8 mei 2025, 19:47:01

Fluitgedrag

Gestart door birdy2, 17 juni 2005, 23:25:18

« vorige - volgende »

birdy2

??? Mijn valkparkiet mannetje is inmiddels bijna een jaar. Hij is behoorlijk tam geworden, maar heeft wel zijn gekke tics en kan behoorlijk eigenwijs en koppig zijn. Zijn hormoonmaanden zijn pas geleden bedaard. En hij begint nu net in de 2e rui te komen.

We praten en fluiten regelmatig, maar het enigste wat hij direct terug laat horen is het normale vrolijke getwiet. (En een mauwende jaloerse kat.) Alleen als hij denkt, dat wij er niet zijn fluit hij een klein beetje. Hij kan 2 melodietjes fluiten. Het ene melodie is het gefluit van mijn partner het andere melodie, dat ik hem heb proberen te leren heeft hij zelf omgevormd in een soort (gevechts???)soldatengefluit. Nu vind ik het ook wel leuk als ie iets minder twiet en meer fluit in ons bijzijn? Hoe krijg ik dit voor mekaar? Mij ziet hij steeds meer als een soortgenoot, dat gewassen moet worden en kopjes+kusjes geeft. Mijn partner als een fluitende soortgenoot.

Lin

Hey,

Ik zou niet goed weten wat je daar aan moet doen. Ik fluit alleen als ik naar de kooi toe kom. En als ie wat leuks fluit kan je hem wat lekkers geven, misschien helpt het.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)