8 mei 2025, 13:10:16

verkleurd

Gestart door Vanbecelaere Jarne, 29 mei 2005, 16:22:18

« vorige - volgende »

Vanbecelaere Jarne

Hallo,
Ik heb sinds januari ofzo 2 valkparkieten van een kennis gekregen. Beide vogels hadden de normale kleur (donkergrijze rug, witte buik,...). Rond eind maart hebben we nestkastjes gehangen en daar waren ze bezig een nestje te maken.
Het vrouwtje heeft zo'n 4 a 5 dagen onafgebroken in het nestje gezeten waarna het mannetje haar kwam afwisselen. Maar toen het vrouwtje eruit kwam waren haar pluimen helemaan wit. Ze is helemaan wit op de rode kaakvlek na.
Ze komt nu elke dag een paar keer uit het nestje maar ze is nu ongeveer al een maand wit.

Blijft dit zo of niet? En hoe komt dat eigenlijk?

Jarne. (jarnevanbecelaere@hotmail.com)

Yvonne_R

Hoi,

Ik zou niet weten hoe dit komt. Ik heb nog nooit gehoord dat het grijze op de rug spontaan verkleurt in wit. En wat versta je onder wit, een gewone wildkleur heeft normaalgesproken geen witte buik hoor. Heb je misschien foto's???
Misschien dat iemand anders je wel kan helpen.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Jarne

oke
Ik zal proberen te zorgen voor een foto tegen morgen. Ik ga 1 trekken van het mannetje(want het vrouwtje zag er vroeher ook zo uit) en een van het witte vrouwtje.

jarne

Yvonne_R

Hoi Jarne,

Ik ben benieuwd en wacht geduldig af...............

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Jarne

Hoi,
Ik heb juist geprobeerd om een foto te trekken, maar ze zitten beiden op het nestje en ik wil ze niet storen. Maar ik heb op internet een foto gezocht van hoe ze eerst was. Nu ziet ze er een beetje geelachtig-wit uit, maar het mannetje heeft nog altijd zijn oorspronkelijke kleur.

Ik ga straks nog eens proberen of ik een foto kan trekken.

Jarne

jarne

Hallo,
Weet iemand al hoe het komd dat mijn vogel nu wit is geworden?
Is dit misschien omdat hij ziek is ofzo, alhoewel ik dat niet denk want het wit is echt wel mooi wit en hij ziet er nog fit uit

Jarne

Lin

Hey,

Eet en drinkt ze nog wel genoeg? Ik hoop dat je binnenkort even een foto kan maken.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Jarne,

heb je al een foto van hoe die er uit ziet?

Groetjes, Tara

Yvonne_R

Hoi Jarne,

Toch wel heel bijzonder hoor zoals ik het nu hoor.
Denk je een wildkleur koppel te hebben, krijg je ineens een mogelijke lutino pop.  ??? ???

Als je hier  (links) even bij de foto's van de mutaties kijkt kun je misschien wel terugvinden om wat voor mutatie het gaat bij jouw valkje. Dan wordt het misschien wat duidelijker.
En een foto zou de boel wel wat duidelijker maken denk ik.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar de uitkomst van deze kwestie....

Groetjes yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

sky

Ze heeft misschien in het blok een spook gezien en ziet ze wit van de schrik  ;D
Nee ff serieus nu, het zijn weldegelijk wildkleuren.
Maar ik denk dat niemand hier dat ooit heeft meegemaakt.
Ik wens je alvast succes met het oplossen van dat raadsel.
Groeten Sky

Jarne

Hallo, ik heb eens gekeken bij de mutaties en mijn vogel ziet er nu inderdaad uit zoals een lutino zoals Marco zij.

Hier een fotootje van op deze website (zo ziet mijn valkparkietje er ook uit):

Jarne

sky

Ik heb zo een stil vermoeden dat onze jarne er ons aan het doorsleuren is  :D
Groetjes Sky

jarne

Hoe bedoel je sky?
Ik ben hier echt niet over aan het liegen. Ik weet zelfs niet welke reden ik zou hebben om te liegen! Misschien maken anderen op dit forum graag grpjes maar dat wil niet darom niet zeggen dat iedereen dat daarom doet.

Maar als niemand weet hoe dit komt, dan weet ik het ook niet. Ik wacht af tot er jongskes uitkomen en zal zien wat er met hen gebeurd.

Jarne

kevtje

Hallo,
Ik heb eens ergens gelezen dat sommige vogels hun nestje bekleden met hun eigen pluimen. Misschien heeft uw vogel dat ook gedaan en kan hij niet meer op kleur komen ofzo.
(Niet lachen aub als hier niets van klopt want ik ken niets van valkparkieten, ik was hier gewoon toevallig op deze website)

Kevin

Yvonne_R

Hoi Jarne,

Dus als ik het goed begrijp had je eerst een wildkleur (grijs) koppel en nu is de pop een lutino geworden?
Volgens mij kan dit echt niet, ik heb er nog nooit van gehoord.

Hebben ze niet toevallig jongen gekregen zonder dat je het gemerkt hebt. En dat er dan 1 jonge lutino bij zit. Dat kan als de man split is voor lutino. Het lijkt me sterk, maar theoretisch zou het kunnen.

Anders zou ik het echt niet weten.  Ik neem aan dat je niet meer koppels hebt in je voliere en dat de vrouwtjes van partner zijn veranderd. Of dat er een lutino valkje is komen aanvliegen.

Helaas kan ik je echt niet verder helpen en eerlijk gezegd betwijfel ik het of iemand anders dat wel kan. Maar goed, je weet maar nooit.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!