22 juni 2025, 07:10:45

verkleurd

Gestart door Vanbecelaere Jarne, 29 mei 2005, 16:22:18

« vorige - volgende »

ikkie

Hoi Jarne,

Het komt wel voor dat alle veren die normaal grijs waren dan geel kleuren en dat kan met een leverziekte te maken hebben.
Zijn de veren ook echt wit want met een leverziekte worden die vaak echt alleen geel.
Ik kan me niks anders voorstellen een wildkleur kan niet zomaar van kleur veranderen.
Is dat heel langzaam gegaan of in een heel snel tempo dat ze zo verkleurd is ?

Ikkie

Yvonne_R

Hoi Ikkie,

Ik had uit Jarne's verhaal begrepen dat de vogel er net zo uit ziet als een lutino, aangezien hij er ook een plaatje van een soortgelijke vogel bij heeft geplaatst. Ik weet wel dat een leverziekte er voor kan zorgen dat de veren idd geler worden, maar dat er dan uiteindelijk een lutino-kleur uitkomt?????

Ik denk toch dat een foto van de betreffende vogel zelf handig zou zijn. Dan kunnen we kijken of het idd een echte lutino is of dat er misschien toch iets anders aan de hand is. Een foto van voor die tijd zo dan ook zeer welkom zijn, maar ja grote kans dat die er niet is.

Het blijft nog steeds een beetje een raadsel voor mij.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

jjarne

Hoi, ik heb eens een veertje van mijn parkiet bekeken en het ziet er wit uit met geelachtige streepjes(of eerder golfjes) die over de breedte van de pluim gaan. Ik vind het nogal moeilijk om uuit te leggen.
Over die foto: Ik ben de een of andere software kwijt uit mijn computer en dus kan ik de foto niet op de computer zetten, en ik vind de cdrom niet terug.

En voor "ikke" je vroeg of dit snel of rap gegaan is, wel dit is redelijk rap gegaan. Hij zat enkele dagen op het nestje en toen hij eruit kwam was hij wit. Het is zeker geen jong want de eieren zijn niet uitgekomen.

jarne

jarneke

Citaat van: jjarne op  3 juni 2005, 17:19:22
En voor "ikke" je vroeg of dit snel of rap gegaan is, wel ...

Ik bedoelde dus traag of rap :P

Quendi

Volgens mij is dat hardstikke onmogelijk...
::)

Yvonne_R

Hoi Jarne,

Kun je misschien bij iemand anders op de computer een foto plaatsen? Want ik vind het wel heel bijzonder allemaal.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

Hoi Bonnie,

Was vast zat van zijn haarkleur en heeft een badje genomen toen ;D

Yvonne's valkenparadijs!

Rianne

Kan het niet zo zijn dat een andere lutino uit je voliere het nestkastje is ingedoken?

Valerie

Hoeveel vogels heb je in jer voliere, Jarne? Een wildkleur kan niet plots een lutino worden. Of er is wat anders in het spel, iemand heeft je wildkleur voor een lutino omgewisseld??
Maar merk je geen verschil in gedrag??

Yvonne_R

Tja, het was te proberen toch. En je weet wat ze vaak over blondjes zeggen he ;D

Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

Oke, zo is het genoeg met die grapjes van mij.
Sorry hoor Jarne, maar ik was een beetje afgedwaald van het topic. En ik hoop niet dat er blondjes zijn die zich aangesproken voelen, dat was echt niet de bedoeling.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Valerie

Ik was net ff aan het denken: wel een gemeen grapje. Stel nou dat die valkparkiet wel vervangen is, dat zoiets wel gebeurd is en Jarne het niet weet? Het zou maar kunnen.
Die valk kan toch niet zomaar van kleur veranderen??

Yvonne_R

Hoi Valerie,

Ik hoop niet dat dat op mijn vorige opmerking sloeg. Want dat ging dus niet over de valkparkiet van Jarne. Maar over het feit dat ik wat afgedwaald was van het topic door het verhaal over Bonnie haar hamster. Even ter verduidelijking.

Jarne, ben je in de tussentijd op vakantie geweest of zo. Zou het idd niet zo kunnen zijn dat misschien de eerste vogel van jou was doodgegaan en dat iemand er een andere voor in de plaats heeft gezet?

Ik denk in ieder geval dat het valkje wat je nu ziet niet het valkje is wat je eerst hebt gehad. Een wildkleur valk kan echt niet spontaan in een lutino veranderen. Maar is het valkje wel gelukkig dan met haar mannetje? Want dat vind ik dan wel belangrijk dat ze het goed met elkaar kunnen vinden. En wat vind jij er eigenlijk van.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Valerie

Mijn antwoord was niet zo persoonlijk bedoeld hoor. Maar ik bedacht mij: stel dat het zo gegaan is en Jarne het niet weet, dan zou die grap plots wel gemeen kunnen zijn, terwijl jij dat helemaal zo niet bedoelde. Snap je? ;)
Maar Jarne, laat je nog wat weten?

Yvonne_R

Hoi Valerie,

Zo had ik het idd nog niet gezien en zo had ik het ook niet bedoeld.

Maar ik ben inderdaad benieuwd of Jarne misschien toch nog iets aan onze tips heeft gehad en of hij nu al weet hoe het is gekomen.

Groetjes yVonne

Yvonne's valkenparadijs!