29 april 2024, 04:14:09

gras- en valkparkiet

Gestart door lode lagrange, 1 mei 2003, 23:49:11

« vorige - volgende »

lode lagrange

ik ben bezig op school ( doe dierenzorg ) een tamme valkparkiet aan het opkweken , kan deze bij mijn 2 ( 1 tam , 1 niet ) grasparkieten in de kooi ? en zal hij daar ook gezelschap van hebben ?

ik weet dat valken en grasparkieten in de voliere goed samengaan .

greetzzz , lode

Barbara

Hoi Lode,

als de kooi groot genoeg is, kan je het proberen, want valkjes zijn erg tolerant. Helaas zijn grasparkietjes vaak bazig en kunnen ze dus ook lastig zijn voor je valkje. Maar het lijkt mij dat als de kooi groot genoeg is, dat het dan wel kan, dan hebben ze de ruimte om elkaar te ontwijken als ze dat willen. Ik zelf had een grasparkietje bij mijn valkje, maar die vond er nix aan. toen 1 van de mensen hier een foto van mijn kooi zag en zij dat ie groot genoeg was voor 2 valkjes, heb ik de grasparkiet alsnog alleen gezet en een nieuw valkje erbij gezet. mijn kooi is dezelfde als de 2de kooi op de kooienpagina hier geloof ik (wit, boven halfrond met 2 rondingen aan de zijkant) en is groot genoeg voor 2 valkjes, dus 2 grasparkietjes met een valkje moet in een vergelijkbare kooi ook kunnen dan lijkt mij. Hij is ca. 65x35x80 cm denk ik.

Barbara

Oh ja, mijn nieuwe valkje vindt het grasparkietje wel erg leuk en het schijnt dat ze soms met elkaar om kunnen gaan als soortgenoten (kroelen enzo), dus het kan best gezellig zijn voor de valkjes ook, hoewel die natuurlijk al met zijn 2en zijn.... het valkje zou een beetje het 3de wiel aan de wagen kunnen worden misschien....

Lique

Hoi,

Vaak gaan valkjes en grasparkietjes wel goed samen, maar ook niet altijd.
Vooral als valken broeden, kunnen grasparkieten problemen opleveren.