28 april 2024, 11:39:09

Dubbel verenpak vleugel????

Gestart door Valerie, 15 juni 2005, 10:03:09

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

Ik heb een vraagje! Heeft iemand een duidelijke foto van de onderkant van de vleugel bij een popje? Als ik Daffy zie, als ze d'r vleugels spreidt, lijkt het net of ze aan de binnenvleugels een dubbel verenpak heeft. Net of er nieuwe pennen aangegroeid zijn, zonder dat de oude uitgevallen zijn. Is dat normaal of? Ik heb dat nog nooit gezien bij vogels. Nu wil ik haar ook niet zomaar vastpakken om echt te kijken, heeft ze een hekel aan en gaat dan pikken. Wil geen stress veroorzaken. Vroeg me af of het normaal was of kwaad kan.  :-\
Groetjes,
Valerie



Kolkkie

Hoi Valerie,

Ik ben toch benieuwd naar hoe het er uit ziet.

Ik weet dat bij Coco (lutino man) onde zijn vleugels, op zijn lijfje wel extra 'stoppels'zitten, maar ik weet niet of je dat bedoeld.

Zelf heb ik het nog nooit gezien, dus als je een foto kan maken, graag.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Valerie

Hoi Mariska,

Nee, het zijn echt veren. Niet heel erg lang, maar een stuk of 4-5 veren op elkaar onder haar linker vleugel. Ze heeft er, denk ik, geen last van, maar ik vind het een raar gezicht.



Valerie

Zou dit met de rui te maken hebben? Ik heb laats al enkel van zulke veren op de grond gevonden en ik merk het dubbel verenpak niet meer. Of zat ik nou echt naar de verkeerde vleugel te kijken?? Volgens mij zit het nu zoals het hoort. :)