1 juli 2025, 19:17:42

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

gonnie

Hoi
Stuur zazou maar een tijdje hierheen ;D enkele maanden geleden was dat bij ons ook nog zo,echt je werd er niet goed van, maar heel consequent zei ik aldoor tot ie in zijn kooi zat, ÌN DE KOOI FRANS  ,niet dat het TOEN hielp , maar NU dus wel, echt ik zeg op een gegeven moment als het tijd is om ze in de kooi te doen, We gaan in de kooi, vervolgens sta ik op en laat frans op mijn hand en loop naar de kooi zeg wel steeds we gaan in de kooi, tja fluitje van n cent.
Maar het heeft dus wel even 'maanden' geduurt
Dus de kooi staat hier voor zozou open ;D ;D

Groetjes gonnie

Ankie

Hoi ,hoi

Lief aangeboden van je Gonnie en ik zal het zeker in gedachten houden. ;D ;D Gaat Zazou in gedragstherapie bij je ;)  Het is net alsof hij je pest :o :P. Heel gemeen. ;).
We hebben vergaderd en besloten dat Nala bij Zaou in de kooi mag ;). Dat hebben we net dus gedaan en Zazou heeft al flink zitten pikken naar haar ,maar ze trekt zich er weinig van aan en gaat rustig op onderzoek uit. ;) Ze heeft al lekker gedronken en van de lof zitten knabbelen ,vindt ze net als Zazou dus ook lekker. We laten ze vanavond even niet meer uit de kooi om de rust weer een beetje terug te laten keren.

Gonnie ,wat deed jij om Fransje weer terug in zijn kooi te krijgen ,want ik vind dat vangen echt niet leuk !!!!!

Groet van Ankie

gonnie

Hoi

Hee Ankie lees even mijn vorige berichtje hier boven goed , je zat zeker te slapen tja dat heb je met blondjes weet ikke alles van.
Groetjes Gonnie

Gerda

Hoi Ankie,

Ik had dit verhaal ook bij Gonnie al een keer neergezet, maar Fransje lijkt zijn puberteit doorgekomen te zijn (ofzo?).
Maar voor jullie hier alsnog:
Spikey was een paar jaar geleden ook opeens erg onhandelbaar. Hij viel mij aan (Ronald niet, dat was zijn maatje). We hebben hem toen gekortwiekt (in overleg met de DA) en na enige tijd was er al duidelijk verandering . Hij werd ook een stuk gelukkiger, wist zijn grenzen. Kortwieken kan een goed hulpmiddel zijn om hem weer even op te voeden. Dan hoef je ook niet vaak nee te zeggen en kun je hem positieve aandacht geven. En bij de volgende rui is alles weer aangegroeid!! Bij ons heeft het goed geholpen. (Ik was eerst een tegenstander van kortwieken, maar ik heb nu gezien wat een goed hulpmiddel het kan zijn.)

Denk er wel aan, probeer in ieder geval consequent te handelen. Valkjes zijn best slim en in staat je uit te proberen.

Maar het zijn ook de grootste schatten die er zijn!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Gerda

Valerie

Wat is Zazou toch een dondersteen aan het worden! Mss moeten we hem echt een lesje komen lezen.
Zazou, luisteren naar 't baasje eh!! Sapperdepitjes!  ;D

Ankie

Hoi Gonnie

Ik heb het berichtje ongeveer 84 x doorgelezen ,maar mijn probleem is dat als ik Zazou op mijn hand laat (momenteel met gevaar voor mijn vingers) en ik loop naar de kooi hij gelijk weer wegvliegt en dan kan ik wel 100x zeggen dat hij naar zijn kooi moet maar hij luisterd niet :o ::) :P. Als ik nu met mijn hand naar hem toe ga begint hij te pikken en dat gaat er best hard aantoe. Snappie mijn probleem.

Hoi Gerda

Bedankt voor je advies. Ik had het gelezen en we hebben het er ook over gehad. We zijn het erover eens dat als het niet overgaat dat we daar zeker aan denken ,maar we gunnen ze eerst even de tijd en ze zijn nog jong en we kunnen Zazou altijd nog laten wieken als het nodig is.
Maar ik ben echt heel blij dat iedereen ons probeerd te helpen. ;D ;D :D :-*

He Val

Gezellig ,komt iedereen hier om een hartig woordje met Zazou te wisselen ;D :D

Groet van Ankie

zazoe

Zooo ik moest behoorlijk wat bij lezen hier! :o

Ten eerste: errug mooie (vlieg)foto's!
Ze staan er allebei goed op, echte valkenmodelletjes! ;)

Wat jammer dat Zazou een beetje onhandelbaar wordt, ik zou wel advies willen geven, maar ik heb het zo nog nooit meegemaakt. Ik pak ze ook met de volle hand op als ze niet meewerken, dus veel keus hebben ze ook niet. ;)
(weet trouwens niet of het slim is om dat te proberen met een valkje wat niet bang is om tot bijten over te gaan, die snavels kunnen best wat schade aanrichten als ze zouden willen ::))

Misschien is het wat onwennig voor hem dat Nala op een andere kamer stond? ???
Geen idee of valkjes daarop reageren eigenlijk... ::)

Nou ja, het waren in ieder geval errug mooie foto's. ;D

Liefs, Sanne.

