wat te doen met m'n 12 jarige valkparkiet

Gestart door Mark, 17 juni 2005, 11:57:00

« vorige - volgende »

Mark

Hallo beste mensen,

Ik heb een Lutino valkparkiet van '92. En volgend jaar februari ga ik een half jaar naar het buitenland. En ik weet niet wat ik met Henkovic (zo heet ie) aan moet. Ik heb het beestje nu iets langer dan een jaar. Hij (denk het weet het niet zeker) kwam aanvliegen bij een kennis van mij. Deze kennis raakte er snel op uitgekeken en had ook te weinig tijd voor het beessie en vroeg of ik hem wou verzorgen. Nu ben ik niet een vogel-die-hard-liefhebber maar dieren zijn gaaf en Henkovic al helemaal. Maar goed... Ik denk dat als ik terugkom uit het buitenland misschien nog een half jaar voor Henkie kan zorgen maar dat ie daarna ook niet meer echt in mijn leven past. Niet dat ik een levend beest als speelgoed beschouw wat je kan dumpen maar juist daarom wil ik het beste voor hem en wat is dat? Ik zorg goed voor hem en z'n kooi staat altijd open zodat ie lekker dorr de kamer kan vliegen. Maar als ik hem een half jaar ergens onderbreng, herkent ie mij dan nog als ik terugkom? Dus kan ik dan  niet beter afscheid nemen van hem? Maar waar breng je een oude valkparkiet onder die gewend is door de kamer te vliegen enzo?

Graag advies/mening/zegje/raad enz.!

Lique

Hoi Mark,

Ik denk dat het een hele verstandige keuze is, om nu al iets te bedenken waar henkovic heen kan gaan als je er zelf niet meer voor kan zorgen.
Ik kan het erg waarderen, dat je hier zo open en eerlijk over bent, en hoop ook werkelijk dat er gauw iemand reageert die goed voor je valkje zorgen kan. het leukste zal zijn, als hij bij iemand terecht komt, die al 1 of meer valkjes heeft, zodat hij lekker onder zijn soortgenoten kan zijn.

Misschien kan je meer info over hem geven, of hij tam is, en of hij brabbelt, praat, fluit en dat soort dingen? En een foto zal geweldig zijn, ik weet zeker dat er iemand spontaan verliefd zal zijn op dit valkje.

groetjes Lique

marianca.

Hallo Mark,

Nou,daar ik een enorme valken lief hebster ben ;D wil ik henkovic best graag adopteren.Vandaag komen ook 2 lieve valkjes naar mij en eentje ervan is plm 10 jaar.Ik heb plaats genoeg en henkovic zal het enorm naar zijn/haar zin hebben.
Trouwens,ik heb zelf een dame van nu 13 jaar..heb haar vorigjaar juni geadopteerd toen was ze 12 jaar ;DZe is daarbij bij de mannekes ook nogeens de favorietse :) :DIk moet wel opletten dat ze haar niet kaal kroelen...haar oortjes zijn al zichtbaar >:(Zij is ook een bijzonder zacht,teder en heel lief valkje dat ook nogeens in haar leventje 3 eigenaars heeft gehad en nu haar plekkie heeft gevonden en wel een jonge dame lijkt  ;D.
Trouwens,ik was aan het denken om het hier KNUFFELHOEK te noemen.... 8)

groetjes
marianca

Roosje

ik kan je verzekeren dat je hier wel iemand vind die je valkje een goed thuis kan geven, dus kom maar op met die fotos en info!  ;)

Rick

Hallo Mark

Ik wil je valkje ook adopteren ik heb bij mezelf 4 valkjes binnen zitten die elke dag mogen vliegen, en ik heb vederen nog een binne voliere waar zo`n 5 valkjes in zitten. Als het je iets lijkt hoor ik het wel. Je mag best eens komen kijken hoe het er bij mij uitziet.

06-51882510

Groeten,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Carin

Hoe is het nu afgelopen met het valkje??