5 mei 2025, 08:17:22

met 3 in 1 kast

Gestart door Tommeke, 15 juni 2005, 19:26:05

« vorige - volgende »

Tommeke

HELP, ik heb 2 vrouwtjes en 1 mannetje in een voliere zitten maar ze kruipen alle 3 in de nestkast, en volgens mij hebben alle 2 de vrouwtjes er eitjes in  gelegt, er liggen heel wat eieren in, maar en zijn er wel enkele stukn wat moet ik nu doen???? , ik heb binnen nog wel tamme binnen zitten en is ook een mannetje moet ik hem erbij zetten? of is dat juist geen goed idee op dit moment
alvast bedankt

Karin

In ieder geval meer dan 1 nestbox ophangen en als je de ruimte er voor hebt zou ik in de toekomst nog een mannetje erbij kopen. Normaal kunnen ze ook met zijn drietjes de eitjes uitbroeden, maar omdat ze nu kapot gaan misschien een popje apart zetten met een man ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Peter op het werk

Hallo,

Het gebeurt wel vaker dat één man er twee popjes op na houdt. Zelf hebben we meerdere koppels die er voor kiezen om als trio verder te gaan. De eieren gaan echter niet stuk.

Er bestaat een kans dat ze ook vechten en daardoor de eieren beschadigen een extra nestkast kan zeker geen kwaad en zou ik ook zeker op hangen zoals Karin ook al schreef. Zelf hebben we altijd meer nestkasten als koppels hangen.

Groetjes,
Peter
De webcam in de voliere:

Kijk nu live mee! Klik hier!