Dringende oproep: Lief baasje gezocht voor onze twee tamme valkjes!

Gestart door Brenda, 16 juni 2005, 10:03:14

« vorige - volgende »

Brenda

Hoi allemaal!

Helaas zijn wij genoodzaakt onze twee valkjes wegens allergie bij een nieuw baasje onder te brengen... :-\

Ik zal ze even voorstellen:

Pino is een wildkleur mannetje van 2 jaar oud. Het is een heel lief valkje, handtam en erg speels. Pino is een druktemakertje maar ook een bange poeperd. Hij kijkt eerst de kat uit de boom voor hij iets nieuws onderneemt. Pino is helemaal gezond en heeft nooit iets gemankeerd. We hebben hem twee jaar geleden als jonkie bij Lique en Peter (kwekerij het Valkje) gekocht dus hij komt van goede huize! ;D

Micky is een wildkeur mannetje van bijna twee jaar oud. Ook hem hebben we bij Lique en Peter gekocht toen hij ongeveer 6 weken was en is handtam. Micky is een hele ondeugende, dappere valkparkiet.  ;DHij neemt altijd initiatief, is lief en vrij rustig. Ook hij is helemaal gezond. Het enige 'andere' aan hem is dat hij vervormde neusgaatjes heeft,  doordat hij als kleintje in een gevecht is beland en een volwassen valkparkiet daarbij naar zijn neusje gehapt heeft. Maar dat stoort verder helemaal niet en hij heeft er ook geen last van.

Onze valkjes kwebbelen graag en hebben heel wat deuntjes in hun mars.
Pino en Micky zijn dikke vriendjes en kunnen niet zonder elkaar. Waar Pino gaat, gaat Micky en andersom. We willen dus ook persé dat ze bij elkaar blijven.
Ze houden erg van vliegen en het is dus een must dat ze bij iemand terecht komen die het geen probleem vindt ze dagelijks een paar uurtjes uit de kooi te laten. Een binnenvoliere zou ook prachtig zijn. Ze zijn gewend met andere valkjes om te gaan omdat ze vaak hebben gelogeerd bij mensen die ook valkparkieten hebben.

We hebben het liefst dat ze bij iemand terecht komen die al ervaring heeft met valkjes of zelf al valkjes heeft.

Aan kinderen en andere huisdieren zijn ze niet gewend.

Voor een fotootje kun je even kijken onder het kopje referenties. Daar staat een verhaaltje over Pino en Micky.

Wie heeft er interesse in onze lieve valkjes en wil graag heel goed voor ze zorgen??

Laat dat dan even weten!

Onze gegevens:

Brenda & Vincent
brendavandijk70@hotmail.com
06-17504204
0299-479767
Purmerend

Wij vragen overigens wel een gepaste vergoeding voor onze valkjes en de kooi/accessoires.

Roosje

als het kon, zou ik ze zo overnemen, maar heb het nu nog even te druk met mijn 2 valkjes. ik hoop dat jullie een goed tehuis voor ze vinden!

bren

Hoi allemaal,

Inmiddels hebben onze valkjes een nieuw thuis gevonden bij Antoinet in Broek op Langedijk!
Ze hebben het getroffen!

Dus de valkjes zijn niet langer op zoek naar een nieuw baasje!

Valerie

Theetje

Hoi,

Omdat de valkjes een nieuw huisje hebben gevonden zal ik het topic afsluiten.

Groetjes

Theetje