Ankie

Hoi ,hoi

Nog even wat vertellen ,voordat ik naar mijn werk ga.( laatste daggie voor mijn vakantie ;D ;D 8)).In de kooi gaat het lekker met die 2. Nala heeft lekker kunnen eten ,wel nadat Zazou haar eerst had weggestuurd bij het voerbakje , maar Nala laat zich niet wegsturen :o :D. Daarna heeft ze rustig kunnen eten. Zazou vindt Nala toch wel leuk ,want hij zit haar te versieren af en toe. Wat hij ook bij Kelly deed ,vleugels breed en met zijn koppie heen en weer, zag ik hem net ook bij Nala doen .Beetje verliefd???? ;D ;).
Van mij moet hij nog niet zoveel hebben ,alhoewel ik hem net wel even over zijn koppie heb kunnen aaien ,met gevaar voor mijn vingers. Maar we zien wel hoe het gaat ,als het tussen die 2 maar lekker zit!!! Wij komen wel weer ;D :D ;).

Groet van Ankie

gonnie

14 juli 2005, 09:41:28 #1118 Last Edit: 14 juli 2005, 11:04:15 by gonnie
Hoi
Fijn laatste werkdag vandaag voor je, zo en dan vakantie, je hebt het wel verdient.
Lief dat kroelen samen hopelijk is het wel verliefdheid.

Het is wel naar dat zazou je bijt als je hem op je hand laat zeg dat doet flink pijn , misschien zijn handschoenen een alternatief ,dan merkt ie dat jullie niet bang zijn voor hem.

Als je wil probeer ik nog wel duidelijker uit te leggen hoe wij frans hebben aangeleerd in zijn kooi te gaan zonder problemen, ik hoor het wel nog van je ?

Het mooie is nu dat Indy het ook automatisch aanleert nu.
p.s eet smakelijk vanavond
groetjes Gonnie

Ankie

14 juli 2005, 12:56:25 #1119 Last Edit: 14 juli 2005, 13:41:06 by Ankie
Hoi Gonnie

Citaat van: gonnie op 14 juli 2005, 09:41:28
Als je wil probeer ik nog wel duidelijker uit te leggen hoe wij frans hebben aangeleerd in zijn kooi te gaan zonder problemen, ik hoor het wel nog van je ?

Ja ,heel graag!!!!
Ik moet je zeggen dat ik best wel tegenop zie om hem nu uit zijn kooi te laten ,want het is zo'n strijd om hem erweer in te krijgen. Nala kan je wat makkelijker pakken ,die heeft het nog niet zo in de gaten ;D.
Ze zaten vanmorgen heel lief samen op de bodem van de kooi met takjes te spelen ;D ;D.

Groet van Vakantie vierende Ankie ;D ;D ;D 8).

gonnie

Hoi
Nou hier gaan we dan ;D

Frans wilde ook nooit in de kooi ,in het begin pakte ik hem dan ook gewoon op maar na een tijdje ging dat ook niet meer net als bij jullie.

toen ben ik begonnen met frans er alleen uit te laten als ik genoeg tijd had .

Geef zazou geen eten buiten de kooi.
is het tijd dat ie in zijn kooi gaat zeg je b.v kom zazou we gaan in de kooi, (natuurlijk luisterd ie niet ) maar heel veel geduld vergt het wel.
Je gaat dan naar zazou toe en zegt weer in de kooi zazou,en probeert hem op je hand te laten , dan moet je echt volhouden (desnoods met handschoen),
waarschijndelijk vliegt ie er  weer vandoor
maar je gaat telkens hem weer halen vanwaar die geland is, en weer zeg je zazou in de kooi.
Hij wordt het vanzelf een keertje beu en blijft op je hand zitten (hoop ik)
zorg dat je wat lekkers in zijn kooi hebt gelegd , en laat dat uitgebreid zien dat je dat in zijn kooi legt
als je hem eindelijk op je hand hebt , loop je naar de kooi en houd hem voor zijn ingang, of erin .

