28 april 2024, 21:04:31

Dringend

Gestart door Clive Bex, 9 juni 2005, 17:31:26

« vorige - volgende »

Clive Bex

Best Dringend!!! Mijn vader heeft gister, 8 juni, vrij laat in de avond, de kooi van mijn 2 valkparkieten schoongemaakt en het broed hok eruit gegooid. Alle eieren en een jonkie waarvan hij dacht dat het dood was hijft hij in de gft bak gegooid. Best ontzettend dom van mijn vader dus. Nu kwam ik vandaag bij die gft bak om iets weg te gooien, het is nu, 9 juni, smiddags, en nu hoor ik een jonkie uit de gft bak, ik heb hem eruit gepakt. hij leeft nog dus, hij kruipt nog, en is, voolgens mij best gezond, hij zit nu onder de lamp, hij kruipt iedere keer naar het warmste punt toe. Maar wat nu, wat moet ik doen, moet ik hem terug zetten bij zijn ouder, of moet ik hem op de hand voederen, en zo ja met wat? moet hij de hel dag onder die lamp blijven (gewoon een bureau lamp trouwens, is een noodoplossing), dus wat moet ik nu met dat jonkie doen, hij al een paar daagies oud zijn. Ik had ook al krachtvoer met water gemengd en het hem willen voeren met een zwegeltje, maa rdat!
  negeert hij? kunj e me please zo snel mogelijk antwoorden, anders is het te laat voor het beesje. Alvast ontzetend bedankt. Groetjes van Clive. (PS: er kune spelfouten in deze e-mail zitten, maar het is met haast getypt)!!!

patty_dordtse valkjes

hallo,

heb je nog bij de andere eitjes gekeken en het jonkie die er bij lag nog gekeken?
of is dat het jonkie wat piepte?
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Paul

9 juni 2005, 17:36:24 #2 Last Edit: 9 juni 2005, 17:38:05 by Paul
Hoi Clive,

Ik zou proberen het toch bij de ouders te leggen als het piept reageren ze daarop en zullen ze het misschien gaan voeren.
Als ze dat niet snel doen dan zal je zelf moeten gaan voeren geen hem eerst 0,1 ml lauw water want hij heeft een tijd niks gehad en dan een uurtje later kan je met een spuitje wat gaan voeren.
Je moet ongeveer 10% van het lichaamsgewicht voeren dus als het pas geboren is dan is het 3 a 4 gram dus dan 0,3 a 0,4 ml pap geven.
Je kan voor nood vandaag eivoer fijn malen en dat geven als de ouders niet voeren maar ga je met de hand voeren dan moet je in de winkel opfokpap halen en Nutribird A21 of orlux zijn bijvoorbeeld heel goed.
Bij de aphotheek kan je een spuitje halen en haal dan eerst een hele kleine want je moet de eerste dagen best precies afmeten.
Zorg dat de pap die je voert 40 graden is want te koud is niet goed en te warm zal brandwonden kunnen geven.
Het beste is water koken en dat af laten koelen in verband met bacterien.

Groetjes, Paul

Paul

9 juni 2005, 18:07:42 #3 Last Edit: 9 juni 2005, 18:09:30 by Paul
Hoi Clive,

Was nog even vergeten over die lamp wat te zeggen.
Ik gebruik zelf een lamp die alleen warmte geeft (Elstein lamp)en zeker de eerste 2 a 3 weken moet hij dag en nacht onder de lamp blijven totdat hij alle veren heeft en zichzelf warm kan houden..
Houd de temperatuur tussen de 31 en 33 graden en niet warmer of kouder houd dat goed in de gaten in elk geval.
Waar woon je precies want als je hier in de buurt woont (Rotterdam)  kan je wel wat pap van mij krijgen om hem te voeren.

Groetjes, Paul