8 mei 2025, 17:53:08

Beschuit met muisjes !!!!!

Gestart door sky, 8 juli 2005, 00:49:05

« vorige - volgende »

sky

8 juli 2005, 00:49:05 Last Edit: 8 juli 2005, 04:31:50 by Paul
Eindelijk is het zover, na 2 mislukte nestjes is het deze keer wel gelukt.
Het eerste jonky is om 00u15 geboren, nu maar hopen dat de opkweek ook goed gaat;
donderdagmorgent had ik het al in de mot dat ze iets gaande was.
want ze zaten allebei op het nest en dat hadden ze nog nooit gedaan, dus mijn vermoeden is bevestigt.
Nu ik jongen heb is natuurlijk die rotcamera stuk  gggrrrrrrr.
Dan maar zonder digi en de gouwe ouwe camera terug gebruiken.
Groetjes Sky

Paul

Hoi Sky,

Wat goed dat het nu eindelijk gelukt is met dit nestje :)
Het belangrijkste in elk geval dat de jongen goed zullen gaan de foto's komen wel :)
Houd in elk geval even in de gaten of de ouders voeren je hoort dat vaak snel genoeg aan de snelle piepjes die de jongen maken als ze gevoerd worden.

Groetjes, Paul

sky

Hoi Paul,

Het gaat goed heb net de papa het jong zien voederen.
Dat zijn nu de geneugden die de natuur ons schenkt waar we toch dankbaar mogen voor zijn om dat van dichtbij te mogen meemaken.
Groetjes Sky

Gerda

Hoi Sky,

Gefeliciteerd met het kleintje.
Leuk voor je dat het nu goed is gegaan. Geniet er maar van. De foto's komen later wel!! Wel maken hoor, maar plaatsen kan later wel eens. Maar je moet natuurlijk het wel vastleggen, al is het maar voor jezelf.

Komen er nog meer jongen aan??

Groetjes Gerda

sky

Hoi Gerda,

Er lagen totaal 4 eitjes maar weet niet of ze allen bevrucht waren.
Omdat ik ze volledig met rust gelaten heb deze keer, uit angst dat het weer zou mislukken.
Dat heeft dus wel degelijk geholpen, al was dat wel moeilijk door mijn nieuwschierigheid  ;D
Maar mijn geduld is nu beloont en dat teld.
Groetjes Sky

margreet

hallo Sky,

Proficiat, leuk dat het lange wachten nu beloond wordt, ga er maar vanuit dat het goed gaat, het is zo leuk om de jongen te zien opgroeien. Geniet er maar van.

groetjes Margreet

Snoop en vinnie

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8)
grtz.
Shirak :D ;D :D ;D

sky

Hier ben ik nog eens .
Met het jong gaat alles naar wens, de ouders voeden goed en beschermen de kleine heeeeeeeeeeeel goed.
Waarschijnlijk zal het 2de en misschien ook het derde eitje niet bevrucht zijn, want die zijn nog niet uitgekomen.
Maar ik ben al content met dat eentje , alhoewel ik graag een tweede zou willen voor men vriendin.
Maarja als het bij die ene blijft zal ik men goed eens tonen tegenover haar ;D.
Zo dat was weer wat nieuws vanuit de kraamkleniek hier.

Groetjes Sky

Gerda

Hoi Sky

Om mee te beginnen is 1 jong al heel wat toch? Als dat helemaal goed gaat is dat een mooie start voor de volgende keer.
Ik begin nu wel een klein beetje nieuwsgierig te worden hoe het kleintje eruit ziet?

Veel kijkplezier, het lijkt me heerlijk om zo'n jonkie te zien opgroeien!

Groetjes Gerda

sky

Hoi Gerda,

Het ziet er nog steeds wit uit na 6 dagen, wanneer bedin je de mutatie te zien ?
Trouwens ik merk ook dat de krop steeds goed gevuld blijft en het komt meer vanonder de ouderlijke vleugels, dus nu begint het genieten eindelijk.
Bij de moeder kan ik iets dichter komen in het hok als ik zaad moet geven en water en dergelijke, maar als vader der bij zit oweeeeeee als ik dan te dicht kom  :o dan slaat hij met zen vleugels tegen de grond en zit hij heen en weer te wippen.
Oja en kijkplezier zal ik zeker veel beleven.
Trouwens vanaf welke week kan je best beginnen om het kleintje in de hand te nemen voor gewenning ?

Groetjes,
Wim

Gerda

Hoi Wim,

Als het een wit donsje is met donkere ogen, dan is het een witmasker, als ie 'lichte' ogen heeft (dan zijn het rode ogen) en dan is het een witmasker-lutino (albino).
Volgens mij beginnen de meeste hobbykwekers met het zo'n twee keer daags in handen nemen van de kleintjes als deze een week of twee zijn.
Als je bovenin de balk bijvoorbeel kweken, tam maken etc invult, krijg je veel informatieverwijzingen naar dit onderwerp.

Groetjes Gerda

sky

Hoi Gerda,

Thanks voor de raad.

Groetjes,
Wim