9 mei 2025, 03:01:15

bloedpennen

Gestart door gast, 10 juni 2005, 11:32:42

« vorige - volgende »

gast

ik heb een vraag, ik het 8 valkjes allen bij een andere kweker vandaan, sommige bezit ik al een aantal jaar, mijn albino en twee lutino's hebben alledrie een aantal bloedpennen, heel vreemd alle andere niet, ze zijn niet ziek, maar ik vindt het een vreemd verschijnsel, ken iemand van jullie dit.

Paul

Hoi,

Vaak krijgen ze een bloedpen als ze bijvoorbeeld in de nacht schrikken en als een razende door de kooi fladderen en hun veren beschadigen.
Albino's en Lutino's zijn nachtblind en zien veel minder in de schemer dan een wildkleur bijvoorbeeld.
Laat altijd in de nacht een lampje in de buurt van de kooi aan dat ze nooit in het donker zitten dat kan heel vaak helpen.

Groetjes, Paul

Gast

mooi Paul, dank je wel, het was ookal mijn vermoeden, maar dat de   lutino en albino nachtblind zijn wist ik niet, dank je voor je snelle antwoord.

Paul

Hoi,

De valkjes die rode ogen hebben die hebben dat probleem helaas.
Hier staan altijd 2 bureaulampjes aan en dat scheelt enorm en ook met een beetje licht slapen ze gewoon zonder problemen.
Je moet natuurlijk geen felle lamp op de kooi zelf richten maar een beetje indirect licht is geen probleem.
Je kan ook een nachtlampje bij de kooi hangen die geven heel gedempt licht en net genoeg voor ze om wat te zien en niet in paniek te raken.
Ze kunnen soms van hele onverwachte dingen schrikken zoals een mug of vlieg in de kooi.

Groetjes, Paul

rico

Hoi Hoi

wij hebben 2 wildkleur valkjes, maar wij hebben bij blokker 2 lampjes gekocht die je meteen in het stopcontact stopt. Deze hebben een sensor en gaan aan als het te donker is en uit als het licht is. Ze geven niet heel veel licht maar misschien net genoeg!. Ze verkopen ze per 2 stuks.

gast

ik heb nog een aantal nachtlampjes liggen, maar ik ben bang dat het komt omdat ze overdag gewoon veels te wild zijn, ik heb een binnenvoliere waar ze behoorlijk in vliegen, ik kijk het gewoon even aan, bedankt voor de informatie.  :D :D