivensuiker bij het water te doen en ook wat water en druivensuiker door het eivoer mengen... Dus dat hebben we ook gedaan en hij drinkt en eet het dus goed... uit zijn gewone voer pikt hij vooral alle zonnepitten... hij vind ze echt heerlijk :) En hij kan ze ook al erg goed pellen (alleen laat ie regelmatig het lekker deel op de grond vallen  ;)).
Groetjes,

Carine

Hallow Allemaal!
Ik heb eerst nog even wat foto's van gisteren toen Zazou los was:

Vanmorgen riep mijn moeder me  en zei "kom eens kijken", dus ik dacht, dat is een 1 april grap :P Toen ik beneden kwam zag ik dat Zazou heel erg lief aan het badderen was in zijn drinkbakje, deze was alleen een beetje klein dus maakte hij er een behoorlijk zooitje van:

Je ziet het niet zo heel goed maar hij is behoorlijk nat op zn buikie  :) We besloten Zazou een bordje met water te geven, dus haalde we hem uit zijn kooi en zette hem naast een bordje water... hier wilde hij alleen niets van weten... Hij zat er wel een beetje naar te kijken, maar verder dan dat ging hij niet...Hier zie je ook nog een beetje dat zijn buikie nat is....

Hij ging lekker vliegen en op een gegeven moment heb ik hem in mijn nek gezet, ik had ook oorbellen in en hij was er helemaal gek van! Hij kon er niet van afblijven!

Verder hadden we Zazou ook nog wat Melbatoast gegeven, nou dat vond hij ook heerlijk!

Hij heeft er echt een tijd van zitten smikkelen op zijn kooi!
We hebben zoals je kunt zien ook een oplossing gevonden voor het dak van de kooi, waar Zazou eerst niet op kon... We hebben er gewoon een oude handdoek op gelegd en nu blijft hij er lekker op zitten, en glijdt hij er dus niet vanaf  :D
Groetjes!
Carine  :-* :-*

Carine

Hallo Iedereen!
'k heb een leuk raadseltje voor jullie  ;)
Zoek Zazou:

hahahaha!  ;D ;D ;D
:-*

giovanni

hellow Carine!
mooie foto's weer :P
en euh, zitie hier??

zoja, wat heb ik gewonnen ;D ;D

grtz

Lin

Hoi,

Wat een fotos weer allemaal. En wat vinden valkjes het heerlijk om te badderen. Mooie fotos heb je gemaakt. Leuk dat je er ook zelf op staat. Zolas ik kan opmaken uit je verhalen gaat het heel goed daar.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Cor_en_Petra

Natuurlijk zag ik meteen waar jij je verstopt had, broertje van mij!  ;D Op je favoriete plekje in de vensterbank natuurlijk!!!

Wat een leuke foto's van jou weer zeg! Zoals je waarschijnlijk in mijn dagboek al gelezen hebt, ben ik helaas geen waterratje, sterker nog, ik haaaaaaaaaaaaat badderen (nog)! Cor en Petra hebben gezegd dat ze het wel blijven proberen (bah, vies, nat!), maar ik reageer er nog niet op, ik wil er alleen maar van drinken en that's it!

Liefs van Cheeky

Carine

Citaat van: Rasta op  1 april 2005, 18:06:56
hellow Carine!
mooie foto's weer :P
en euh, zitie hier??

zoja, wat heb ik gewonnen ;D ;D

grtz

Haaj!
Wat goed van jou zeg dat je dat zag  ;) :) En de prijs is een hele dikke knuffel van Zazou  ;D ;D Jaaaa dat willen jullie allemaal wel he  ;)
Groetjes, Carine

Carine

Hallo Allemaal!
Zazou heeft het prima naar zijn zin bij ons (dat idee krijgen wij tenminste)... Toen mijn moeder vanmorgen het deurtje van zijn kooi opende, vloog hij meteen op haar schouder :) Verder hebben wij gister ook kattegras voor hem gekocht omdat hij anders aan de andere planten ging knagen... Hij vind dit echt lekker!

Ook verzamelt mijn moeder heksen, en Zazou vind deze helemaal te gek... Ze glitteren ook helemaal

We hadden ook een lekker knaagstok voor hem gekocht waar hij meteen lekker van begon te smullen!

Verder heeft hij nog heel veel plekjes ontdekt waar hij kan landen!... Wel vliegt hij nog regelmatig tegen de muur aan en beland hij op de grond... maar dan gaat hij gewoon een beetje over de grond lopen rennen alsof het zijn bedoeling was daar te landen ;D ;D

We wilden voor Zazou een badje kopen omdat hij al in zijn drinkbakje ging badderen, maar er bleek maar 1 model te zijn dat groot genoeg was voor Zazou, en die past niet in de kooi... nu hebben we dus een badje voor gewone parkieten... maar deze is wel een beetje klein... hij heeft er nu 1 keertje ingezeten maar niet voor lang...  :)
Groetjes!

Astrid

Hoi Carine,

Vond Zazou dat kattegras ook lekker,
heeft ze er ook wat van gegeten of alleen maar aangeraakt ?

Groetjes,
Astrid