Waarschijndelijk gaat er in het begin veel tijd en zweet in zitten ,na een paar weken of eerder gaat het zijn vruchten afwerpen en is al dat zweet niet voor niks geweest.
je zal al na een tijdje merken dat het hoe langer hoe gemakkelijker wordt om zazou in zijn kooi te krijgen.

zo hebben wij het bij frans ook gedaan.
nu dat ie dit aangeleerd heeft zet ik gerust eten op tafel of ander lekkers.
En wat we ook gedaan hadden toen indy er net was ,gezorgd dat zij het eerst in de kooi zat. maar dat hoeft nu niet meer.

En ze zijn heel slim .want indy weet het nu ook al ,
en het is echt zo hier, ik hoef het maar drie of vier keer te zeggen frans we gaan in de kooi ,hij stapt op me hand en of vliegt naar zijn kooi en klimt erin.

Heel veel sucses en een hele fijne vakantie , en nogmaals smakelijk
Groetjes Gonnie

Ankie

Lieve Gonnie

Dank je wel, voor je uitgebreide uitleg en we zullen het zeker zo gaan proberen. Ze zijn zeker slimmer dan ik dacht :o.
Ik laat hem nu ook echt alleen uit de kooi als we alle tijd hebben ,op het moment kan ik hem rustig door de tralies heen over zijn koppie kriebelen en hij maakt een hele relaxte indruk. Ze zitten regelmatig samen te eten ,dus over die 2 maak ik me helemaal geen zorgen.
Ik ben heel benieuwd of het bij ons net zo werkt als bij jullie Frans(is Brabants) ;D. Maar we gaan er in ieder geval aan werken!!
Grote dank voor de tips en we houden je natuurlijk op de hoogte!!! ;D :D.

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

15 juli 2005, 09:36:51 #1122 Last Edit: 15 juli 2005, 13:12:59 by (¯`°•.•°´¯)Petra
Hahahaha Ankie!

Oooooo wat herkenbaar allemaal! Zazou's grote broer haalt precies dezelfde streken uit! Om wanhopig van te worden, zeker als je snel weg moet of zo.... Elke keer wegvliegen en je gewoon compleet uitlachen! Ik heb nu iets ontdekt wat bij Cheeky perfect werkt, en het vergt verder geen oefening!

Uiteraard blijf ik altijd eerst op de "gewone" manier proberen om Cheeky in zijn kooi te krijgen, maar als ik dan een stuk of 4 keer heen en weer ben gelopen achter hem aan van de kast naar de bank etc... dan ben ik het zat! Dan snij ik een heel dun reepje van de kaas af en houd dat voor zijn snufferd! Hij vindt dat zálig en knabbelt eraan. Na een heel klein hapje (zodat ie net de smaak even te pakken heeft) hou ik het steeds net buiten zijn bereik en leidt hem zo af zodat hij op mijn hand blijft zitten. Net voor de kooi laat ik hem weer een heel klein stukje eten en op dat moment zet ik hem op zijn stokje met het stukje kaas nog voor zijn neus! Deur dicht, klaar!

Ik vond dat zelf een hele overwinning! En, het is nu al 3x gelukt op deze manier in 1x! Scheelt je een hoop energie!

Goed genoeg opvoedkundig gepraat! Ik hoop dat je nu een heel fijn weekend krijgt/hebt met Edje samen! Ben heel benieuwd waar jullie precies heen gaan! Heb je je dochters wel geïnstrueerd om van 't weekend wat te posten hier? Anders wordt het zo stil zonder jou!

Liefs van ons alle vier!
Petra

gonnie

Hoi Ankie en Ed

Ja ik ben ook zeer benieuwd waar dat romantische weekend naar toe gaat.
dadelijk ga je mountinbike in de ardennen ,oef heel romantische.
sein je dochters maar in Ed ,dan kunnen die het ons vertellen zodra jullie de deur uit zijn ;D ;D

Hèeèèèl vèèèèl plezier,waar jullie ook naar toe gaan.
Groetjes Gonnie

Kirsten

Hoi Ankie,.

Allereerst nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!,. ben weer helemaal bijgelezen nu,. hihi en wat een heerlijke foto's weer!,. toppie!

Jammer dat Zazou z'n kuren heeft momenteel,. Ieder valkje heeft zijn eigen manier volgens mij om de kooi weer in te gaan. De ene gaat vanzelf en de andere kost wat meer moeite helaas,. Met jullie inzet zal het zeker gaan lukken, ben ik van overtuigd

enneehh Jeh! lekker vakantie,. Ik moet nog twee weken en dan ben ik ook twee weken vrij. Verder heeft m'n dochtertje nu al vrij dus dat is ook wel fijn,

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------